Niesamowite, oficjalne artworki D’Vy z Overwatch

Na oficjalnym profilu jednoosobowej firmy DOSPI STUDIO znajdującym się na portalu ArtStation, (w której artystą jest Jungmin Jin) znajdziemy niesamowite prace graficzne wykorzystywane w promocji Overwatch na rynku koreańskim.

Przeglądając 'profile’ artystów zatrudnianych przez Blizzard do tworzenia zawartości wprowadzanych bezpośrednio do gry, zauważyłem drastyczne i rażące różnice pomiędzy jakością kosmetycznych elementów oferowanych klientom (graczom) jako produkt firmy tak zwanego poziomu 'AAA’.

Jakoże wyćwiczone oko lepiej dostrzeże różnice o których mówię, to postanowiłem raz na jakiś czas podzielić się z Wami pracami moich ulubionych artystów. Zarówno takich którzy wykonują zlecenia dla Blizzarda jak i tych, co tworzą dla własnej (i naszej) przyjemności prace związane z Overwatch i innymi IP Blizzarda.

Chcę odwrócić sytuację, kiedy to gracze bezkrytycznie tolerują i przyjmują fuszerkę jaką odstawia firma warta wiele miliardów dolarów, oszczędzając na artystach i prezentując nam produkt niskiej jakości w cenie tego o najwyższej.

Na pierwszy ogień pójdzie praca związana z niedawnym wydarzeniem 'Winter Wonderland’.
LINK DO ILUSTRACJI w wysokiej rozdzielczości TUTAJ.

Kolejnymi dziełami na które chciałbym zwrócić waszą uwagę, to materiały promocyjne wydarzenia 'Lunar New Year’. Czyli azjatyckiego święta nowego roku, które zbliża się do nas wielkimi krokami i ’Marty, jeśli moje kalkulacje się sprawdzą’ to we wtorek pierwszego lutego wystartuje wydarzenie powiązane z następnymi, szokująco dobrymi pracami Jungmin Jina.

LINK DO ILUSTRACJI w wysokiej rozdzielczości TUTAJ.

Następną niesamowitą pracą jest konceptualizacja skórki D.Vy 'Hanbok’, która jest nawiązaniem do tradycyjnego, koreańskiego narodowego kobiecego stroju.

LINK DO ILUSTRACJI w wysokiej rozdzielczości TUTAJ.

Zaprezentowany na oficjalnym koreańskim kanale Overwatch na YouTube materiał zawiera dodatkowo pełnoprawny artwork z Mercy i kilka prostszych grafik z Ganimedesem (ptakiem towarzyszącym Bastionowi).

Aby odkryć odpowiedni styl artysta wykonał kilka iteracji/wersji aby sprawdzić swoje odczucia co do kierunku w jakim powinien dalej pójść cały projekt. Same te prace 'warsztatowe’ są na bardzo wysokim poziomie, nie mówiąc o fenomenalnym, finalnym produkcie.

Uwaga i precyzja jaką widzimy przy detalach jest niesamowita. Widać nawet materiał z jakiego wykonane są dodatki i galanteria, która stylem pasuje do historycznego stroju i nadaje całości wręcz przestrzennego wyglądu.

Na koniec porównajmy luźne prace Jungmin Jina z tym co dostajemy w grze jako finalny produkt studia AAA. W grze która stała się kulturowym fenomenem, sprzedała 60mln kopii, która zdominowała rankingi, otrzymała wiele nagród i nawet zawładnęła wyobraźnią twórców filmików dla dorosłych.

Grafiki w stylu 'Chibi’ zostały wykonane na SZKOLNY TURNIEJ w Overwatch (LINK DO NICH JEST TUTAJ), natomiast te na dole wykonano na finałowe turnieje wartej setki milionów dolarów amerykańskich (greenbacków) głównej ligi Overwatch.

Czy tylko ja czuję jak by ktoś dał mi po mordzie kiedy widzę co trafia do gry, co dostaje zielone światło od deweloperów i na co są przeznaczane środki? Czy Blizzard zorientuje się w końcu ze wybieranie pracowników kryteriami pozamerytorycznymi źle wpływa na ich produkty?