Systemy nagród w Overwatch 2 oraz nagrody LGBTQ+

W sobotni wieczór odbyło się AMA (Ask Me Anything - Zapytaj o cokolwiek) z udziałem deweloperów Overwatch. Odpowiadali oni na wybrane pytania o Overwatch 2 i ujawnionymi zmianami w PvP, a zadawane były przez influencerów w formie pisemnej.

Dzisiejszego dnia odbędzie się również ogólne AMA na Reddit, gdzie każdy będzie mógł zadać swoje pytanie i mieć mikroskopijną szansę na odpowiedź. W tym wpisie chciałbym poruszyć wątek tego, co powiedzieli deweloperzy na temat systemów nagród odpowiadając na kilka wybranych pytań.

Tak jak to bywa w tego typu AMA, nie dowiemy się zbyt wiele nowych rzeczy, a odpowiedzi będą odpowiednio 'przesiane’ przez dział PR. Niektóre pytania dostały odpowiedzi do bólu poprawne lub nawet nie od deweloperów, a właśnie z działu PR bezpośrednio. Spróbuję wytłuścić wam najważniejsze fragmenty z wybranych pytań.

Czy doczekamy się zmian w tym jak wyglądają systemy codziennych nagród (daily) i misji w OW2?
Inne gry mają nagrody za zalogowanie, codzienne misje z nagrodami, battlepassy dla utrzymania uwagi i zachęty do logowania.

Scott Mercer: Tak, ale nie mamy do ujawnienie zbyt wielu detali w tym momencie. Powiem, że nie projektujemy tak bardzo pod względem utrzymania uwagi graczy (retention). Ale próby uczynienia systemów rankingowych takimi aby dawały więcej frajdy i były bardziej pomocne dla graczy, którzy usiłują poprawić swoje umiejętności grając mecze, które są zbalansowane i fair.

Moim zdaniem ta odpowiedź została bardzo mocno przeanalizowana przez dział PR. Oprócz pierwszego zdania cała reszta to typowa PRowa odpowiedź i próba zatarcia śladów odnośnie obecnej retencji graczy. Wiadomo, że to jedna z absolutnie najistotniejszych spraw, która wiąże się z pieniędzmi… a takich rzeczy Blizzard ujawniać nie lubi i nie będzie.

Czy sezony rywalizacji ulegną zmianom?

Scott Mercer: Tak, jest to coś czemu się przyglądamy od fundamentalnego poziomu… Jak długo trwają, jaką rolę odgrywają placementy, jak zrobić środek sezonu tak ekscytującym jak jego początek i koniec, jaką rolę odgrywają nagrody i jaka jest możliwość uczynienia sezonu X innym od sezonu Y tak aby pamiętać i celebrować je lepiej. Bardzo dużo opcji jest na stole.

Chciałbym jednak coś bardziej konkretnego, jakąś dalej idącą deklarację. W końcu gra jest rozwijana od dobrych kilku lat i sprawy nagród i zachęt za rozgrywki dyskutują już od 2009 roku! Bez kitu, najprawdopodobniej dział białych kołnierzyków im wydaje polecenia w tej kwestii.

Wiemy, że PVP to podstawa Overwatch, a razem z premierą Overwatch 2 otwarte zostaną opcje PVE. Czy będą możliwe do odblokowania specyficzne nagrody lub cele do osiągnięcia w tych dwóch trybach? Chodzi o nie tylko osiągnięcia, które uważamy za pewnik, ale na przykład skórki (ekskluzywne kostiumy) dla postaci w każdym osobnym trybie rozgrywek?

Scott Mercer: Dobre pytanie odnośnie nagród za osiągnięcia w rozgrywkach PVP i PVE, ale prostą i szczerą odpowiedzią jest to, że po prostu jeszcze tego nie wiemy. Ale aby doprecyzować jedną rzecz, wszyscy bohaterowie w Overwatch 2 będą dostępni w obu trybach PVE jak i PVP.

Biedny Scot, zauważyłem że odpowiada on na wszystkie pytania dotykające w jakikolwiek sposób elementów kosmetycznych i musi robić to w najbardziej dyplomatyczny sposób jaki tylko może. ALE chyba przemycił tutaj istotną rzecz. Nagrody nie będą dzielone na osobne tryby, co oznacza jedną pulę elementów kosmetycznych dla wszystkich graczy.

Wiemy że Jeff Kaplan był przeciwny idei złotych broni od samego początku, jednakże czy są plany na dodanie więcej nagród za rozgrywki rankingowe w Overwatch 2? Na przykład diamentowe bronie?

Scott Mercer: Czy będą dodatkowe nagrody w stylu złotych broni w Ovewratch 2? W tym momencie muszę powiedzieć, że nie są one prawdopodobne. Kaplan i ja dyskutowaliśmy o tym dość rozlegle i obaj doszliśmy do wniosku, że nie są one niezbędne w przyszłości. Ludzie grają tryb rankingowy z wielu powodów. Mogą czerpać przyjemność z trybu rozgrywek, z poważnej natury rozgrywek rankingowych, albo po prostu chcą rozwijać swoje umiejętności aby stać się lepszym zawodnikiem. Złote bronie są dość nisko na tej liście. Jednak w momencie kiedy to mówię mogą być jakieś inne systemy działające jako nagrody za gry rankingowe.

Wnioskuję z tego, że nie będzie rozwoju nagród za sam tryb PVP… ale jakiś system nagród (pewnie jakaś waluta albo bonus do doświadczenia lub progresu na battlepass) będzie jednak istniał.

Kolejne pytanie uważam za takie, które miało tam być od samego początku. Jeszcze zanim influencerzy usłyszeli o jakimkolwiek AMA. Dział PR sam siebie pyta i sam sobie odpowiada.

Czy sa plany na zawartość LGBTQ+ pride? Chodzi o skiny, ikony gracza i nagrody.

Dział PR: Mamy jakąś zawartość LGBTQ+ pride w przygotowaniu. Nie możemy zdradzać co to jest, ale to nadchodzi.

Co wy myślicie o tych odpowiedziach? Moim zdaniem sporo zasłon dymnych i obchodzenia konkretów. W każdym punkcie gdzie można by wyciągnąć jakiekolwiek wnioski co do systemu monetyzacji albo ilości graczy w grze, to natychmiast wchodzi cenzura PRu. Nie poruszono nawet tematu Lootboxów, które wszyscy wiemy nie będą w OW2… a na sam koniec wepchnięta PRowa bomba nuklearna, żeby sobie nabić punkty bycia fajną korporacją (newsflash – nie są).