Zdaje się, że temat strategii czasu rzeczywistego jest już w Blizzardzie przeszłością. Kolejni deweloperzy i weterani Starcrafta przechodzą do Frost Giant, a Ci zapowiadają pierwszą produkcję z premierą za 4 lata.

Frost Giant to spółka byłych pracowników Blizzarda założona w odpowiedzi na brak zainteresowania firmy długofalowym rozwojem Starcrafta. O firmie zrobiło się głośno w październiku zeszłego roku, o czym pisaliśmy więcej w poniższym artykule. Teraz jednak wiemy, że firma pozyskuje kolejnych deweloperów Zamieci, a przy tym ujawniają plany na najbliższe lata.

W najnowszym newsletterze przesłanym zainteresowanym, włodarze Frost Giant poinformowali o zatrudnieniu kolejnych weteranów Starcrafta. Wśród nowo zatrudnionych specjalistów znaleźli się James Anhalt (Lead Engineer Starcraft II), Jason Savopolos (obejmował wyższe stanowiska producenta przy Starcraft II, Warcraft III i Hearthstone) oraz Chris Fugate (Low Level and UI Designer).

Co jednak ważniejsze, w wywiadzie dla Forbes Tim Morten sprawujący stanowisko CEO firmy ujawnił, że mają już długofalowe plany. Potwierdził, że chcieliby być gotowi na premierę ich pierwszej gry na przestrzeni najbliższych 4 lat.

To długofalowy proces. Mamy aspiracje i chęci do zaprezentowania czegoś, co będzie gotowe do wydania w ciągu czterech lat.

W swojej wypowiedzi Morten dodaje jednak, że w pracy w Blizzardzie nauczyli się jak mantry, że gra zostanie wydane „kiedy będzie gotowa”. Firmie bardziej zależy aby wydać dobry produkt, aniżeli celować w konkretną datę wydania. Wiemy jednak, że na sto procent będzie to RTS, w którym będzie mikro i makro zarządzanie ekonomią i wojskami, ogromne batalie oraz frakcje. Nie zabraknie również edytora, wokół którego youtuberzy i modderzy mają otrzymać narzędzia pozwalające stworzyć własne biznesy wokół gry.

Deweloperzy Frost Giant zamierzają jednak stworzyć strategię w taki sposób, aby przyciągnąć nie tylko hardkorowych graczy RTSów, ale zupełnie nowe osoby. Ku temu ma posłużyć tryb PvE, który nauczy graczy rozgrywki w RTSy. Morten przy tej okazji dodał, że tryb kooperacji w Starcraft II zaraz po jego premierze stał się najczęściej grywanym w grze, ale decyzja o jego wprowadzeniu została podjęta zbyt późno.

Wywiad dla Forbes pojawił się w związku z kolejną fazą finansowania, którą otrzymała spółka. Łącznie inwestorzy przekazali już włodarzom Frost Giant 9,7 mln dolarów na produkcję gry.

Tagi: , ,