Dzisiejszej nocy serwert testowy PTR Starcraft 2 został zaktualizowany o masę nowości. Wśród nich nowe odznaczenia w kampaniach, White-Ra i Stone jako komentatorzy oraz zmiany w misjach kooperacyjnych.

W związku z nadchodzącym 10-leciem Starcrafta 2 deweloperzy przygotowali masę nowości w grze. Poza opisywanymi przez nas niedawno ogromnymi zmianami Edytora Map deweloperzy wprowadzili kilka nowości, które gracze odczują podczas rozgrywki single, multiplayer i w misjach kooperacyjnych.

OGÓLNE

  • Niestandardowe kampanie
    • Do map z Salonu Gier dodano nowy gatunek map o nazwie „Kampania”. (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
    • StarCraft II wspiera teraz przejście pomiędzy poczekalniami dwóch map w grach wieloosobowych. Zapraszamy tutaj po więcej informacji. (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
    • Do zakładki „Dowolne” dodano nową podsekcję o nazwie „Kampania”, która wyświetla wszystkie opublikowane mapy z gatunku „Kampania”.
  • Ulepszenia edytora (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
    • Ta aktualizacja zawiera największą liczbę poprawek edytora, jaką kiedykolwiek wprowadziliśmy. Zapraszamy tutaj po więcej informacji.
  • Nowe osiągnięcia w kampaniach
    • Dodano nowe osiągnięcia w kampaniach dla każdej misji w Wings of Liberty, Heart of the Swarm, Legacy of the Void oraz Tajnych operacjach Novy. Po zdobyciu wszystkich osiągnięć w kampaniach na 10 rocznicę gry, gracze otrzymają nowego komentatora – Stone’a.
    • Uwaga: te osiągnięcia można zdobyć nawet na poziomie normalnym. Jednakże, zostały zaprojektowane tak, by się skalowały i – choć jest to niezwykle trudne – są możliwe do zdobycia nawet na poziomie brutalnym.
  • Zegar odliczający czas do rozpoczęcia
    • Kiedy wszyscy gracze będą gotowi w trybie wieloosobowym, pojawi się zegar odliczający czas do rozpoczęcia rozgrywki.
  • Wybór serwera gry przy tworzeniu poczekalni
    • Gospodarze poczekalni mogą teraz wybrać serwer gry, tworząc niestandardową poczekalnię.
    • Uwaga: wymagane jest włączenie tej opcji w zakładce „Język i region”.
  • Nowy komentator: White-Ra
    • „Więcej dobrej gry. Więcej umiejętności”.
    • Uwaga: Komentatora White-Ra nie można odblokować na PST.
  • Nowy komentator: Stone
    • „Duch Dominium z tajemniczą przeszłością. Wszyscy mówią o nim po prostu Stone”.
    • Uwaga: Odblokowanie komentatora Stone’a na PST nie umożliwia przenoszenia go pomiędzy regionami.

MISJE W TRYBIE WSPÓŁPRACY

  • Prestiż dowódcy
    • Dodano nowy system „Prestiżu”, który pozwala graczom rozegrać każdym dowódcą poziomy doświadczenia 1-15 dodatkowe trzy razy. Za każdym razem, gdy gracz aktywuje prestiż u danego dowódcy, odblokuje to talent prestiżowy, który można wykorzystać, by zmienić sposób gry danego dowódcy.
    • Każdy dowódca może mieć aktywny tylko jeden talent prestiżowy. Talenty prestiżowe są opcjonalne, więc jeśli gracz nie użyje żadnego z takich talentów, dowódca otrzyma swoje standardowe uzbrojenie.
    • Przykłady talentów prestiżowych:
      • Abatur: Nieograniczony
        • Można wykorzystać Najwyższe Stadium Ewolucji nieograniczoną liczbę razy. Jednak każde jego użycie wymaga 200 jednostek biomateriału, a sam biomateriał zapewnia połowę normalnych korzyści.
      • Alarak: Wytwórca Dusz
        • Kiedy suplikant ginie, na stałe zwiększa szybkość ataku i obrażenia zadawane przez jedną z pobliskich, mechanicznych, niebohaterskich jednostek Alaraka. W zamian, aktywne zdolności Alaraka zadają o 50% mniej obrażeń.
      • Dehaka: Brat Szczepu
        • Dehaka zyskuje brata. Jednak obaj mają zmniejszoną wartość zdrowia.
    • Dzięki 18 dowódcom oraz 3 talentom prestiżowym na dowódcę, daje to nam 54 nowe talenty prestiżowe do wypróbowania.
    • Warto zwrócić uwagę, że ZNACZĄCO zwiększyliśmy liczbę punktów doświadczenia przyznawanych za grę w trybie współpracy na PST, by umożliwić przetestowanie talentów prestiżowych.
  • Dowódcy
    • Abatur
      • Zwiększono szansę na podwójny biomateriał na poziomie mistrzowskim z 2% do 3% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30% do 45%.
    • Artanis
      • Zwiększono zasięg przeciwlotniczego uzbrojenia orkanu z 6 do 10.
    • Dehaka
      • Zwiększono premię do czasu odnowienia Większego Pierwotnego Czerwia na poziomie mistrzowskim z 1,5% do 2% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 45% do 60%.
      • Zmniejszono szansę na Mutację Genów z 2% do 1% za każdy poziom kumulacji. Jednak teraz zdolność ta sumuje się z podstawową cechą zamiast mnożyć, więc efektywnie maksymalna premia wzrasta z 32% do 50%.
    • Han i Horner
      • Galeony szturmowe z ulepszeniem hangaru posiadają teraz zdolność Trening wydolnościowy, która pozwala im regenerować życie poza walką.
      • Zwiększono obrażenia zadawane przez heliony z 15 pkt. (30 przeciw celom opancerzonym) do 15 pkt. (40 przeciw celom opancerzonym). Dostosowano również premie po ulepszeniu broni.
      • Zwiększono podstawowy promień działania ładunków ogniowych z 3 do 4.
      • Zwiększono promień działania ładunków ogniowych na poziomie mistrzowskim z 4,24 na 5,66.
    • Karax
      • Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 1 z 200/200 do 100/100.
      • Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 2 z 250/250 do 150/150.
      • Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 3 z 300/300 do 200/200.
      • Ulepszenie poziomu 1 Efektywności solarnej zwiększa regenerację energii o 1 pkt. co każde 6 sek. (zmniejszono z 2 pkt. co 6 sek.).
      • Ulepszenie poziomu 3 Efektywności solarnej zwiększa regenerację energii o 3 pkt. co każde 6 sek. (zmniejszono z 2 pkt. co 6 sek.).
      • Zmniejszono koszt opracowania Ulepszonych systemów celowniczych ze 150/150 na 100/100.
      • Zmniejszono koszt opracowania Optymalizacji uzbrojenia ze 150/150 na 100/100.
      • Zmniejszono koszt opracowania Rekonstrukcji ze 150/150 na 100/100.
      • Zmniejszono koszt opracowania Szybkiego doładowania ze 150/150 na 100/100.
      • Zmniejszono koszt opracowania Działa cieni ze 150/150 na 100/100.
      • Ulepszenie ognistej wiązki nie zmniejsza już szybkostrzelności broni kolosów.
      • Zmniejszono koszt opracowania robotów naprawczych z 200/200 na 100/100.
      • Nowe ulepszenie: Katapulty grawitonowe: Koszt 150/150: Sprawia, że lotniskowiec szybciej wypuszcza przechwytywacze. Zwiększa szybkość ataku przechwytywaczy o 25%.
      • Zwiększono premię szybkości działania wiązki naprawczej na poziomie mistrzowskim z 1% na 3% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30% do 90%.
      • Zwiększono premię wytwarzania energii przez Falę Czasu na poziomie mistrzowskim z 1 na 3 pkt. energii za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30 pkt. energii do 90 pkt. energii.
    • Mengsk
      • Królewscy gwardziści rangi 0/1/2/3 podnoszą teraz poparcie dla Imperium o 1/1,5/2/2,5 na każdy punkt zaopatrzenia (zwiększono z 0,5/1/1,5/2).
      • Zwiększono promień pola osłonowego z 3 do 5.
      • Zwiększono premię do pancerza pola osłonowego z 3 do 5 pkt.
      • Furia Niebios rangi 1+ w każdym trybie zadaje teraz 50 pkt. obrażeń jednostkom masywnym (zwiększono z 25 pkt. dodatkowych obrażeń).
    • Nova
      • Ulepszenia uzbrojenia pojazdów i statków zwiększają obrażenia zadawane przez Liberatora szturmowego o 13 pkt. obrażeń na ulepszenie (zwiększono z 5 pkt.).
    • Stetmann
      • Talent „Wielka Nieskończona Przyjaźń” przeniesiono z poziomu 5 na poziom 9.
      • Talent „Postęp Egonologiczny” przeniesiono z poziomu 9 na poziom 15.
      • Talent „Mechnum Opus” przeniesiono z poziomu 15 na poziom 5.
    • Stiukow
      • Zmniejszono koszt zainfekowanych marines z 25 do 15.
    • Tychus
      • Wzmocniono premię mistrzowską czasu odnowienia Dostępności banitów z 2 do 3 sek. za każdy punkt kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 60 do 90 sek.

POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Ogólne
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że dodawanie i wyłączanie jednostek z grupy kontroli o dużej liczbie jednostek powodował problemy z wydajnością.
  • Misje w trybie współpracy
    • Karax
      • Nowo wybudowane nexusy teraz prawidłowo wykorzystują Zakrzywienie czasoprzestrzeni, kiedy Karax jest w grze.
      • Zwiększono priorytet podgrupy energetyzatorów w trybie fazowania, by odpowiadał on priorytetowi zwykłych energetyzatorów.
    • Mengsk
      • Naprawiono błąd, który powodował, że Imperialne Łączniki z ulepszeniem Podwójne respiratory leczyły szybciej niż powinny.
    • Stetmann
      • Naprawiono błąd, który powodował, że egonergetyczne ładunki wybuchowe mecha-tępicieli mogły zadawać maksymalnie 50 pkt. obrażeń.
      • Atak rozdzierający mecha-ultralisków działa teraz jak powinien.
    • Tychus
      • Naprawiono błąd, który powodował, że usunięcie banity z kolejki sprawiało, że gracz tracił jedno miejsce na banitę.
  • Tryb wieloosobowy
    • Generatory osłon teraz prawidłowo wykonują polecenia „stop” na budowlach nieobronnych, gdy włączona jest funkcja automatycznego użycia.
    • Generatory osłon ze wzmocnieniem Przeciążenie generatora nie mogą już przywracać osłon jednostkom wewnątrz transportowców.
  • Poprawki edytora w wersji 4.13
    • Ścieżkowanie działa teraz automatycznie przy klifach o wysokości większej niż 3.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre przyciski w ekwipunku się nie wyświetlały, a część przedmiotów mogła zawiesić grę po dodaniu następującej funkcji do klatki interfejsu ekwipunku:
      • Dodano zerojedynkową właściwość UseAlertIcon do klatki CInventoryPanel.
        • Po zaznaczeniu tej funkcji, przedmioty w ekwipunku będą pokazywać nazwę, ikonę oraz podpowiedzi wersji alarmowej przedmiotu. Po odznaczeniu, wyświetlana będzie normalna ikona.
        • Jest to przydatne przy tworzeniu przedmiotów z innym opisem niż te, które można znaleźć w sklepie z przedmiotami.
        • Funkcja jest domyślnie wyłączona.

Tagi: , ,