Blizzard zaprezentował na swojej stronie internetowej Overwatch testowane obecnie rozwiązania systemu wizualnych wskaźników i oznaczeń w przestrzeni mapy.

Wieloletnie już naciski i propozycje graczy co do wprowadzenia potencjalnie przydatnego systemu, w końcu znajdują swoją drogę do finalnego produktu. Blizzard opublikował artykuł, w którym prezentuje system pingowania, który zobaczymy w sequelu produkcji.

W Overwatch 2 gracze otrzymają system manualnego wskazywania i informowania innych graczy o pozycjach przeciwników, wydawania komend i informowania ich o własnych zamiarach.

System wskazywania będzie funkcjonował w oparciu o istniejące 'koło wyboru komend’, gdzie wybieramy już emotki lub kwestie głosowe.

Oprócz wskazywania miejsc i kierunków potencjalnych zagrożeń będzie można wskazywać np. miejsce z którego będzie się chciało dokonać ataku, kierunek który bronimy, lub miejsce w którym chcemy, aby dokonać zbiórki.

Głównym powodem stojącym za wprowadzeniem systemu 'sygnałów wizualnych’ do gry według jednego z developerów studia to:

„Jednym z naszych celów było rozszerzenie komunikacji i zapewnienie wizualnej interpretacji łączności głosowej. Chcieliśmy także wspierać wszystkich graczy i stworzyć system komunikacji dla członków społeczności, którzy woleliby unikać czatu głosowego lub nie mogli z niego korzystać”.

Gavin Winter – developer

Trzeba zwrócić uwagę iż system jest wiciąż dopracowywany przy udziale osób objętych NDA. Blizzard udzielił dostępu wąskiemu gronu profesjonalnych graczy, influencerów i streamerów, których 'feedback’ będzie uwzględniany w kolejnych wersjach tego systemu.

„Jeśli nie podoba wam się, że ktoś wysyła sygnały zbyt często, możecie wyłączyć system poprzez zablokowanie lub wyciszenie konkretnej osoby. W tej chwili mamy silną ochronę przed spamem, którą możemy dostosować, ale chcemy zobaczyć, co będzie najlepsze dla społeczności”.

Gavin Winter – developer

Pełny artykuł z większą ilością detali w języku polskim znajdziecie na oficjalnej stronie POD TYM ADRESEM.

Ja osobiście obawiam się iż ten system może być zbytnio rozbudowany i może wprowadzać chaos na pole walki. Zbyt wielka ilość informacji jeszcze bardziej pogmatwa skomplikowany i tak obraz walki na ekranie.

Tagi: , , , , , , ,