Deweloperzy wprowadzili ogromną liczbę zmian i usprawnień w Edytorze Map do Starcraft 2.

Edytor Map w Starcraft 2 jest jednym z podstawowych narzędzi dla wielu graczy. Mechanizm, który deweloperzy wprowadzili w pierwszym Starcraftcie odniósł niebywały sukces. Kolejne iteracje podobnych mechanizmów wdrażano w Warcraft III, a teraz Blizzard ujawnił jakie nowości znalazły się w aktualizacji edytora w Starcraft 2.

W najnowszej aktualizacji na serwerach PTR jednym z głównych usprawnień jest optymalizacja projektowa, którą wzorowano na elementach z edytora Warcraft III. Mechanizmy będą jeszcze bardziej dostępne dla graczy i pozwolą im łatwiej i szybciej wykorzystywać możliwości tego kombajnu.

Jeśli zaś chodzi o nowe funkcjonalności wśród najważniejszych znajdują się:

  • usprawnienia przejść między mapami,
  • stworzono odrębną sekcję dla kolekcji ustawień, których kopiowanie nie będzie wymagało wprowadzania danych od nowa,
  • wprowadzono uproszczony widok danych,
  • zaktualizowano assety moda War3 obejmującego jednostki, bohaterów, budynki i umiejętności z Warcrafta 3,
  • wprowadzono mechanizm ustawienia formacji wojsk,
  • wprowadzono mechanikę obsługi ścieżek wody,
  • dodano wielopoziomowe klify,
  • usprawniono system rewizji danych,
  • wprowadzono modyfikatory obrażeń,
  • usprawniono system bohaterów,
  • usprawniono system przedmiotów i inwentarza,

Zmian jest tak dużo i są tak zaawansowane, że nie jestem w stanie nawet wyjaśnić poszczególnych kwestii. Jest to z całą pewnością duże osiągnięcie i mam nadzieję, że będzie w dalszym ciągu rozwijane. Pomysłowość fanów jest tak duża, że to właśnie dzięki nim powstaje aktualnie wiele map, które następnie trafiają do laddera.

Wszystkie szczegółowe zmiany znajdziecie na oficjalnej stronie Starcraft 2.

Tagi: ,