Deweloperzy zdradzili jak wyglądały ulty Lucio w przeszłości. Te umiejętności mogą być potencjalnie użyte w Overwatch 2.

Wczorajszego dnia na stronie playoverwatch.com pojawił się wywiad z projektantami gry Geoffem Goodmanem i Joshem Noh. Odpowiadali na pytania dotyczące ostatnich zmian w Eksperymentalnej Karcie, które to zmiany zostały opracowane przy współpracy z aktywnymi członkami społeczności Overwatch.

To co jednak zaciekawiło mnie najbardziej to dwie wersje superzdolności Lucio, które potencjalnie mogą się pojawić w Overwatch 2. Są to spowolnienie czasu (bullet time jak w Matrixie) oraz szybsze ładowanie ultów sojuszników. Co prawda Geoff mówił o nich jak o umiejętnościach, które ostatecznie nie znalazły się w grze, jednak patrząc przez pryzmat talentów w Overwatch 2 można mieć pewność, że przynajmniej jedna z nich znajdzie się jako modyfikacja w trybie PvE.

Pierwszą było coś w rodzaju zatrzymania czasu, a dokładniej superspowolnienia czasu, które zmniejszałoby szybkość wszystkich na mapie do 5% normalnej prędkości. Nazwaliśmy to chyba Zmianą Tempa (Tempo Shift), czy jakoś tak. Spowalniałaby również pociski w trakcie lotu, ale nie samego Lúcio, który poruszałby się jak zwykle, choć nie mógłby ranić wrogów. Chodziło o to, aby używać swoich boopów do odrzucania przeciwników (i pocisków, bo w tamtym czasie było to możliwe) i leczyć drużynę, aby zapewniać jej przewagę, gdy skończy się spowolnienie. Pomysł był szalony i wynikały z niego śmieszne sytuacje, ale ostatecznie ludzie po prostu nienawidzili, kiedy spowalniano ich w ten sposób – nawet jeśli była to superzdolność.

Następną rzeczą, którą wypróbowaliśmy, było pozwolenie Lúcio na ładowanie superzdolności innych graczy poprzez użycie swojej. Wypróbowaliśmy kilka różnych wersji tego rozwiązania i było ono szalenie potężne, ale gracze zupełnie nie „czuli”, że coś się dzieje, co jest w zasadzie przeciwieństwem tego, co chce osiągnąć projektant. Ostatecznie wypróbowaliśmy Barierę Dźwiękową jako sposób na ratowanie swojej drużyny przed dużymi, gwałtownymi obrażeniami.

Geoff Goodman, Team 4

Oczywiście nie ma 100% pewności, że akurat te umiejętności znajdą się w grze. Patrząc jednak na to, że Strzała Soniczna Hanzo ponownie znajdzie swoje zastosowanie w sequelu, podobnie może być w umiejętnościami, których deweloperzy nawet nam nie pokazali.

Warto również wspomnieć, że podczas pierwszego pokazu na BlizzCon 2019, poznaliśmy raptem sześć talentów modyfikujących umiejętności Lucio. Są nimi:

  • Healing Wave – Fala dźwiękowa Wzmacniacza leczy sojuszników do 25% ich maksymalnego HP.
  • Mashup – Podczas użycia umiejętności Potencjometr (Amp it up) grane są obie piosenki.
  • Beatmatching – Obrażenia zadawane podczas przyspieszenia dodają bonus leczenia umiejętności Przenikanie.
  • Fortississimo – Każdy przeciwnik trafiony falą dźwiękową dodaje dodatkowe pociski wystrzeliwane podczas użycia następnej salwy Wzmacniacza (podstawowego ataku).
  • Accelerando – Obrażenia krytyczne redukują czas odnowienia umiejętności Potencjometr o 0,5 sekundy.
  • Power Skating – obrażenia i odrzucenie za pomocą fali dźwiękowej Wzmacniacza skaluje się w zależności od prędkości poruszania się Lucio.

Warto w tym miejscu przypomnieć o tegorocznym BlizzConie, na którym deweloperzy zaprezentowali nowości w drzewkach talentów. W przypadku Żołnierza 76 zaprezentowano ponad 50 ikon talentów, które gracz w trakcie rozgrywki PvE będzie mógł wykorzystać do stworzenia swojego własnego builda. Podobną ilość otrzyma każdy bohater w grze.

Myślicie, że taki bullet time byłby idealnym rozwiązaniem dla trybu fabularnego w Overwatch 2?

Tagi: , , ,