League of Legends pełny opis Patcha 11.20

Na oficjalnej stronie gry opublikowano pełen opis zmian w patchu 11.20, który zawitał dziś na serwerach live.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 11.20 w League of Legends. Gra oficjalnie wita Haloween!

Patch w skrócie

Uwaga, wszystkie ghule, zjawy i przeraźliwie straszne kościotrupy!

Magiczne emocje towarzyszące ostatnim dwóm patchom mogły już opaść, ale mamy dla was jeszcze trochę psikusów na resztę tego sezonu. W tym patchu przygotowaliśmy kilka modyfikacji bohaterów, a także zestaw nowych czarujących skórek, by zapewnić wam upiorny czas.

Mamy nadzieję, że nie przegapiliście pierwszego dnia Mistrzostw 2021 — był naprawdę emocjonujący.

Patch Mistrzostw TFT również jest już za nami, a następny z pewnością rzuci na was urok. Przeczytajcie pełny opis patcha TFT tutaj! 

PATCH W SKRÓCIE

Czarująca Poppy, Czarująca Syndra, Czarująca Nami, Czarująca Yuumi, Czarująca Fiora i Czarująca Morgana (Prestiżowa Edycja) będą dostępne 7 października 2021 r.

BOHATEROWIE

AMUMU

Q: zmniejszone obrażenia na wyższych poziomach, zwiększony koszt many, już się nie skaluje.

 Amumu stał się nieco za silny zarówno w roli dżunglera, jak i wspierającego. Wiemy, że to do niego niepodobne, ale zdobył mnóstwo nowych przyjaciół w dolnej alei, więc trochę go tam osłabiamy. 


Q — RZUT BANDAŻEM

OBRAŻENIA 70/100/130/160/190 pkt. (+85% mocy umiejętności) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+85% mocy umiejętności)KOSZT MANY 30/35/40/45/50 pkt. ⇒ 70 pkt.

DARIUS

W: skrócony czas odnowienia, już się nie skaluje.

 Ostatnimi czasy Darius raczej słabo dowodzi. Wzmacniamy jego zdolność do naciskania w bocznych alejach oraz potencjał w pojedynkach, zmieniając W w taki sposób, aby graczom wystarczyło wydanie jednego punktu na tę umiejętność. 


W — OKALECZAJĄCY CIOS

CZAS ODNOWIENIA 7/6,5/6/5,5/5 sek. ⇒ 5 sek.

ELISE

Zwiększone przyrosty podstawowego zdrowia i pancerza.

 Elise jest rozgniatana przez potwory i nieprzyjaciół w dżungli, więc wzmacniamy karapaks tej bohaterki, by zwiększyć jej przeżywalność. (To pancerz po pajęczemu). 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PODSTAWOWE ZDROWIE 534 pkt. ⇒ 555 pkt.PRZYROST PANCERZA 3,35 pkt. ⇒ 4 pkt.

HECARIM

W: skrócony czas odnowienia, który już się nie skaluje, zwiększone leczenie przeciwko stworom i potworom.

 Hecarim niegdyś tratował wszystkich w rozgrywkach profesjonalnych, wykorzystując jedynie przedmioty dla obrońców, ale ostatnio stał się czymś na wzór wojownika. Chcemy, by konik nie zbaczał z tej drogi, dlatego dajemy mu szansę na drugie użycie W podczas walk oraz wzmacniamy jego utrzymywanie się i czyszczenie dżungli. 


W — DUCH POSTRACHU

CZAS ODNOWIENIA 22/21/20/19/18 sek. ⇒ 18 sek.MAKSYMALNE LECZENIE PRZECIWKO STWOROM I POTWOROM 90/120/150/180/210 pkt. ⇒ 120/150/180/210/240 pkt.

IRELIA

Umiejętność bierna: zmniejszone skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku przy maksymalnej liczbie ładunków.

 Granie Irelią w późnej fazie gry nie powinno być bułką z masłem. Tańczącej z Ostrzami idzie za łatwo, zwłaszcza gdy kupuje tylko przedmioty ze znacznymi obrażeniami od ataku, takie jak Gruboskórność Steraka czy Chłeptacz Posoki, dlatego osłabiamy efekt zapewniany przez jej umiejętność bierną w późnej fazie gry. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — IONIAŃSKI ZAPAŁ

SKALOWANIE Z DODATKOWYMI OBRAŻENIAMI OD ATAKU PRZY MAKSYMALNEJ LICZBIE ŁADUNKÓW 30% ⇒ 20%

JARVAN IV

Umiejętność bierna: zmniejszone dodatkowe obrażenia.

 Jarvan IV dominuje w mecie dżungli dzięki niesamowitym gankom i superszybkiemu czyszczeniu. Częściowo cofamy wzmocnienia, które wprowadziliśmy u tego bohatera w patchu 11.16, a konkretnie element dotychczas wzmacniający jego zdolności pojedynkowania się i czyszczenia dżungli. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — BOJOWY RYTM

OBRAŻENIA DODATKOWE 10% aktualnego zdrowia celu ⇒ 8% aktualnego zdrowia celu

SHEN

Umiejętność bierna: zmniejszona wytrzymałość tarczy.

 Shen zamieszał w mecie obrońców z górnej alei. Cofamy wprowadzone w patchu 10.15 wzmocnienie jego tarczy, by przywrócić równowagę. 

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — BARIERA KI

TARCZA 60-111 pkt. (zależnie od poziomu; +14% dodatkowego zdrowia) ⇒ 50-101 pkt. (zależnie od poziomu; +14% dodatkowego zdrowia)

SINGED

E: zmniejszone podstawowe obrażenia i skalowanie z mocą umiejętności.

 Szalony Chemik trochę się rozbestwił, odkąd wzbogaciliśmy jego arsenał o kilka trików, takich jak Głębokie Rany dla kombinacji R + Q. Zmniejszamy obrażenia zadawane przez jedną z popisowych umiejętności tego bohatera, by utrzymać go pod kontrolą. 


E — RZUT

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 50/65/80/95/110 pkt. ⇒ 50/60/70/80/90 pkt.SKALOWANIE OBRAŻEŃ 75% mocy umiejętności ⇒ 60% mocy umiejętności

TALIYAH

Q: zmniejszone obrażenia zadawane potworom przez kolejne trafienia kamieniami.

 Po ostatniej partii wzmocnień Tkaczka Skał za dobrze radzi sobie w dżungli. Chcemy, by mocno stąpała po ziemi, ale upewniamy się również, że nie przesadzimy z jej siłą w środkowej alei. 


Q — UTKANA SALWA

OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROM PRZEZ KOLEJNE TRAFIENIA KAMIENIAMI 80% ⇒ 75%

UDYR

R: zwiększone obrażenia stożka.

 Feniks Udyr w roli obrońcy dzięki przedmiotom takim jak Turbochemiczny Pojemnik był zmorą w rozgrywkach profesjonalnych wcześniej w tym sezonie. Meta bardzo się zmieniła od tamtego czasu, przez co Duchowy Wędrowca znalazł się w złym położeniu. Cofamy wprowadzone w patchu 11.12 osłabienie jego R, by znów rozpostarł skrzydła. 


R — STYL FENIKSA

OBRAŻENIA STOŻKA 50/95/140/185/230/275 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 60/110/160/210/260/310 pkt. (+80% mocy umiejętności)

PRZEDMIOTY

Imperialny Mandat

 Imperialny Mandat nie był silnym przedmiotem w rękach większości wspierających zaklinaczy i magów w dolnej alei. Wzmacniamy jego obrażenia, by stanowił solidny wybór pośród przedmiotów mitycznych. 

OBRAŻENIA DODATKOWE PIERWSZEGO TRAFIENIA 36-60 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 45-75 pkt. (zależnie od poziomu)NAPRAWIONY BŁĄD Obrażenia zadawane przez oznaczenie Imperialnego Mandatu będą prawidłowo przypisywane sojuszniczemu bohaterowi, który zużyje to oznaczenie.

ZMIANY W DŻUNGLI

PORAŻENIE

Zmniejszone leczenie Porażenia zależne od maksymalnego zdrowia. Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku Ponurnika i Pradawnego Skalniaka.

 Porażenie zawsze było mocne oraz pozwalało na wyleczenie się i uniknięcie śmierci w dżungli, ale obecnie przywraca ono zbyt dużo zdrowia. Częściowo cofamy wprowadzone w patchu 11.10 zmiany tego czaru, by go osłabić. Zmniejszamy podstawowe obrażenia niektórych silniejszych obozów w dżungli, by zrekompensować powyższe zmiany i wspomóc czyszczenie dżungli we wczesnej fazie gry. 

LECZENIE ZALEŻNE OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA 15% ⇒ 10%


Obozy w dżungli

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU PONURNIKA 78 pkt. ⇒ 74 pkt. PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU PRADAWNEGO SKALNIAKA 78 pkt. ⇒ 74 pkt.

CLASH MISTRZOSTW

Tworzenie drużyn na pierwszy weekend wydarzenia Clash Mistrzostw będzie możliwe od 11 października. Mecze zostaną rozegrane 16 i 17 października. Oprócz standardowych nagród w postaci trofeum, banera i logo, Clash Mistrzostw zapewnia dodatkową Kapsułę łupów, która zawiera:

  • Dla uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw z biletami ulepszonymi, którzy zajmą miejsca 1-7: (1) Losowa trwała skórka Mistrzostw.
  • Dla wszystkich uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw (zarówno dla posiadaczy biletów podstawowych, jak i ulepszonych), którzy zdobędą 1. miejsce: (1) Kula wydarzenia Mistrzostwa.
  • Dla uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw z biletami ulepszonymi, którzy zajmą miejsca 8-15: (1) Odłamek skórki Mistrzostw.
  • Dla wszystkich uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw (zarówno dla posiadaczy biletów podstawowych, jak i ulepszonych): (1) Ikona Clash Wysłanników Smoków.

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • ZAKTUALIZOWANO WRAŻENIA NOWYCH GRACZY Brand zastąpi Ahri w samouczku League of Legends. Seraphine zastąpi Branda jako jedna z bohaterek możliwych do odblokowania w zadaniu „Wyzwól burzę”.
  • ZAKTUALIZOWANO SYSTEMY BEHAWIORALNE Zmiany w karach za brak aktywności będą wprowadzane do kolejnych regionów poza Koreą i Chinami.
  • Naprawiono błąd powodujący, że wygrane były niezaliczane w przypadku zamknięcia klientów za pomocą kombinacji Alt + F4 przez wszystkich graczy w określonym momencie na końcu gry.
  • Kolory Cienia Vex Zwiastunki Brzasku oraz ścian Jarvana IV Mistrzostw 2021 zostały naprawione i odpowiadają teraz konkretnym Barwom.
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektóre czary przywoływacza mogły zostać użyte podczas wskrzeszania przez Anioła Stróża.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Sylas nie otrzymywał ponownego użycia ukradzionego R — Wzbierającego Cienia Vex, jeśli oznaczony cel zginął w trakcie resetu umiejętności.
  • Naprawiono błąd powodujący, że umiejętność bierna — Zagłada i Mrok Vex niewłaściwie oznaczała wrogów, którzy zostali przemieszczeni przez elementy terenu stworzone przez bohaterów, na przykład przez W — Krystalizację Anivii czy R — Kataklizm Jarvana IV.
  • Obecność innych wrogów na drodze Warwicka nie będzie miała wpływu na dodatkową prędkość ruchu podczas poruszania się w stronę wroga zapewnianą przez W — Krwawe Łowy.
  • Naprawiono błąd powodujący, że animacja Q — Dzikości Rengara nie działała, gdy bohater aktywował Żelazny Bicz, Chłeptacz Posoki lub Łamacz Falangi.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Q — Zrównanie z Ziemią Karthusa zapewniało ładunki Łzy Bogini, mimo że nie trafiało żadnego właściwego celu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że klon W — Rozdzielnokształtnej Neeko ginął zbyt wcześnie, gdy bohaterka posiadała Alternator Hextech i otrzymywała obrażenia podczas bycia niewidzialną.
  • Naprawiono błąd powodujący, że po użyciu R — Pożarcia na klonie wrogiego Wukonga Tahm Kench do końca gry zyskiwał na nim wizję.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Q — Przebijająca Ciemność Senny nie zapewniała ładunków Do Ataku.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Vex mogła ponownie użyć R — Wzbierającego Cienia na Gwen, gdy ta znajdowała się w W — Uświęconej Mgle.
  • E — Na pomoc, Pix! Lulu teraz prawidłowo nakłada tarczę, gdy zostanie rzucone na klona sojuszniczego bohatera.
  • Naprawiono błąd powodujący, że efekty leczące umiejętności biernej — Mięsożercy Cho’Gatha i umiejętności biernej — Wiecznego Głodu Warwicka działały na totemach i niektórych obiektach tworzonych przez bohaterów.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Cienisty Skrytobójca Kayn otrzymywał zaledwie połowę lokalnego złota za wieżę, jeśli jego Żywy Cień z W — Dotyku Ostrza był aktywny i znajdował się w zasięgu.
  • Viktor będzie prawidłowo otrzymywał 5 Hexfragmentów ze swojej umiejętności biernej — Wielkiej Ewolucji po zabiciu superstworów i potężnych potworów (tak jak w przypadku zabijania stworów oblężniczych).
  • Opis umiejętności biernej — Miłosnego Klepnięcia Miss Fortune zawiera teraz informację o obniżeniu dodatkowych obrażeń przeciwko stworom.
  • Podstawowe linie dialogowe Anivii zostały zremasterowane — teraz brzmią wyraźniej, czyściej i płynniej.
  • Dźwięki przy atakach krytycznych LeBlanc będą teraz prawidłowo odtwarzane dla wszystkich jej skórek.
  • Naprawiono błąd powodujący, że doskok W — Zniekształcenia LeBlanc nie odtwarzał efektu dźwiękowego, jeśli został użyty z mgły wojny w kierunku obszaru, na którym była wizja.
  • W — Zniekształcenie LeBlanc będzie prawidłowo odtwarzać efekt dźwiękowy dla niej i jej sojuszników w momencie, gdy znacznik powrotu zniknie.