Dokładnie 10 lat temu odbyła się premiera Starcraft 2, wyczekiwanego sequela jednej z najbardziej esportowych gier tamtych czasów.

Starcraft jest marką, która bardzo mocno zakorzeniła się w światowym esporcie. Ba, przed laty to właśnie ta gra była jednym z głównych tytułów, o których dyskutowało się na wydarzeniach esportowych.

Dokładnie 27 lipca 2010 roku swoją premierę miał Starcraft 2. Gra została wydana w 12 lat po premierze klasycznego Starcrafta i już podczas premiery podzieliła całą społeczność. Wielu z graczy zarzucało deweloperom odejście od prawdziwego ducha gry, podczas gdy inni zachwycali się nową szatą graficzną i możliwościami kampanii dla pojedynczego gracza.

Starcraft 2 wprowadził również zupełnie odmienną mechanikę monetyzacji gry. Premiera Wings of Liberty była jedynie pierwszą częścią epickiej trylogii, która przez lata była prezentowana w rozszerzeniach Hearth of the Swarm i Legacy of the Void. Po latach w dalszym ciągu jest bardzo grywalnym tytułem, a na silniku gry zbudowana została również inna produkcja studia, Heroes of the Storm.

Bardzo dobrze pamiętam swój pierwszy mecz po zakupie Edycji Kolekcjonerskiej Wings of Liberty. Grałem Protossami i nie znając wtedy mety rozbudowywałem swoją bazę pod Carriery. Grając na Terrana nie byłem świadomy rusha przeciwnika, który zbudował flotę anti-air, a ja sam nie bardzo miałem czym bronić się przed atakiem naziemnym po zniszczeniu całej mojej floty. Mecz potrwał niespełna 20 minut…

Nowości w Starcraft 2 na 10 rocznicę premiery gry

Starcraft 2 w tym roku swoje urodziny będzie obchodził dosyć hucznie. I być może nie doczekaliśmy się premiery nowych misji fabularnych, ale pozostałe dodatki zachęcą graczy do ponownego przejścia misji fabularnych i kooperacyjnych.

Wśród nowości wprowadzonych do gry jest cała masa zmian w Edytorze Map, o których pisaliśmy w artykule poniżej.

Dodatkowo na serwerach testowych gracze mogą przeglądać aktualnie całą masę nowych talentów prestiżu dodanych do misji kooperacyjnych. O nich z kolei pisaliśmy w tym artykule:

Jednak zmian jest jeszcze więcej. Do gry zawitali nowi komentatorzy, pojawiły się nowe odznaczenia (o których jeszcze będziemy pisać), jak i cała masa innych poprawek.

Premiera Starcraft 2 zrodziła pomysł na BlizzPlanet.pl

W tym okresie prowadziłem również portal informacyjny o Starcraft 2 – DarkArchon.pl. Współpracowałem wtedy luźno ze Strefą SC, która później przekształciła się w Blizzone. Był to czas, w którym po raz pierwszy w mojej głowie pojawił się temat portalu BlizzPlanet.pl.

BlizzPlanet.pl był projektem portalu społecznościowego przeznaczonego dla wszystkich fanów gier Blizzarda. Portal skupiać miał informacje o wszystkich produkcjach dewelopera dostarczając graczom funkcjonalności społecznościowe w postaci rozbudowanych profili, grup dyskusyjnych czy nawet integracji z Facebookiem, gdzie z poziomu portalu można było postować na swoim wallu na portalu jak i na FB. Portal posiadał też funkcjonalność obstawiania meczów esportowych za punty zdobywane za codzienne aktywności w ramach portalu. Projekt był innowacyjny jak na tamte czasy jednak ze względu na brak środków na jego rozwój musiałem go po prostu porzucić.

Po latach prowadzenia portalu o Overwatch postanowiłem powrócić do tego pomysłu. BlizzPlanet.pl ponownie od początku tego roku dostarcza treści o wszystkich grach Blizzarda. Póki co treści stricte nowinkowe, ale może z czasem znajdzie się tu rozbudowane kompendium w stylu wikipedii. Kto wie.

Jeśli ktokolwiek byłby zainteresowany wspólnym rozwijaniem projektu chętnie przyjmę go z otwartymi rękoma. Jedyny warunek to zacięcie i chęć tworzenia nowych treści, które sam dostarczam polskim fanom gier Blizzarda od wielu, wielu lat.

Za Aiur!

Tagi: ,