Geoff Goodman w otwartym AMA na Reddit poinformował, że deweloperzy pracują nad reworkiem Sombry.
Ujawnił parę pomysłów jakie pojawiły się w studiu, oraz w jaki sposób podchodzą do niej ogółem.

Zaraz po ogłoszeniu ograniczenia liczby graczy w drużynie do 5 zaczęły pojawiać się liczne opinie i krytyka ze wszystkich zakamarków społeczności Overwatch. Od influencerów, przez scenę PRO, po czaty streamów i komentarze na YouTube.

O ile można było się spodziewać tego pod kątem likwidacji całej klasy 'Tank,' i wprowadzenia prawdopodobnie nowej „Brawler'. Z niespodziewaną siłą pojawiła się zmasowana krytyka mająca bazować na ochronie tego pozostałego w rozgrywce tanka.

Subiektywnie rzecz biorąc – z rozlicznych materiałów na temat 5v5 jakie oglądałem w sieci, wygląda na to że najmocniej obrywało się wielu efektywnym metodom wyłączania blisko połowy bohaterów z całej puli 'Brawlerów' z gry, Szczególnie notoryczną postacią wydawała się pod tym względem jedna postać – Sombra.

Sam wybór tej postaci natychmiast wyłącza z rozgrywki większość 'dawnych' off-tanków. W odpowiedzi na falę krytyki postanowiono dość szybko uspokoić graczy i zapowiedzieć zmiany postaci. Geoff Goodman przypomniał, że Sombra na początku swojego istnienia była przewidywana jako support. Ujawnił fakt, że ostatnio testowano dwie możliwości dla kierunku w jakim mogli by pokierować jej rozwój.

Nie mogła już w ogóle hakować innych graczy, ale w zamian otrzymała bonus 50% do obrażeń w trakcie strzelania przeciwnikom w plecy.

Mogła hakować graczy, ale powodowało to jedynie podświetlenie ofiary przez ściany dla sojuszników Sombry, bez wyłączania/uciszania umiejętności tej postaci.

Hack mógł być wykonany w trakcie używania niewidzialności (bez wychodzenia z niej), ale na moment wykonywania umiejętności Sombra była by przez chwilę widoczna. Potem otrzymała bonus 30% do obrażeń przeciwko zhakowanemu celowi.”

Te dwie ścieżki rozwoju Sombry wydają się być porzuconymi, gdyż natychmiast nastąpiła analiza potencjalnych problemów z tymi zmianami.

Dziwnie/źle to wyglądało kiedy nie dało się w ogóle hakować przeciwników. Ona powinna być Tym hakerem, ale jej hakowanie zostało relegowane praktycznie tylko do apteczek. Zaistniały problem jest potencjalnie do rozwiązania jeśli dodalibyśmy o wiele więcej rzeczy, które mogła by hakować. Takich jak cele/obiekty na mapie, bariery, itp. Ale w tym momencie nie jestem pewien czy ten kierunek jest wart podążania.

Hakowanie graczy w trakcie niewidzialności i częstsza zabawa w kotka i myszkę przynosiło kupę frajdy, ale jej ultimate byłby tragiczny bez większych zmian w tej iteracji. Nie jestem pewien co do tego kierunku, ponieważ też rozwadnia jej umiejętność hakowania.

Geoff następnie po raz kolejny zaznaczył, że to tylko przykłady kolejnych testowanych wersji zmian dla tej postaci. Zapewnił, że mają kolejne pomysły i kierunki w jakich mogą dostosowywać ją do nowych warunków panujących w Overwatch 2.

Podczas tego samego AMA Geoff Goodman ujawnił jaki rework czeka Bastiona. Omniczny bohater otrzyma zupełnie nową umiejętność podstawową oraz możliwość poruszania się podczas konfiguracji Wartownik.

Tagi: , , , , , , ,