Rozpoczęło się wydarzenie Zimowa Kraina Czarów w Overwatch

Dzisiejszego wieczora uruchomiona została już czwarta edycja wydarzenia Zimowa Kraina Czarów, która pojawia się w Overwatch.

Jak co roku w grudniu startuje zimowe wydarzenie, które wprowadza świąteczny klimat w grze. W edycji 2020 w Overwatch zobaczymy 7 nowych skórek, cztery legendarne dla Doomfista, McCree, Sigmy i Reapera oraz trzy epickie dla Mei, Mercy i Soldiera: 76. Wraz z nowymi skórkami pojawia się również nowy tryb Mei Snow Deathmatch, który jest mieszanką Śnieżkowej Ofensywy Mei i tradycyjnego trybu Deathmatch. Jedyna różnica polega na tym, że bohaterowie odradzają się co chwilę i walczą do określonej liczby fragów przy czym każde celne trafienie to eliminacja.

Czas trwania Zimowej Krainy Czarów 2020 w Overwatch

Zimowa Kraina Czarów rozpoczyna się 10 grudnia o godzinie 20:00 czasu polskiego i będzie trwała do 2 stycznia 2020 roku. Jednak znając życie wydarzenie będzie trwało albo do godziny 20:00 albo do godziny 9 rano 3 stycznia jak ma to miejsce z wieloma innymi wydarzeniami sezonu w Overwatch.

Prezentacja skinów Zimowej Krainy Czarów

Tegoroczna edycja dostarczyła jeszcze mniej skórek niż standardowo. Mamy dostęp raptem do 4 nowych legend oraz 3 epików, które dostępne są w cotygodniowych wyzwaniach. Wśród legend znajduje się Jotoon Doomfist nawiązujący do nordyckich mitologicznych gigantów, Król Szczurów (Myszy) Reaper nawiązujący do powieści Dziadek do orzechów autorstwa E.T.A. Hoffmana oraz McCree i Sigma.

Wśród skórek epickich Blizzard posłuchał społeczności i stworzył skina dla Żołnierza:76 w świątecznym swetrze. Do tego bohatera dołącza Moira i Łaska, które będzie można zdobyć w kolejnych tygodniach.

Pozostałe nowości prezentują się następująco:

Cotygodniowe wyzwania podczas Zimowej Krainy Czarów

Trzy epickie skiny podczas tegorocznej edycji Zimowej Krainy Czarów zdobędziemy poprzez wygranie kolejnych 9 meczów w trakcie każdego tygodnia trwania wydarzenia.

Pierwszy tydzień dostarczy nam skina Żołnierza:76 wraz ze sprejem i ikoną gracza nawiązującą bezpośrednio do skórki bohatera.

Drugi tydzień pozwoli nam zdobyć skórkę dla Moiry jak i ikonę gracza z wizerunkiem królika w świątecznej czapce z pomponem oraz sprej dla Moiry z prezentami.

Trzeci tydzień rozgrywek pozwoli nam zdobyć skina Łaski przypominający choinkową ozdobę anioła wraz ze sprejem i ikoną nawiązującą do jej skórki.

Tryby gry podczas Zimowej Krainy Czarów

Tegoroczna Zimowa Kraina Czarów dostarczy nam tym razem 3 tryby. Pierwsze dwa są dobrze znane z poprzednich lat i są nimi Polowanie na Yeti i Śnieżkowa Ofensywa Mei. Trzecim trybem, który pojawi się w 2020 roku jest zimowy tryb Deathmatch, w którym gramy na podobnych zasadach jak w Śnieżkowej Ofensywie Mei z tą różnicą, że po każdej eliminacji będziemy się odradzać jak w klasycznych zasadach deathmatch.

Patch notes

Wraz z nową aktualizacją Zimowej Krainy Czarów pojawiły się również zmiany balansu, które mają na celu wywrócenie mety do góry nogami.

Nowa aktualizacja jest już dostępna na komputery PC z systemem Windows oraz na Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. Poniżej znajdziecie informacje o najnowszych zmianach.

Jeśli chcecie podzielić się swoimi opiniami, napiszcie na forum dyskusji ogólnej
Listę znanych błędów znajdziecie na forum poświęconym zgłaszaniu błędów (odnośnik w j. angielskim).
Pomoc z rozwiązywaniem problemów uzyskacie na forum pomocy technicznej

ZIMOWA KRAINA CZARÓW 2019

Święta idą!

Przez najbliższe trzy tygodnie w Overwatch będzie trwała świąteczna atmosfera! Powiększcie swoją kolekcję i zagrajcie w trzy zimowe Rozróby: Polowanie na Yeti, Śnieżkową Ofensywę Mei i zupełnie nowy Śnieżkowy Deathmatch! Odwiedźcie Blizzard World, aby obejrzeć opady śniegu, podziwiać migoczące światła nocne i delektować się widokiem inspirowanego słodkościami wystroju.

Oczywiście mamy też dla was nowe prezenty do rozpakowania z zimowych skrzynek z łupami! Odblokujcie nowe elementy sezonowe – w tym legendarne skórki, takie jak Szron dla Sigmy, Jötunn dla Pięści Zagłady, Król Szczurów dla Żniwiarza i inne. Kończcie cotygodniowe wyzwania, wygrywając mecze w Szybkiej grze, Rywalizacji lub Salonie gier, aby wygrać serię świątecznych nagród. I nie zapomnijcie zdobyć trzech specjalnych graffiti za zalogowanie do gry!

Więcej informacji o Zimowej Krainie Czarów można znaleźć na naszej stronie.

ZMIANY OGÓLNE

Nowa funkcja: W poczekalni

W tej aktualizacji zastępujemy tryb Potyczka zupełnie nową funkcją: W poczekalni. Teraz możecie wybierać między przeróżnymi trybami gry, czekając w kolejce meczowej.

Gracze oczekujący w kolejce będą teraz mogli wybrać, czy chcą dołączyć do jednego z następujących trybów gry:

  • Obszar treningowy – ćwiczenie umiejętności, w pojedynkę lub w grupie, przeciwko botom szkoleniowym.
  • Potyczka – walka z innymi graczami bez śledzenia wyników.
  • Deathmatch – zmaganie się o jak najwyższe miejsce na tablicy wyników.
  • Gra dowolna – wybór gry dowolnej z przeglądarki lub stworzenie własnego trybu gry (jeśli ma być dostępny dla wszystkich graczy, należy wybrać opcję „Pozwól na dołączanie graczy z kolejki”.

Wszystkie tryby dostępne w ramach funkcji „W poczekalni” są opcjonalne. Mogą do nich wejść zarówno pojedynczy gracze, jak i cała grupa, ale tylko dowódca ekipy może wybierać tryb.

Uwaga: nie musicie opuszczać kolejki po zakończeniu meczu, aby zagrać w kolejny tryb W poczekalni. Aby uzyskać dostęp do tego menu, kliknijcie tryb gry, do którego stoicie w kolejce i tam wybierzcie opcję W poczekalni.

ZMIANY WARSZTATU

  • Gry dowolne – tryb Obszaru treningowego
  • Nowe wartości w Warsztacie
    • Tryb gry
    • Bieżący tryb gry
  • Nowe ustawienia Warsztatu
    • Opcja „Pozwól na dołączanie graczy z kolejki” umożliwia osobom oczekującym na rozpoczęcie meczu udział w utworzonej grze dowolnej.

AKTUALIZACJE BOHATERÓW

Ogólne

  • Zwiększono redukcję obrażeń przez pancerz z 3 do 5.

Orisa

  • Zwiększono wytrzymałość podstawowego pancerza z 200 do 250 pkt.
  • Zmniejszono wytrzymałość Bariery Ochronnej z 900 do 600 pkt.
  • Skrócono czas odnowienia Umocnienia z 10 do 8 sek.

Sigma

Eksperymentalna Bariera

  • Zmniejszono wytrzymałość z 1500 do 900 pkt.
  • Zmniejszono tempo regeneracji wytrzymałości Bariery ze 150 do 120 pkt. na sekundę.

Chwyt Kinetyczny

  • Skrócono czas odnowienia z 13 do 10 sek.
  • Zwiększono stosunek przyrostu wytrzymałości pancerza względem zadawanych obrażeń z 40% do 60%.

Reinhardt

Pole Osłonowe

  • Zmniejszono wytrzymałość z 2000 do 1600 pkt.
  • Zwiększono ograniczenie szybkości ruchu z 30% do 50%.

Komentarz twórców: powyższe zmiany pancerza oraz Orisy, Sigmy i Reinhardta mają na celu skrócenie czasu, jaki gracze poświęcają na niszczenie barier przy jednoczesnym wzmocnieniu poszczególnych bohaterów w innych aspektach rozgrywki. Zmiana znacząco wpłynie na tempo rozgrywki i będziemy się bacznie przyglądać tym postaciom, aby mieć pewność, że ich wpływ na przebieg meczu w roli tanków pozostanie znaczący.

Moira

Zmniejszono skuteczność leczenia Biotycznego Chwytu z 4 do 3,25 (z 80 do 65 pkt. na sekundę).

Komentarz twórców: główna zdolność lecząca Moiry okazała się zbyt silna – głównie ze względu na to, że może działać na wiele celów.

D.Va

Skrócono czas odnowienia Matrycy Obronnej z 2 do 1,5 sek.

Komentarz twórców: po wprowadzeniu blokady ról możemy dodatkowo zwiększyć znaczenie D.Vy na polu bitwy w roli tanka. Postanowiliśmy zatem częściowo wycofać poprzednią zmianę, która wydłużała czas odnowienia Matrycy Obronnej.

Trupia Wdowa

Wydłużono czas odnowienia Kotwiczki z 10 do 12 sek.

Komentarz twórców: czas działania barier jest teraz krótszy, dlatego Trupia Wdowa może skuteczniej atakować z dużych odległości. Zmiana ta ogranicza mobilność postaci, aby przeciwnicy nadal mogli ją kontrować.

Torbjörn

Skrócono czas odnowienia Dopancerzenia z 12 do 10 sek.

Komentarz twórców: Torbjörn słabiej sobie radzi podczas przedłużających się starć drużynowych, kiedy jego wieżyczka została wyeliminowana i kiedy użył już Dopancerzenia. Dzięki tej zmianie postać będzie mógł częściej korzystać z tej zdolności.

Genji

Zwiększono liczbę pocisków z 24 do 30.

Komentarz twórców: ponieważ przeciętna przeżywalność bohaterów wzrosła z czasem, Genji może mieć trudności z eliminacją celów. Częściowe usunięcie ograniczenia liczby jego amunicji powinno nieco wzmocnić tę postać.

Zaria

Działko Cząsteczkowe (tryb alternatywny)

  • Zwiększono promień eksplozji z 2 do 2,5 metra.
  • Zmniejszono zużycie amunicji z 25 do 20 pocisków.

Komentarz twórców: ogólne możliwości ofensywne Zarii są zadowalające, ale jej atak alternatywny sprawiał wrażenie zbyt słabego po wprowadzeniu ostatniej transzy zmian.

POPRAWKI BŁĘDÓW

Ogólne

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwujący członków swojej drużyny nie mogli obracać kamery podczas oglądania momentu likwidacji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że tekst „Przygotować się do obrony” pojawiał się u drużyny atakującej, kiedy rozpoczynał się mecz w trybie Tajemniczy bohaterowie.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się klienta gry podczas próby obserwowania znajomego na początku szybkiej gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że maksymalne zdrowie zapewniane przez zdolności leczące z upływem czasu było obliczane nieprawidłowo dla Strumienia Grawitacyjnego.
  • Tryb rozróżniania barw – naprawiono błąd, który powodował, że modele objęte działaniem infrawizji były wyblakłe, jeśli został wybrany kolor inny niż czerwony.
  • Warsztat – naprawiono błąd, który powodował, że nazwy map i rozwijane menu wyświetlały się nieprawidłowo.
  • Warsztat – naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykrycie D.Vy w wydarzeniach „Player Died”.
  • Warsztat – teraz naciśnięcie skrótu klawiszowego niestandardowej poczekalni podczas oglądania ustawień poczekalni powinno prawidłowo zamykać ekran.
  • Gry dowolne – zmieniono nazwę trybu Szturm/Eskorta na Hybryda.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że bohaterowie dysponujący regeneracją zdrowia lub osłon nie otrzymywali pełnych obrażeń, kiedy dysponowali pełnym zdrowiem.
  • Różne zdolności bohaterów (np. Wieżyczki Symmetry, Hak Wieprza, Akrecja Sigmy, Stać! Orisy itp.) będą teraz uwzględniać siatki kolizji automatów i innych tego typu dekoracji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Precyzyjne dane wejściowe myszy” wywoływała niespójne działanie kucania.

Mapy

  • Czarny Las (1 na 1) – Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi wykonanie Kroku w Cień przez zniszczalne drzwi.

Bohaterowie

Pięść Zagłady

  • Domyślny okrąg jest teraz ukryty podczas korzystania z zaawansowanych ustawień wskaźnika celownika.
  • Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał odtwarzanie efektu dźwiękowego zdolności Podbródkowy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Fala Sejsmiczna mogła lądować na głowie przeciwnika podczas gry w trybach FFA (każdy na każdego).

Złomiarz

  • Naprawiono błąd, który powodował, że granaty Złomiarza nie wybuchały, jeśli staczały się powoli po stromych pochyłościach.

Lúcio

  • Naprawiono błąd, który powodował znikanie efektu wizualizacji dźwięku na goglach Lúcia.

Orisa

  • Naprawiono błąd, który powodował, że pocisk zdolności Stać! mógł w perspektywie trzecioosobowej wyglądać, jakby przenikał przez podłoże.

Żniwiarz

  • Naprawiono błąd, który pozwalał grającemu zmieniać bohaterów podczas Krok w Cień.

Wieprzu

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał hakowi Wieprza zadawanie obrażeń wieżyczkom i barierom.

Sigma

  • Naprawiono błąd, który powodował, że podstawowy tryb ataku Sigmy nie działał, jeśli został zhakowany podczas rozstawiania Eksperymentalnej Bariery.

Trupia Wdowa

  • Wyłączenie opcji „Zbliżenie (Wł./Wył.)” u Trupiej Wdowy podczas korzystania ze zbliżenia nie powoduje już zablokowania widoku przybliżonego.

Znajdą się zapaleńcy, którzy będą polować na wszystkie tegoroczne skiny?