Zmiany w grach rankingowych, Killjoy, FFA Deathmatch – Patch 1.05 w Valorant live!

Valorant zostałwłaśnie zaktualizowany. Patch 1.05 wprowadza w grze zmiany w grach rankingowych, nowego agenta Killjoy, nowy tryb FFA Deathmatch i zmiany balansu Raze!

patch 1.05 valorant

Nie trzeba było czekać do 17:00 na aktualizację serwerów Valorant. Deweloperzy wprowadzili łatkę już teraz dzięki czemu możemy cieszyć się z nowości jakie wprowadzono w grze.

Zmiany Balansu Raze

Tak jak zapowiadali deweloperzy, Raze została znerfiona w najnowszym patchu. Zmiany w odniesieniu do bohaterki dotyczą jej ultimate i Bombowej paki.

Gwóźdź Programu

  • Czas wyposażenia wydłużono z 1,1 do 1,4 sekundy.
  • Czas szybkiego wyposażenia wydłużono z 0,5 do 0,7 sekundy.
  • Ograniczono efekty wizualne podczas wystrzeliwania rakiety.
  • Ograniczono efekty wizualne śladu rakiety.

Bombowa Paka

  • Zmniejszono obrażenia z 75 do 50 pkt.
  • Obrażenia zadawane obiektom wynoszą stałe 600 pkt.

Zmiany w grach rankingowych w Valorant

  • Do gry dodano rangi aktu; poznaj szczegółowe informacje na ten temat.
  • Patch 1.05 oznacza zakończenie gry rankingowej aktu I i rozpoczęcie gry rankingowej aktu II.
    • Jeśli udało ci się zdobyć rangę w akcie I, rozegraj jeszcze 3 gry, by wyświetlić ją ponownie w akcie II. Jeśli jesteś nowym graczem, musisz rozegrać 5 początkowych gier, byśmy mogli odpowiednio ocenić twoje umiejętności.
    • Oczekuj ostrożnej oceny swoich umiejętności, mniej więcej 2 kręgi rankingowe niżej niż twoja ranga w akcie I, dzięki czemu będziemy pewni co do twoich zdolności w akcie II. Twoje osiągi będą mieć ogromny wpływ na pierwsze gry, dlatego jeśli dobrze się zaprezentujesz i wygrasz, szybko zyskasz wyższą rangę.
  • Rankingowy matchmaking będzie mógł częściej dobierać ze sobą grających solo lub w duecie z podobnymi liczebnie umówionymi grupami, jednak odbędzie się to kosztem nieco dłuższego oczekiwania w kolejce.
    • Niezależnie od rozmiaru umówionej grupy, wyważenie meczu jest wciąż na poziomie 50/50, jednak nadal może występować ogromna różnica umiejętności między najlepszymi i najsłabszymi graczami przy większych liczebnie umówionych grupach. Zmiana ta powinna ograniczyć przypadki, kiedy grający solo dołączą do gry, w której różnica umiejętności jest wysoka.
  • Wskaźniki rangi zmodyfikowano tak, by w przypadku porażki gracz otrzymywał bardziej szczegółowe informacje odnośnie zmian jego rangi. Teraz możesz zobaczyć następujące komunikaty:
    • Ranga nieco obniżona (1 strzałka w dół).
    • Ranga obniżona (2 strzałki w dół).
    • Ranga znacznie obniżona (3 strzałki w dół).
      • Dotychczas przekazywaliśmy niewiele informacji związanych ze zmianą rangi po przegranej, by ograniczyć i tak bolesne doświadczenia, jakie niesie ze sobą porażka. Mogło to jednak prowadzić do sytuacji, gdzie gracze zaliczyli naprawdę kiepską rozgrywkę (przegrali z kretesem i mieli bardzo słaby występ), a następnie, mimo rozegrania kilku zwycięskich gier, nie awansowali. Powinno to zaradzić temu problemowi poprzez zapewnienie większej przejrzystości związanej z przegraną i utratą rangi.
      • Wraz z kolejnymi patchami postaramy się jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość wokół zmian rangi.
  • W historii gry widoczna będzie teraz ranga, z którą rozpoczynasz grę, oraz ta, z którą ją kończysz.
  • Możesz teraz sprawdzić zakładkę kariery swoich znajomych, używając menu kontekstowego w panelu społeczności. Dzięki temu zobaczysz ich rangę, rangę aktu oraz historię gry.
    • Teraz możesz zobaczyć, jak dobrze radzą sobie twoi znajomi w meczach oraz jak idzie im zdobywanie kolejnych rang… A jeśli nie idzie im najlepiej, zawsze możesz ich pocieszyć.
  • Teraz dowódcy w trakcie gier niestandardowych mogą wybrać lokację docelowego serwera gry i sprawdzić, jaki ping osiągają poszczególni gracze.
    • W przypadku gier niestandardowych, kiedy wszyscy gracze wchodzą do gry, chcieliśmy zapewnić dowódcom większe rozeznanie na temat opóźnień, jakich mogą doświadczać gracze. Liczymy, że dowódcy gier niestandardowych postarają się szukać optymalnych centrów danych dla wszystkich graczy, jeśli jednak będą samolubni, każdy będzie mógł opuścić grę bez konsekwencji.

Tryb FFA Deathmatch w Valorant

Jak wspominaliśmy wcześniej gra została zaktualizowana o nowy tryb rozgrywki. FFA Deathmatch to rozgrywki każdy na każdego, w którym agenci nie mogą używać swoich umiejętności. Liczy się czysty aim. Wiecej o nowościach w trybie pisaliśmy w artykule poniżej.

Nowy Agent Killjoy

Ostatnia chyba najciekawsze nowość w grze to Killjoy. Nowy agent to specjalista od wieżyczek, granatów i min. O niej też już dużo się rozpisywaliśmy w poniższych artykułach.

Jeszcze dziś zamieścimy wszystkie nowe skiny w startującym nowym karnecie bojowym.

Widzimy się w grze!