World of Warcraft Dragonflight – nowa rasa, klasa i masa zmian mechanik w grze

Dzisiejszego wieczora Blizzard ujawnił nowy dodatek do WoWa Dragonflight. Zaprezentowano nie tylko cinematic trailer ale również pokazano nową rasę, klasę postaci czy zmiany w mechanikach gry. Poniżej prezentuję wszystkie nowości jakie zobaczycie podczas beta testów World of Warcraft Dragonflight.

Pierwszą najbardziej interesującą graczy nowością jest nowa rasa ’Drakthyr’ oraz klasa ’Evoker’.

Nowa rasa będzie działać trochę podobnie do istniejących już Worgenów, gdzie będziemy mogli stworzyć wygląd swojej postaci w dwóch wersjach. Jak powszechnie wiadomo smoki w World of Warcraft mogą zmieniać swoją formę według potrzeb. Pierwszą jest 'smoczy’ wygląd i drugą jest wersja 'humanoidalna’.

Drakthyr podobnie do Pandarenów będą mieli swoją własną lokalizację startową, oraz będą wybierali frakcję do której chcą dołączyć.

Niestety wygląda na to, ze klasa „Evoker’ będzie zarezerwowana jedynie do postaci Drakthyr. Dzielić się ona będzie na dwie specjalizacje: Devastation (DPS) i Preservation (leczenie/support), obydwie będą mid-range (a więc będzie walczyć w średnim dystansie) i będzie mogła 'ładować’ moc swoich umiejętności aby zadać w odpowiednim momencie największą możliwą ilość obrażeń lub leczenia.

Drugą największą nowością są Smocze Wyspy (Dragon Isles).

Jest to zbiór zupełnie nowych lokalizacji tworzących cały kontynent z nowymi zadaniami, nowymi rasami (jak i powracającymi w wielkim stylu Gnollami, Centaurami lub Tuskarrami). Będziemy mogli się na nie dostać wypływając z portów w Stormwind i Orgrimmar.

Waking Shores – jest to domena czerwonego Dragonflightu, oraz miejsce powstania czarnego Dragonflightu.

Ohn’ahran Plains – jest to lokalizacja na połowę zamieszkana przez zielony Dragonflight i Centaury.

Azure Span – jest to największa lokalizacja stworzona w całej historii World of Warcraft i będzie ona się wizualnie zmieniała w zależności od poziomu elewacji na jakim będziemy, bez zmiany krainy. Zamieszkują ją Gnolle i Tuskarzy, a tamtejszym przedstawicielem smoków jest niebieski Dragonflight.

Thaldraszus – jest to ostatnia lokacja w 'patchu 10.0′ 'Dragonflight’, w której znajduje się główne miasto/stolica Smoków ’Valdrakken’. Tą krainą, w której jest nie tylko stolica, ale i struktury stworzone przez Tytanów opiekuje się brązowy Dragonflight.

Trzecią nowością jest 'Dragonriding’.

Dragonriding to nowe spojrzenie na dość skostniałą sztukę latania i jej mechanikę. Zastosowane zostaną nowe rozwiązania silnika, mające sprawić latanie w World of Warcraft znacznie bardziej aktywnym, przyjemniejszym i wręcz dającym frajdę.

Smoki na których będziemy latać będą mogły być dostosowywane wyglądem (’customizowane’) według upodobań gracza. naszego pupila wybierzemy z pośród czterech głównych odmian smoków.

Dzięki specjalnym zadaniom będziemy poprawiać swoje umiejętności i odblokowywać nowe zdolności i figury jakie będą mogły wykonywać nasze wierzchowce.

Kolejnymi nowościami będą zmienione systemy talentów, profesji i interfejsu gry (HUD).

Do gry powracają drzewka talentów w postaci rozbudowanych opcji wyboru dla każdej klasy i jej specjalizacji.

Wprowadzone będzie także zupełnie nowe spojrzenie na profesje w grze, gdzie zostanie stworzony zupełnie nowy ekosystem 'craftingu’, zlecania zamówień i specjalne strefy dla 'crafterów’. Dodany będzie progres umiejętności, który sprawi ze nasze wyroby będą zyskiwać na jakości i atrakcyjności dla gracza jak i zamawiających.

Rewolucję przejdzie także wygląd i funkcjonalności interfejsu gry, który przetrwał wiele lat w praktycznie niezmienionej formie. Przestarzały system zostanie zmieniony na bardziej interaktywny i bardziej przejrzysty niż poprzedni.

Concept Art nowego zestawu z raidu 'Dragonflight Primalist’

Oprócz wyżej wymienionych nowości pojawi się nowy Raid: 'Primal Incarnates’, nowe Duengony: 'Neltharus’, 'Life Pools’, 'Uldaman’ oraz podniesiony zostanie maksymalny poziom postaci (Level cap) do poziomu 70.