Wczorajszego dnia w Overwatch pojawiły się spore zmiany w power creep! Nerfów jest całkiem sporo!

Jak pewnie pamiętacie, nieco ponad rok temu Overwatch został zdominowany przez metę GOATS. Aby zniechęcić graczy do grania trzema tankami i trzema postaciami wsparcia developerzy zaczęli buffować wszystkie postacie które były poza metą. Jako że pro gracze nie przepadają za zmianami, pomogło dopiero wprowadzenie 2-2-2. Co jednak było dziwne Blizzard nie cofnął wtedy wielu ze zmian bohaterów, które wtedy nadeszły. I tak zaczęła się era power creepu, gdzie zamiast od czasu do czasu znerfić najczęściej wybierane postacie, buffowane były ich kontry. Jednak wraz z dzisiejszym eksperymentem może się to zmienić.

Pierwszą ze zmian jest ponowna zmiana w działaniu pancerza:

  • Zwiększono redukcję obrażeń zadawanym pancerzom przez wiązki z 20% do 30%.

Ana:

  • Karabin biotyczny
    Ogólne:
    — Zmniejszono liczbę amunicji z 14 do 12.

Ashe

  • Żmija
    Ogólne:
    — Zmniejszono maksimum amunicji z 15 do 12.
    Alternatywny tryb ataku:
    — Zmniejszono obrażenia zadawane podczas przymierzania z 85 do 80 pkt.

Baptiste

  • Miotacz biotyczny
    Alternatywny tryb ataku:
    — Zmniejszono liczbę granatów z 12 do 10.
  • Impuls regeneracyjny
    — Zmniejszono łączną wartość leczenia z 150 do 75 pkt.
    — Teraz Baptiste otrzymuje dwa razy więcej leczenia od Impulsu regeneracyjnego.

Złomiarz

  • Granatnik
    — Zmniejszono obrażenia zadawane przy trafieniu z 50 do 40 pkt (łącznie ze 130 do 120).

McCree

  • Rozjemca
    Podstawowy tryb ataku:
    — Wydłużono czas powrotu broni do pozycji wejściowej z 0,42 do 0,5.

Moira

  • Biotyczny chwyt
    Leczenie:
    — Skrócono długość leczenia z 4 do 2 sek (łączna wartość spadła z 65 do 35 pkt).
    — Zwiększono wartość leczenia z 65 do 70 pkt.
    — Zwiększono tempo zużycia zasobów z 11 do 14 (27%).
    Obrażenia:
    — Zmniejszono kąt przyłączania o 37%.
    — Zwiększono tempo przyrostu zasobów leczących o 50%.

Orisa

  • Stać!
    — Zwiększono promień działania z 4 do 5.
    — Zmniejszono szybkość pocisku z 30 do 25.

Fara

  • Wyrzutnia rakiet:
    — Wydłużono czas powrotu broni do pozycji wyjściowej z 0,75 do 0,85.

Symmetra

  • Projektor fotonowy:
    Alternatywny tryb ataku:
    — Zmniejszono maksimum zadawanych obrażeń z 140 do 120 pkt.

Trupia Wdowa

  • Pocałunek Wdowy
    Ogólne:
    — Zwiększono maksimum amunicji z 30 do 35.
    Alternatywny tryb ataku
    — Zwiększono zużycie amunicji przy celowaniu przez lunetę z 3 do 5.
    — Teraz strzały przy celowaniu przez lunetę zadają do 50% mniej obrażeń przy dystansie 60-85 m.

Zaria

  • Działo cząsteczkowe
    Alternatywny tryb ataku:
    — Zmniejszono zużycie amunicji z 20 do 25.

Muszę przyznać, że Blizzard zaskoczył mnie tą aktualizacją. Od ponad roku społeczność próbowała zwrócić uwagę na problem power creepu, jednak uparcie twierdzono, że to zjawisko nie istnieje. Czy te zmiany wystarczą? Raczej nie, należałoby ponownie zmienić Wieprza, przywrócić Smudze jej redukcję obrażeń na średnim dystansie, przyjrzeć się dynamitowi Ashe itp.
Oczywiście gracze dps mogą mieć teraz większe problemy z zabiciem przeciwnika, ale z drugiej strony wiele healerów również dostało nerfa, więc ratowanie sojusznika przed śmiercią też będzie cięższe.

Wydaje się jednak, że to zmiany w dobrym kierunku. Ja wracam na kartę eksperymentów, bo dawno nie czułem się w Overwatch tak dobrze.

Tagi: , , , , , , , , , , ,