Dzisiejszego wieczora pojawił się kolejny Piekielny Kwartalnik Diablo 4. Powracają popularne w Diablo 2 atrybuty!

Blizzard niespodziewanie zaprezentował już dziś kolejne podsumowanie kwartalne prac nad Diablo 4. Te skupia się w głównej mierze na przedmiotach, ich generowaniu, właściwościach oraz rodzajach i bonusach jakie mogą przydzielić graczom w trakcie przemierzenia Sanktuarium.

Zanim zaprezentujemy główne założenia nowego systemu należy wziąć pod uwagę fakt, że jest to już kolejna iteracja prac nad przedmiotami i może jeszcze się zmienić. Zespół deweloperski wydzielił specjalną grupę pracowników, którzy mają za zadanie opracowanie kilku wersji, które będą spełniały wymogi tak Blizzarda jak i fanów, którzy niejednokrotnie zgłaszali swoje wątpliwości.

Tworząc nowy mechanizm przedmiotów deweloperzy chcieli zadbać o trzy podstawowe kwestie:

  • Po pierwsze – chcieliśmy wzmocnić tożsamość klasową i zapewnić intuicyjne odniesienia do toposów znanych z fantastyki. Najlepsze są przedmioty i umiejętności, które pasują do idealnego wyobrażenia danej klasy.
  • Po drugie – chcieliśmy zapewnić wsparcie dla pogłębionej personalizacji postaci poprzez elementy ekwipunku. Przedmioty powinny wspierać i ulepszać wybraną przez was klasę, nie zaś ją definiować.
  • Po trzecie – udało się nam osiągnąć głębię systemu przedmiotów na poziomie plasującym się gdzieś pomiędzy Diablo II a Diablo III. Naszym celem jest stworzenie przedmiotów, których odkrywanie zajmie wam wiele lat, i które zapewnią wam niezliczone sposoby na konfigurowanie swojej postaci.

Powrót atrybutów z Diablo 2

Zanim przejdziemy do do właściwej analizy mechanizmów przedmiotów deweloperzy poinformowali, że usunięte zostały „Moce Aniołów/Demonów/Starożytnych”. Wracając do korzeni zaprezentowano mechanizm atrybutów, który gracze doskonale znają z Diablo 2.

Podczas awansowania na każdy kolejny poziom gracze otrzymają pięć punktów do rozdysponowania w następujących kategoriach:

  • siła,
  • inteligencja,
  • zręczność,
  • siłę woli.

Atrybuty będą inaczej wpływały na każdą klasę postaci. Przykładowo obrażenia zadawane przez Barbarzyńcę będą zwiększać się wraz ze zwiększoną siłą podczas gdy Czarodziejce Inteligencji. Inaczej też będą zachowywały się bonusy do obrażeń krytycznych. U Barbarzyńcy wystarczy zręczność podczas gdy u Czarodziejki Siła Woli.

Wraz z nowymi atrybutami gracze będą mogli zwiększać ich efekty poprzez dodatkowe odgałęzienia w drzewku umiejętności.

Generowanie Przedmiotów w Diablo 4

Nowy mechanizm tworzenia przedmiotów w Diablo 4 został opracowany od podstaw. Każdy przedmiot będzie zawierał kilka standardowych właściwości, jednak deweloperom zależało na tym aby wyczucie użycia miecza, maczugi czy kostura wyglądało w inny sposób oraz aby każdy z tych przedmiotów rzeczywiście wykazywał się dużym zróżnicowaniem pod względem szybkości ataku.

Każdy z przedmiotów dodatkowo będzie posiadał cechy fizyczne. Mogą być nimi na przykład wartość bloku w przypadku tarcz.

Jakość przedmiotów będzie różniła się w zależności od tego czy przedmiot będzie magiczny, rzadki czy legendarny.

Nie chcemy jednak sytuacji, w której właściwą decyzją będzie zignorowanie każdego przedmiotu, dla którego w niebo nie wystrzeli jasny, pomarańczowy promień.

Dlatego też postanowiliśmy wprowadzić w tym zakresie wiele ekscytujących zmian. Zwiększamy na przykład potencjalną moc poszczególnych afiksów występujących na przedmiotach magicznych. Zwiększamy maksymalną liczbę afiksów występujących na przedmiotach rzadkich i lepszych dla rozwiniętych postaci, które osiągnęły najwyższy poziom doświadczenia. Legendarne afiksy są teraz przydzielane przedmiotowi legendarnemu zupełnie losowo (serio!). Przedmioty unikatowe zastępują zaś mityczne.

Przedmioty legendarne poza czterema standardowymi afiksami będą posiadały jeden dodatkowy, losowy afiks legendarny. Część z nich może być używana przez wszystkich bohaterów, część zaś tylko określona klasa.

W grze znajdą się przedmioty unikatowe. Które będą miały motyw przewodni, charakterystyczny wygląd oraz moce przeznaczone wyłącznie dla określonej klasy postaci.

Tym samym żegnamy się z przedmiotami mitycznymi. Deweloperzy postanowili zrezygnować z nich w trakcie aktualnych prac deweloperskich nad grą. Zaznaczyli również, że zależy im na bogatej liczbie konfiguracji i synergii pomiędzy drzewkiem umiejętności, atrybutami bohatera oraz specyfikacją przedmiotów jakie nosi na swoim bohaterze gracz.

Tagi: , , ,