Blizzard zapowiedział właśnie koniec podziału puli graczy na Hordę i Sojusz w instancjonowanych Duengonach, Raidach i Rated PVP!

Stało się to o czym spekulowano i czego domagano się od dłuższego już czasu. Właśnie oficjalnie zaadresowano istotny problem zalegający od samego początku u podstaw designu WOWa. Gracze Przymierza i Hordy będą mogli łączyć się w raidach Cross-Faction by walczyć ramię w ramię z przeciwnikami.

Trapiące graczy problemy z podziałem populacji serwerów i topniejące frakcje spowodowane niekorzystnym balansem (napędzającym dalszy odpływ graczy do dominującej frakcji) na serwerze dobiegną końca.

Od samego początku jednym z głównych problemów graczy było przechodzenie pomiędzy frakcjami, co bywało barierą nie do przeskoczenia dla grania z przyjaciółmi. Bardzo długo Blizzardowi udawało się ukrywać ten fakt i nie podejmować konkretnych kroków aby to naprawić.

Między innymi rasowe bonusy skłaniały najlepsze gildie do przechodzenia do Hordy, co zostawiało graczy Sojuszu na lodzie i powodowało odpływ najlepszych graczy i zawodników do konkurencyjnej frakcji. Pogłębiając problemy z niedoborem rekrutów i zapełnianiem zespołów raidujących.

Oprócz ewidentnych problemów dla najlepszych gildii i topowych graczy, ten wadliwy design w końcu (wraz ze spadającą ogólną populacją gry) uderzył we wszystkich pozostałych graczy.

Od cen w Domu Aukcyjnym, przez kolejki do Duengonów lub nawet ogromne problemy z zebraniem 10 podpisów pod utworzeniem nowej gildii. Aż po psychologię graczy i zachowanie zwłaszcza Tanków (tak zwany 'syndrom złotego penisa’).

Przechodząc do meritum zmian.

Cross-Faction będzie dostępny jeszcze w tym dodatku, w patchu 9.2.5 (który właśnie został pierwszy raz wymieniony).

  • Gracze będą mieli możliwość bezpośredniego zaproszenia członków przeciwnej frakcji, jeśli mają BattleTag lub mają dodanego znajomego pod Real ID. Albo jeśli będą członkami jakiegoś między-frakcyjnego stowarzyszenia.
  • Predefiniowane Grupy (Premade Groups) w listach narzędzia 'Group Finder’ dla Mitycznych (M+)Duengonów, Raidów lub rankingowych Aren/Battlegroundów będą otwarte dla aplikantów obu frakcji. Chyba że lider grupy według własnego upodobania wybierze ograniczenie tylko do jednej frakcji.
  • Gildie pozostaną 'jedno-frakcyjne’. Wszystkie aktywności o losowym dopasowywaniu graczy (LFR) takie jak Heroiczne Duengony, Potyczki (Skirmishes) czy Losowe Battlegroundy takimi pozostaną. Ponieważ jest w tym wypadku mniejsza presja na tworzenie grup, i aby uniknąć sytuacji gdzie zniknie opcja dobrowolnego uczestniczenia w cross-faction (przez losowy charakter dopasowywania graczy w tych narzędziach).

Funkcja Cross-Faction będzie też działać w starych Duengonach, z wyłączeniem (póki co) takich jak: Battle of Dazar’alor, Trial of the Crusader, Icecrown Citadel z powodu elementów fabularnych i walki pomiędzy frakcjami.

Jak widać nie jest to pełny Cross-Faction. Blizzard ujawnił dwie podstawowe idee stojące za obecnymi zmianami: „Focus on organized instanced gameplay” i „Make this an opt-in feature as much as possible”

Blizzard na razie skupił się na zorganizowanych grupach z najbardziej zaangażowanych sekcji społeczności, które zajmują się progresem raidów, biorą udział w różnego rodzaju konkurencjach, albo walczą o prymat w świecie PVP.

W tym samym momencie dbają o to aby zatarcie granic między frakcjami nie było nagłym i niekontrolowanym zabiegiem, a gracze mieli pełny wybór czy brać w tym udział i aby nie było im to losowo narzucane.

Tutaj jest link do pełnego, oficjalnego ogłoszenia w języku angielskim.
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/23761709/development-preview-cross-faction-instances

„Times Change” Blizzard.

Moim zdaniem PEŁNY Cross-Faction to absolutny muss do wprowadzenia, jest to niepotrzebna bariera dzieląca społeczność i wręcz uniemożliwiająca satysfakcjonującą rozgrywkę dla wielu graczy. Mam nadzieję, że to pierwszy krok i zostaną poczynione kolejne w miarę postępu tego rozwiązania i zebranych danych oraz reakcji społeczności.

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,