Priorytet kolejkowania, skalowanie bohaterów i masa nowości w Warsztacie w patchu PTR

Dzisiejszej nocy deweloperzy zaktualizowali serwery PTR o nową łatkę prioretyzując kolejkę do matchmakingu oraz wprowadzając masę nowości w Warsztacie.

warsztat skalowanie postaci overwatch

Najnowsza aktualizacja na PTR to zmiany backendowe, które na pierwszy rzut oka nie zostaną zauważone przez standardowych graczy. Pierwszą zmianą jest priorytet w kolejce do matchmakingu po meczu, w którym gracz został uzupełniony do meczu. Funkcja ta ma nagradzać wyższym priorytetem graczy, którzy mimo uzupełnienia innego meczu z powodu opuszczenia go przez gracza, ukończyli go w prawidłowy sposób.

W prostym wyjaśnieniu: szukasz gry, wbijasz do gry, która już trwa jako uzupełnienie, bo ktoś wyszedł lub został wyrzucony. Po ukończeniu meczu jeśli nie przerwiesz mechaniki wyszukiwania kolejnego meczu otrzymasz wyższy priorytet, co będzie skutkowało krótszym czasem oczekiwania.

Zmiany w Warsztacie i Własnych grach

Warsztat został dziś zaktualizowany o masę nowych funkcjonalności. Zanim jednak do niego przejdziemy warto wspomnieć o funkcji Lopsided Teams. Funkcja ta odpowiada za przydzielenie oddzielnej liczby graczy do poszczególnych drużyn. Dotychczas gracze mogli podzielić drużyny wyłącznie w stosunku 6vs6 (nawet jeśli ręcznie dali jedną postać do drużyny a i dwie postacie do drużyny b). Deweloperzy zmienili core tego ustawienia dzięki czemu teraz gracze swobodnie będą mogli ustawiać liczbę graczy między drużynami np 4vs8 albo 1vs11 czy 1vs6.

Z kolei Warsztat doczekał się masy nowych ustawień. I chyba najbardziej zabawną jest…zmniejszanie i powiększanie modeli bohaterów. Tak jest, Torbzilla czy Łaska jako Dzwoneczek z Piotrusia Pana może powstać. Co zabawniejsze zmieniają się również odgłosy postaci w zależności od skali. Zresztą sami spójrzcie poniżej.

Pełna lista zmian w Warsztacie znajduje się poniżej.

New Actions

  • Set Ammo
  • Set Max Ammo
  • Set Weapon
  • Set Reload Enabled
  • Disable Game Mode HUD
  • Enable Game Mode HUD
  • Disable Game Mode In-World UI
  • Enable Game Mode In-World UI
  • Disable Hero HUD
  • Enable Hero HUD
  • Disable Kill Feed
  • Enabled Kill Feed
  • Disable Messages
  • Enable Messages
  • Disable Scoreboard
  • Enable Scoreboard
  • Set Ability Charge
  • Set Ability Resource
  • Set Jump Vertical Speed
  • Disable Nameplates
  • Enable Nameplates
  • Start Forcing Player Outlines
  • Stop Forcing Player Outlines
  • Start Scaling Players
  • Stop Scaling Players
  • Start Scaling Barriers
  • Stop Scaling Barriers
  • Enable Movement Collision With Environment
  • Disable Movement Collision With Environment
  • Enable Movement Collision With Players
  • Disable Movement Collision With Players
  • Start Modifying Hero Voice Lines
  • Stop Modifying Hero Voice Lines
  • Add Health Pool To Player
  • Remove Health Pool From Player
  • Remove All Health Pools From Player
  • Set Player Health

New Values

  • Ammo
  • Max Ammo
  • Weapon
  • Is Reloading
  • Event Was Environment
  • Current Array Index
  • Input Binding String
  • Ability Charge
  • Ability Resource
  • Mapped Array
  • Workshop Setting Toggle
  • Workshop Setting Integer
  • Workshop Setting Real
  • Last Created Health Pool
  • Health of Type
  • Max Health of Type

Twórcy nowych trybów z całą pewnością już zakasują rękawu by dorwać się do nowych funkcjonalności. Brakuje jedynie edytora map i uzyska on zupełnie nowe możliwości.

Z pozostałych zmian na PTR pojawiły się pomnieksze poprawki bugów.