Pierwszy rzut oka na system rankingowy w Warcraft 3: Reforged
Deweloperzy ujawnili rąbka tajemnicy dotyczącego systemu rankingowego w Warcraft 3: Reforged!
Po klęsce premierowej Warcrafta 3 deweloperzy pracują nad naprawieniem gry i wprowadzeniem mechanizmów, które znaliśmy z klasycznej wersji gry. Jednym z najważniejszych na jaki czekają gracze jest system rankingowy, który pozwalałby graczom na walkę o najwyższe miejsce i rozgrywkę z graczami o podobnych umiejętnościach.
Jak będzie działał system rankingowy w Warcraft 3: Reforged?
System rankingowy w Warcraft 3: Reforged otrzyma ten sam podział jaki istniał w pierwotnej wersji gry. Oznacza to, że gracze będą mieli odrębny ranking dla następujących trybów:
- 1vs1,
- 2vs2,
- 3vs3,
- 4vs4,
- FFA.
Dodatkowo system rankingowy oparty będzie o dużo większą liczbę dywizji . W najwyższej, arcymistrzowskiej dywizji znajdzie się jedynie 300 najlepszych zawodników pod względem MMR. W dywizjach mistrzowskiej i arcymistrzowskiej gracze będą znali również swoją dokładną punktację MMR.
To co zostanie zmienione względem poprzedniej wersji to brak „zaniku doświadczenia”. W pierwotnej wersji gry gracze, którzy nie uczestniczyli w rozgrywkach rankingowych przez dłuższy czas bardzo szybko mogli spaść znacznie niżej.
Wraz z pojawieniem się nowego systemu rankingowego gracze będą musieli rozegrać 5 meczów klasyfikacyjnych. Obejmuje to każdy tryb. Jeśli zatem gracz rozegrał mecze klasyfikacyjne w trybie 1vs1 będzie musiał rozegrać 5 kolejnych meczów w trybie 2vs2.
Sytuacja ta będzie odmienna w przypadku rozpoczęcia się kolejnego sezonu rozgrywek. Jeśli gracz rozegrał wszystkie placementy i przyznano mu rangę, w kolejnym sezonie będzie musiał rozegrać jedynie jeden mecz klasyfikacyjny.
Sezony rozgrywek rankingowych w Warcraft 3: Reforged
Podobnie jak w przypadku innych gier multiplayer, Warcraft 3: Reforged doczeka się sezonów rozgrywek w grach rankingowych. Każdy sezon związany będzie ze zmianami balansu, rotacją map czy nagrodami dla graczy za udział w grze.
Każdy sezon będzie dostosowywał wartości MMR dla każdej dywizji na nowo. Oznacza to, że jeśli do wyjścia z brązu w aktualnym sezonie potrzeba np 1000 punktów w drugim sezonie ta wartość może się zmienić w zależności od liczby graczy w dywizjach i ich indywidualnych umiejętności.
Każdy sezon będzie przyznawał graczom nagrody w postaci portretów dla każdej dywizji. Oznacza to, że jeśli gracz zakończy sezon w Diamencie otrzyma wszystkie portrety przyznawane dla jego rangi oraz niższych dywizji.
System pozarankingowy w Warcraft 3: Reforged
Niedługo po premierze systemu rankingowego w Warcraft 3: Reforged gracze otrzymają również drugi tryb nierankingowy, podczas którego będą mogli współzawodniczyć z innymi graczami, trenując swoje umiejętności gry innymi rasami bądź nauką poszczególnych buildów.
System pozarankingowy otrzyma również odrębny wskaźnik MMR zależny od rasy i trybu gry. Mechanizm MMR w tym trybie nie będzie otrzymywał resetu, ani też nie będzie wyświetlany więc gracze nie poznają nigdy jego wartości.
Jest jednak pewne ale. Gracze nierankingowi będą łączeni z graczami rankingowymi w trybie 1vs1 jak ma to miejsce aktualnie w Starcraft 2.
Deweloperzy nie ujawnili kiedy system rankingowy pojawi się w Warcraft 3: Reforged. Jego wdrożenie planowane jest w ciągu „najbliższych miesięcy”.