Jak wynika ze śledztwa Jasona Schreiera z Bloomberga, premiera Warcraft 3 Reforged nie została odłożona, bo Activision Blizzard bało się utraty zysków z pre-orderów…Serio?

Warcraft 3 Reforged okazał się największą klapą tak finansową jak i piarową Blizzarda od kiedy pamiętam. Podczas BlizzCon 2018 na którym miałem przyjemność być osobiście deweloper ogłosił prace nad Warcraft 3 Reforged. Gra miała otrzymać nową grafikę, filmowe przerywniki filmowe w trakcji misji opracowane na silniku gry oraz pełnoprawny produkt z wszystkimi funkcjami z 2002 roku. Niestety zamiast tego zespół deweloperski został ograniczony, masa funkcji wyrzucona z gry i zamiast odłożyć premierę gry, Activision bało się jedynie utraty zysków z pre-orderów.

Jason Schreier dotarł do kilkunastu pracowników firmy, którzy opowiedzieli mu o kulisach powstawania produkcji. Są one bardzo szokujące. Pierwszym z nich było ograniczenie budżetu i bardzo krótki termin wydania gry. Pracownicy zmuszeni byli do crunchu i pracy po godzinach i w weekendy, co nie przeszkodziło holdingowi dokonać w tym czasie restrukturyzacji, w której ponad 800 osób straciło pracę. Co gorsza po ogłoszeniu prac nad Overwatch 2 i Diablo IV w 2019 roku finansowanie zespołu Classic Games odpowiedzialnego za remaster Warcraft 3 Reforged został jeszcze bardziej okrojony.

Efektem powyższych złych decyzji była odłożona o miesiąc premiera gry, która nie zawierała większości obietnic dewelopera z dnia prezentacji czy funkcji jakich posiadała gra w 2002 roku. Zamiast tego Activision martwiło się jedynie o to, że w przypadku kolejnych opóźnień gracze zażądają zwrotu pieniędzy za niedopracowaną grę. Ciekawi mnie jak wyglądały miny osób odpowiedzialnych za te decyzje, gdy okazało się, że gracze mimo wszystko dokonali zwrotów gdy otrzymali trefny produkt…

Po prawie 1,5 roku od premiery gra w dalszym ciągu nie doczekała się części z funkcji, które były dostępne w oryginalnej grze. Czy je dostaniemy, szczerze w to wątpię…

Aktualnie trwają prace nad Diablo 2 Resurrected, które podczas alfa testów zebrało pozytywne opinie od społeczności i zdaje się, że Vicarious Visions nie popełnią błędu poprzedników. Premiera planowana jest na 23 września, a w sierpniu mają rozpocząć się otwarte beta testy gry.

Tagi: , ,