PTR i duże usprawnienia w patchu 2.3 w Diablo 2 Resurrected
Wczorajszego dnia Blizzard zapowiedział duże usprawnienia w patchu 2.3 jakie pojawią się w Diablo 2 Resurrected.
Blizzard nieustannie stara się usprawnić Diablo 2 Resurrected. Mimo sporych problemów z serwerami zdaje się, że deweloperzy poradzili sobie z kolejkowaniem gracze, a Ci w końcu mogą spokojnie łączyć się z grą i grać kiedy tylko zechcą. Ale to nie koniec zmian jakie zobaczymy w remasterze tego klasyka. Oto bowiem w patchu 2.3, który pojawi się na serwerach live na początku grudnia pojawią się kolejne usprawnienia rozgrywki. Poniżej prezentuję listę najważniejszych zmian.
Funkcja /PLAYERS 8 na konsolach
Funkcja /Players 8 pozwala graczom w trybie single player zwiększyć poziom trudności potworów. Jak sama nazwa wskazuje funkcja /Players 8 zwiększa poziom potworów do maksymalnej liczby graczy, która może uczestniczyć w rozgrywce. Dotychczas była dostępna jedynie na PC, a konsole z powodu nieaktywnego czatu nie miały takiej funkcjonalności. Ma się to zmienić wraz z nadejściem patcha 2.3, który wprowadzi tą funkcję w ustawieniach rozgrywki.
Bindowanie umiejętności na myszce i klawiaturze
Diablo 2 Resurrected w swojej aktualnej wersji pozwala graczom na przypisanie umiejętności do konkretnych klawiszy od F1-F12 na PC. Problem pojawia się gdy chcemy szybko użyć którejś umiejętności. I gdy core’owi gracze znają na pamięć przypisanie klawiszy do danych umiejętności tak niedzielny gracz musi albo kliknąć na umiejętność po lewej lub prawej stronie i wybrać kolejną albo użyć na myszce scroll aby ją zmienić.
Tymczasem konsolowi gracze mogą zbindować umiejętności na poszczególne klawisze pada i mieć je od razu wyświetlone w UI gry. Ta funkcja ma również pojawić się na PC. Gracze przypisując umiejętności pod konkretne klawisze F będą mogli ich używać niemalże jednocześnie czy to za pomocą klawisza na klawiaturze czy za pomocą myszki na konkretnej umiejętności. Wyglądać to będzie w następujący sposób.
Oznaczanie ignorowanych graczy
W trakcie rozgrywek sieciowych często nie chcemy grać z innymi graczami ze względu na poprzednie doświadczenia. Teraz gracze zmutowani bądź ignorowani przez nas zostaną w odpowiedni sposób oznaczeni.
Pozostałe usprawnienia w grze dotyczą komunikatu o pudle (chybieniu trafienia) w przeciwników, modyfikacjach w dźwiękach audio, nowej funkcji bindowani „Force Move”, dzięki której gdy oznaczymy określone miejsce do przemieszczenia, postać automatycznie zacznie kierować się w to miejsce oraz usprawnienia dla kart graficznych Nvidia obsługujących DLSS, która pozwala na poprawienie widoku graficznego w grze.
Ostatnią i chyba najważniejszą funkcją jest PTR czyli Public Test Realm, innymi słowy serwer testowy gry. Serwer ma pojawić się w ciągu najbliższych tygodni, a na którym to docelowo deweloperzy pozwolą graczom testować zmiany balansu, bug fixy czy zmiany w UI gry, które opisaliśmy powyżej.