Rozpoczęło się wydarzenie Zimowa Kraina Czarów w Overwatch
Dzisiejszego wieczora uruchomiona została już czwarta edycja wydarzenia Zimowa Kraina Czarów, która pojawia się w Overwatch.

Jak co roku w grudniu startuje zimowe wydarzenie, które wprowadza świąteczny klimat w grze. W edycji 2020 w Overwatch zobaczymy 7 nowych skórek, cztery legendarne dla Doomfista, McCree, Sigmy i Reapera oraz trzy epickie dla Mei, Mercy i Soldiera: 76. Wraz z nowymi skórkami pojawia się również nowy tryb Mei Snow Deathmatch, który jest mieszanką Śnieżkowej Ofensywy Mei i tradycyjnego trybu Deathmatch. Jedyna różnica polega na tym, że bohaterowie odradzają się co chwilę i walczą do określonej liczby fragów przy czym każde celne trafienie to eliminacja.
Czas trwania Zimowej Krainy Czarów 2020 w Overwatch
Zimowa Kraina Czarów rozpoczyna się 10 grudnia o godzinie 20:00 czasu polskiego i będzie trwała do 2 stycznia 2020 roku. Jednak znając życie wydarzenie będzie trwało albo do godziny 20:00 albo do godziny 9 rano 3 stycznia jak ma to miejsce z wieloma innymi wydarzeniami sezonu w Overwatch.

Prezentacja skinów Zimowej Krainy Czarów
Tegoroczna edycja dostarczyła jeszcze mniej skórek niż standardowo. Mamy dostęp raptem do 4 nowych legend oraz 3 epików, które dostępne są w cotygodniowych wyzwaniach. Wśród legend znajduje się Jotoon Doomfist nawiązujący do nordyckich mitologicznych gigantów, Król Szczurów (Myszy) Reaper nawiązujący do powieści Dziadek do orzechów autorstwa E.T.A. Hoffmana oraz McCree i Sigma.
Wśród skórek epickich Blizzard posłuchał społeczności i stworzył skina dla Żołnierza:76 w świątecznym swetrze. Do tego bohatera dołącza Moira i Łaska, które będzie można zdobyć w kolejnych tygodniach.
Pozostałe nowości prezentują się następująco:
Cotygodniowe wyzwania podczas Zimowej Krainy Czarów
Trzy epickie skiny podczas tegorocznej edycji Zimowej Krainy Czarów zdobędziemy poprzez wygranie kolejnych 9 meczów w trakcie każdego tygodnia trwania wydarzenia.
Pierwszy tydzień dostarczy nam skina Żołnierza:76 wraz ze sprejem i ikoną gracza nawiązującą bezpośrednio do skórki bohatera.

Drugi tydzień pozwoli nam zdobyć skórkę dla Moiry jak i ikonę gracza z wizerunkiem królika w świątecznej czapce z pomponem oraz sprej dla Moiry z prezentami.

Trzeci tydzień rozgrywek pozwoli nam zdobyć skina Łaski przypominający choinkową ozdobę anioła wraz ze sprejem i ikoną nawiązującą do jej skórki.

Tryby gry podczas Zimowej Krainy Czarów
Tegoroczna Zimowa Kraina Czarów dostarczy nam tym razem 3 tryby. Pierwsze dwa są dobrze znane z poprzednich lat i są nimi Polowanie na Yeti i Śnieżkowa Ofensywa Mei. Trzecim trybem, który pojawi się w 2020 roku jest zimowy tryb Deathmatch, w którym gramy na podobnych zasadach jak w Śnieżkowej Ofensywie Mei z tą różnicą, że po każdej eliminacji będziemy się odradzać jak w klasycznych zasadach deathmatch.
Patch notes
Wraz z nową aktualizacją Zimowej Krainy Czarów pojawiły się również zmiany balansu, które mają na celu wywrócenie mety do góry nogami.
Nowa aktualizacja jest już dostępna na komputery PC z systemem Windows oraz na Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. Poniżej znajdziecie informacje o najnowszych zmianach.
Jeśli chcecie podzielić się swoimi opiniami, napiszcie na forum dyskusji ogólnej.
Listę znanych błędów znajdziecie na forum poświęconym zgłaszaniu błędów (odnośnik w j. angielskim).
Pomoc z rozwiązywaniem problemów uzyskacie na forum pomocy technicznej.
ZIMOWA KRAINA CZARÓW 2019
Święta idą!
Przez najbliższe trzy tygodnie w Overwatch będzie trwała świąteczna atmosfera! Powiększcie swoją kolekcję i zagrajcie w trzy zimowe Rozróby: Polowanie na Yeti, Śnieżkową Ofensywę Mei i zupełnie nowy Śnieżkowy Deathmatch! Odwiedźcie Blizzard World, aby obejrzeć opady śniegu, podziwiać migoczące światła nocne i delektować się widokiem inspirowanego słodkościami wystroju.
Oczywiście mamy też dla was nowe prezenty do rozpakowania z zimowych skrzynek z łupami! Odblokujcie nowe elementy sezonowe – w tym legendarne skórki, takie jak Szron dla Sigmy, Jötunn dla Pięści Zagłady, Król Szczurów dla Żniwiarza i inne. Kończcie cotygodniowe wyzwania, wygrywając mecze w Szybkiej grze, Rywalizacji lub Salonie gier, aby wygrać serię świątecznych nagród. I nie zapomnijcie zdobyć trzech specjalnych graffiti za zalogowanie do gry!
Więcej informacji o Zimowej Krainie Czarów można znaleźć na naszej stronie.
ZMIANY OGÓLNE
Nowa funkcja: W poczekalni
W tej aktualizacji zastępujemy tryb Potyczka zupełnie nową funkcją: W poczekalni. Teraz możecie wybierać między przeróżnymi trybami gry, czekając w kolejce meczowej.
Gracze oczekujący w kolejce będą teraz mogli wybrać, czy chcą dołączyć do jednego z następujących trybów gry:
- Obszar treningowy – ćwiczenie umiejętności, w pojedynkę lub w grupie, przeciwko botom szkoleniowym.
- Potyczka – walka z innymi graczami bez śledzenia wyników.
- Deathmatch – zmaganie się o jak najwyższe miejsce na tablicy wyników.
- Gra dowolna – wybór gry dowolnej z przeglądarki lub stworzenie własnego trybu gry (jeśli ma być dostępny dla wszystkich graczy, należy wybrać opcję „Pozwól na dołączanie graczy z kolejki”.
Wszystkie tryby dostępne w ramach funkcji „W poczekalni” są opcjonalne. Mogą do nich wejść zarówno pojedynczy gracze, jak i cała grupa, ale tylko dowódca ekipy może wybierać tryb.
Uwaga: nie musicie opuszczać kolejki po zakończeniu meczu, aby zagrać w kolejny tryb W poczekalni. Aby uzyskać dostęp do tego menu, kliknijcie tryb gry, do którego stoicie w kolejce i tam wybierzcie opcję W poczekalni.
ZMIANY WARSZTATU
- Gry dowolne – tryb Obszaru treningowego
- Nowe wartości w Warsztacie
- Tryb gry
- Bieżący tryb gry
- Nowe ustawienia Warsztatu
- Opcja „Pozwól na dołączanie graczy z kolejki” umożliwia osobom oczekującym na rozpoczęcie meczu udział w utworzonej grze dowolnej.
AKTUALIZACJE BOHATERÓW
Ogólne
- Zwiększono redukcję obrażeń przez pancerz z 3 do 5.
Orisa
- Zwiększono wytrzymałość podstawowego pancerza z 200 do 250 pkt.
- Zmniejszono wytrzymałość Bariery Ochronnej z 900 do 600 pkt.
- Skrócono czas odnowienia Umocnienia z 10 do 8 sek.
Sigma
Eksperymentalna Bariera
- Zmniejszono wytrzymałość z 1500 do 900 pkt.
- Zmniejszono tempo regeneracji wytrzymałości Bariery ze 150 do 120 pkt. na sekundę.
Chwyt Kinetyczny
- Skrócono czas odnowienia z 13 do 10 sek.
- Zwiększono stosunek przyrostu wytrzymałości pancerza względem zadawanych obrażeń z 40% do 60%.
Reinhardt
Pole Osłonowe
- Zmniejszono wytrzymałość z 2000 do 1600 pkt.
- Zwiększono ograniczenie szybkości ruchu z 30% do 50%.
Komentarz twórców: powyższe zmiany pancerza oraz Orisy, Sigmy i Reinhardta mają na celu skrócenie czasu, jaki gracze poświęcają na niszczenie barier przy jednoczesnym wzmocnieniu poszczególnych bohaterów w innych aspektach rozgrywki. Zmiana znacząco wpłynie na tempo rozgrywki i będziemy się bacznie przyglądać tym postaciom, aby mieć pewność, że ich wpływ na przebieg meczu w roli tanków pozostanie znaczący.
Moira
Zmniejszono skuteczność leczenia Biotycznego Chwytu z 4 do 3,25 (z 80 do 65 pkt. na sekundę).
Komentarz twórców: główna zdolność lecząca Moiry okazała się zbyt silna – głównie ze względu na to, że może działać na wiele celów.
D.Va
Skrócono czas odnowienia Matrycy Obronnej z 2 do 1,5 sek.
Komentarz twórców: po wprowadzeniu blokady ról możemy dodatkowo zwiększyć znaczenie D.Vy na polu bitwy w roli tanka. Postanowiliśmy zatem częściowo wycofać poprzednią zmianę, która wydłużała czas odnowienia Matrycy Obronnej.
Trupia Wdowa
Wydłużono czas odnowienia Kotwiczki z 10 do 12 sek.
Komentarz twórców: czas działania barier jest teraz krótszy, dlatego Trupia Wdowa może skuteczniej atakować z dużych odległości. Zmiana ta ogranicza mobilność postaci, aby przeciwnicy nadal mogli ją kontrować.
Torbjörn
Skrócono czas odnowienia Dopancerzenia z 12 do 10 sek.
Komentarz twórców: Torbjörn słabiej sobie radzi podczas przedłużających się starć drużynowych, kiedy jego wieżyczka została wyeliminowana i kiedy użył już Dopancerzenia. Dzięki tej zmianie postać będzie mógł częściej korzystać z tej zdolności.
Genji
Zwiększono liczbę pocisków z 24 do 30.
Komentarz twórców: ponieważ przeciętna przeżywalność bohaterów wzrosła z czasem, Genji może mieć trudności z eliminacją celów. Częściowe usunięcie ograniczenia liczby jego amunicji powinno nieco wzmocnić tę postać.
Zaria
Działko Cząsteczkowe (tryb alternatywny)
- Zwiększono promień eksplozji z 2 do 2,5 metra.
- Zmniejszono zużycie amunicji z 25 do 20 pocisków.
Komentarz twórców: ogólne możliwości ofensywne Zarii są zadowalające, ale jej atak alternatywny sprawiał wrażenie zbyt słabego po wprowadzeniu ostatniej transzy zmian.
POPRAWKI BŁĘDÓW
Ogólne
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwujący członków swojej drużyny nie mogli obracać kamery podczas oglądania momentu likwidacji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że tekst „Przygotować się do obrony” pojawiał się u drużyny atakującej, kiedy rozpoczynał się mecz w trybie Tajemniczy bohaterowie.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się klienta gry podczas próby obserwowania znajomego na początku szybkiej gry.
- Naprawiono błąd, który powodował, że maksymalne zdrowie zapewniane przez zdolności leczące z upływem czasu było obliczane nieprawidłowo dla Strumienia Grawitacyjnego.
- Tryb rozróżniania barw – naprawiono błąd, który powodował, że modele objęte działaniem infrawizji były wyblakłe, jeśli został wybrany kolor inny niż czerwony.
- Warsztat – naprawiono błąd, który powodował, że nazwy map i rozwijane menu wyświetlały się nieprawidłowo.
- Warsztat – naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykrycie D.Vy w wydarzeniach „Player Died”.
- Warsztat – teraz naciśnięcie skrótu klawiszowego niestandardowej poczekalni podczas oglądania ustawień poczekalni powinno prawidłowo zamykać ekran.
- Gry dowolne – zmieniono nazwę trybu Szturm/Eskorta na Hybryda.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że bohaterowie dysponujący regeneracją zdrowia lub osłon nie otrzymywali pełnych obrażeń, kiedy dysponowali pełnym zdrowiem.
- Różne zdolności bohaterów (np. Wieżyczki Symmetry, Hak Wieprza, Akrecja Sigmy, Stać! Orisy itp.) będą teraz uwzględniać siatki kolizji automatów i innych tego typu dekoracji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Precyzyjne dane wejściowe myszy” wywoływała niespójne działanie kucania.
Mapy
- Czarny Las (1 na 1) – Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi wykonanie Kroku w Cień przez zniszczalne drzwi.
Bohaterowie
Pięść Zagłady
- Domyślny okrąg jest teraz ukryty podczas korzystania z zaawansowanych ustawień wskaźnika celownika.
- Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał odtwarzanie efektu dźwiękowego zdolności Podbródkowy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Fala Sejsmiczna mogła lądować na głowie przeciwnika podczas gry w trybach FFA (każdy na każdego).
Złomiarz
- Naprawiono błąd, który powodował, że granaty Złomiarza nie wybuchały, jeśli staczały się powoli po stromych pochyłościach.
Lúcio
- Naprawiono błąd, który powodował znikanie efektu wizualizacji dźwięku na goglach Lúcia.
Orisa
- Naprawiono błąd, który powodował, że pocisk zdolności Stać! mógł w perspektywie trzecioosobowej wyglądać, jakby przenikał przez podłoże.
Żniwiarz
- Naprawiono błąd, który pozwalał grającemu zmieniać bohaterów podczas Krok w Cień.
Wieprzu
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał hakowi Wieprza zadawanie obrażeń wieżyczkom i barierom.
Sigma
- Naprawiono błąd, który powodował, że podstawowy tryb ataku Sigmy nie działał, jeśli został zhakowany podczas rozstawiania Eksperymentalnej Bariery.
Trupia Wdowa
- Wyłączenie opcji „Zbliżenie (Wł./Wył.)” u Trupiej Wdowy podczas korzystania ze zbliżenia nie powoduje już zablokowania widoku przybliżonego.
Znajdą się zapaleńcy, którzy będą polować na wszystkie tegoroczne skiny?