Duże zmiany balansu w Overwatch. Znerfiono postacie typu Hitscan.
W zeszyłm tygodniu pojawiły się eksperymenty ze zmianami balansu. Zmiany sporo namieszały, ale Blizzard nie zastanawiał się długo i już wczoraj nerfy hitscanów trafiły na live. Co się zmienia?
Mimo, że lista nie jest długa, to zmian jest naprawdę sporo. Oto one:
Zmiany ogólne:
- Teraz obrażenia od trafień natychmiastowych (Hitscan) skalują się do 30% przy maksymalnej odległości zaniku obrażeń (wcześniej 50%) dla następujących bohaterów:
- Ashe
- Baptiste
- Bastion
- McCree
- Żołnierz-76
- Trupia Wdowa
- Burzyciel
Ta zmiana może być trudna do zauważenia od razu, ponieważ skaluje obrażenia w zakresie nieco większym niż poprzednio. Jednak zmniejszy się wpływ obrażeń zadawanych przez wymienionych bohaterów poza ich optymalnym zasięgiem.
Bastion:
- Konfiguracja: Zwiadowca
- Zmniejszono rozrzut pocisków z broni z 1,5 do 1,2.
Zmieniamy Konfigurację: Zwiadowca, aby była bardziej niezawodna i aby wzmocnić taktykę szybkich ataków podczas przemieszczania się pomiędzy miejscami, w których chce się rozstawić za pomocą Konfiguracji: Wartownik.
D.Va:
- Wezwanie Mecha
- Zmniejszono obszar zadawania obrażeń z 3 do 2,5 metra.
- Nie gromadzi już ładunku superzdolności podczas użycia Samozniszczenia, dopóki jej mech nie zostanie zdetonowany.
Nie można już ładować superzdolności w okienku czasowym pomiędzy użyciem Samozniszczenia a jego detonacją przy użyciu Duplikacji Echo kopiującej D.Vę. Przyspieszony czas ładowania superzdolności Echo umożliwiał jej Wezwanie Mecha przed wybuchem Samozniszczenia, co znacznie utrudniało wrogom znalezienie bezpiecznego miejsca do ukrycia się.
Żołnierz-76:
- Ciężki Karabin Pulsacyjny
- Wyłączono zanik obrażeń, gdy aktywny jest Wizjer Taktyczny.
Teraz Wizjer Taktyczny będzie skuteczny nie tylko jako pomoc w celowaniu, która traci na znaczeniu wraz z poprawą celności u graczy.
Trupia Wdowa:
- Pocałunek Wdowy
- Zwiększono zasięg zaniku obrażeń z 60–85 do 70–100 metrów.
Nieco wydłużyliśmy optymalny zasięg Trupiej Wdowy, aby uwzględnić niektóre miejsca na mapach, gdzie często stosowano działania przeciwsnajperskie – ale tylko nieznacznie ponad efektywny zasięg spadku obrażeń. W przypadku Trupiej Wdowy zanik obrażeń od ataków snajperkich został wprowadzony głównie po to, aby ograniczyć śmiertelność strzałów na ekstremalnym dystansie i z powietrza po użyciu Kotwiczki – które są możliwe na niektórych mapach.
Zmiany postaci typu hitscan według społeczności mają przygotować nas na nadejście trybów 5v5 w Overwatch 2. W każdej drużynie będziej jeden tank mniej do ochrony, więc twórcy postanowili zniwelować wpływ postaci zadających obrażenia z bardzo daleka. Zmiany te na pewno odbiją się dość mocno na niższych rangach gdzie zestrzelenie Fary z doczepioną Łaską może okazać się ogromnym wyzwaniem. Jedynym plusem są niedawne nerfy Fary, przez co Królowa Rakiet szybciej zużywa paliwo i nie będzie mogła aż tak wysoko utrzymywać się w powietrzu. Co ciekawe nerf ten odwraca zmianę, która została wprowadzona jeszcze za czasów niesławnych Goats, kiedy postacie DPS potrzebowały większej siły ognia by przebić się przez tanków wroga. Ciekawe, że pomimo wprowadzenia Role Lock kilka lat temu dopiero teraz Blizzard odwraca te buffy.
Nieco dziwne są też zmiany wdowy. Pomimo faktu, że ona również dostała nerfa to jednak bilans zmian jest na plus. Wydaje się, że teraz jedyną właściwą kontrą na Wdowę będzie druga Wdowa lub Hanzo (nie wspominając o tankach które mogą ciągle siedzieć jej na głowie i przeszkadzać). Reszta postaci typu hitscan, jak np. Ashe nie będzie w stanie równać się z Widow w pojedynkach.
Zmiany D.vy to zdecydowanie wpływ poprzedniego turnieju OWL, gdzie gracze używając ulta Echo rzucali po kilka bomb w trakcie jednej walki, a potem ruszali przed siebie by zdobyć remech killa nie bojąc się o utratę życia. Zmiana na pewno na plus, ale nie wiem czy wystarczy by wyplenić ten styl gry.
A Wy co sądzicie o tych zmianach? Czas zacząć mainować Farę i wbić wyższą rangę? Dajcie znać w komentarzach.