Podczas panelu Za Kulisami Overwatch 2, niewiele konkretów podano na temat nowych bohaterów. Zobaczmy co udało się wywnioskować z krótkich fragmentów rozgrywki.

Sojourn jest pierwszą z ujawnionych bohaterów Overwatch 2. Prezentacja na Blizzconie nie pokazała nam jednak jej umiejętności w pełnym zakresie. Wygląda na to, że twórcy zostawiają sobie to na specjalny zwiastun, który zostanie opublikowany bliżej premiery sequela.

Jedną z rzeczy, które potwierdzono jest fakt, że Sojourn będzie postacią zbudowaną wokół typu broni, którego nie uświadczyliśmy jeszcze w Overwatch: Rail guna. Ale czy możemy wywnioskować coś więcej?

Strzał podstawowy:
Podstawowym strzałem Sojourn jest karabin automatyczny strzelający pociskami typu projectile (działa podobnie jak działo Orisy). Ma magazynek na 40 nabojów, strzela z częstotliwością nieco szybszą niż karabin Żołnierza 76. Dodatkową funkcją strzału Sojourn będzie ładowanie strzału alternatywnego. Im więcej obrażeń zada karabinem, tym mocniej walnie z rail guna. Zasoby te będą również generowane podczas trafiania barier.

Ładowanie działa podczas strzelania w barierę

Strzał alternatywny:
Główne danie tej postaci to właśnie railgun. W klasycznych grach typu Quake jest to broń typu hitscan. Jednak fani analizując gameplay zdają się twierdzić, że mija pewien czas od wystrzału do trafienia wroga. Załóżmy więc, że wystrzliwany jest wtedy bardzo szybki oraz mały projectile, podobny do strzałki usypiającej Any. Broń blokuje się tylko na czas strzału, ale wygląda na to, że aby wykorzystać jego moc w pełni należy mieć odpowiednio wysoki poziom energii. Po jednym wystrzale poziom tego zasobu spada od razu do zera. Co ciekawe broń ta może zadawać obrażenia krytyczne przy trafieniu w głowę. Jest możliwe, że broń będzie w stanie przebijać wrogów i trafiać postaci stojące w rzędzie, ale nie jest to potwierdzone.

Gdy poziom naładowania spada do zera Sojourn nie może korzystać z alternatywnego strzału

Pierwsza umiejętność:
Na podstawie trailera z Blizzconu 2019 możemy wnioskować, że jedną z umiejętności Sojourn będzie wzmocniony ślizg. Wygląda na to, że ciało bohaterki składa się z wielu cybernetycznych protez, możliwe że ruch ten będzie można wykonywać w różnych kierunkach, a użycie spacji spowoduje spory wyskok do góry, który pozwoli lepiej widzieć pole walki, ale też dostać się do wyżej położonych miejsc. Teorię tą potwierdza też ikonka umiejętności, którą wiele razy widzieliśmy na ekranie.

Wślizg na grafice koncepcyjnej oraz na zagraniu meczu.


Druga umiejętność:
Tutaj jest już ciężej. Ikonka nie mówi nam praktycznie nic. Z tego co wiemy, druga z kończyn Sojourn może zmienić się w coś w rodzaju granatnika. Być może będzie to umiejętność wymuszająca na wrogu chwilowe pozostanie w miejscu co byłoby dość pomocne przy używaniu alternatywnego trybu strzału. Coś w rodzaju Stać! Orisy, ale o wiele krótszym efekcie, działające tylko przy bezpośrednim trafieniu. Jeżeli macie jakieś inne pomysły to dajcie znać w komentarzach.

Póki co nie wiadomo do czego może służyć ta broń.


Superzdolność:
Superzdolność Sojourn będzie pozwalać na odnawianie zasobów rail guna bez konieczności trafiania wrogów normalnym trybem strzału. W trakcie jej trwania nadal można używać podstawowego strzału, ale wydaje się to być niepotrzebne, ponieważ szybkość generowania wynosi na oko 100% energii w ciągu 1.5 sekundy. To pozwoli lepszym graczom na pełne odblokowanie jej destrukcyjnego potencjału.

Superzdolność w użyciu, przy celowniku pozostały czas trwania.

Biorąc to wszystko pod uwagę wydaje się, że Sojourn będzie walczyć na średnim dystansie, natomiast Rail gun pozwoli jej nawiązać walkę nawet ze snajperami. Bohaterka raczej będzie dość trudna w opanowaniu, ale gracze o odpowiednich umiejętnościach mogą w tym wypadku dostać kolejną postać, która będzie rozstawiać wrogów po kątach.

Jeżeli chcecie zobaczyć oryginalną dyskusję polecam ten post na reddicie:

Tagi: , ,