World of Warcraft Patch 10.1.7 Fury Incarnate – podsumowanie wywiadu z twórcami

Niedawno miałem okazję porozmawiać z deweloperami World of Warcraft na temat patcha 10.1.7.

fury incarnate world of warcraft patch 10.1.7 wywiad

Nowa aktualizacja w World of Warcraft oznaczona numerem 10.1.7 o nazwie Fury Incarnate wprowadza nowe wydarzenie publiczne Deam Leap, nowe zbroje dla ras Forsaken i Nocnych Elfów, wyścigi na smokach Eastern Kingdoms Cup oraz kontynuuję wątek fabularny.

Wywiad w którym miałem okazję wziąć udział odbył się z Jeremy Feaselem (Associate Game Director) oraz Orlando Salvatore (Lead Software Engineer). Deweloperzy odpowiadali na pytania europejskich mediów, jednak nie będę wrzucał transkryptu całego wywiadu, a najważniejsze informacje jakie tam padły.

Mega Podziemie (Dawn of the Eternal)

  • „Reins of the Quantum Runner” (wierzchowiec z ostatniego bossa) nie wypada w heroicznej wersji Mega Podziemia, a tylko na poziomie Mythic.
  • Heroiczna wersja mega podziemia jest podzielona na dwie części (Upadek Galakronda i Powstanie Murozonda), a w każdej z nich znajduje się czterech bossów.
  • Heroic Dawn of the Eternal jest dostępny poprzez wyszukiwanie drużyny. Minimalny wymagany poziom do znalezienia drużyny to 372.
  • Wersja M+ mega podziemia pojawi się dopiero w Sezonie 3 (patch 10.2), ale będzie podzielona na dwie niezależne instancje, podobnie jak wersja heroiczna.

Nowy system pingów

  • Gracze zostaną powitani ekranem „Co nowego” po aktualizacji 10.1.7 i zostaną poinformowani o nowym systemie pingów.
  • System pingów ma na celu poprawę komunikacji niewerbalnej, co często jest istotną częścią zawartości grupowej (podziemia, rajdy itp.).
  • Nowe polecenia pingów mają być szybkie i łatwe w użyciu dla graczy. W tym celu menu poleceń pingów jest powiązane z klawiszem skrótu (można go dostosować w opcjach, domyślnie klawisz „F”).
  • Wszystkie polecenia ping są bardzo zróżnicowane, dzięki czemu gracze mogą natychmiast rozróżnić je i odpowiednio zareagować (czerwony trójkąt z wykrzyknikiem dla ostrzeżeń, żółty miecz dla ataku, zielona flaga dla wsparcia i niebieska strzałka dla poleceń ruchu).

Nowe wydarzenie publiczne: Dream Leap

  • Wraz z tzw. deam jumps, strefy smoczych wysp powinny zostać „ożywione” i ponownie stać się interesujące i istotne dla graczy. W każdej strefie jest więcej zadań niż zwykle, trudniejsi przeciwnicy z nowymi umiejętnościami, nowe wydarzenia, 25% więcej punktów doświadczenia i wiele więcej.
  • Dream Leaps służą również jako nadrabianie zaległości w ekwipunku, przyznając raz w tygodniu ekwipunek Weterana 1/8 poziomu 402 (ulepszenia do poziomu 424) i przedmiot Czempiona 1/8 poziomu 415 (ulepszenia do poziomu 437). Ma to na celu ułatwienie nowym, powracającym graczom i postaciom alternatywnym zdobycie lepszego sprzętu, aby nadążyć za innymi graczami.
  • Gdy wraz z aktualizacją wprowadzane jest nowe wydarzenie publiczne, takie jak Dream Leaps, celem jest ułatwienie dostępu do istniejących wydarzeń. Osiąga się to poprzez osłabienie niektórych przeciwników, łatwiejsze zdobywanie reputacji i zasobów, dodanie funkcji znajdź grupę itp.
  • Dream jumps są skalowane w taki sposób, aby zarówno kilku graczy, jak i większe grupy mogły cieszyć się i robić postępy.
  • Każde nowe wydarzenie publiczne powinno przynosić co najmniej jedną „fajną” funkcję. W Dream Leaps jest to system głosowania, w którym gracze mogą głosować między różnymi potężnymi wzmocnieniami strefowymi co 30 minut. Funkcje te służą również jako test dla przyszłej zawartości gry.

Balans klas

  • Poza zapowiedzianymi zmianami klasowymi i balansem dla healerów, w aktualizacji 10.1.7 nie będzie żadnych wzmocnień ani osłabień dla innych klas.
  • Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, drobne optymalizacje klas powinny nastąpić w krótkim czasie.
  • Kolejne obszerne zmiany dotyczące klas zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją 10.2.

Dragon Riding i Eastern Kingdoms Cup

  • Puchar Kalimdoru był bardzo popularny wśród graczy, więc Puchar Wschodnich Królestw jest logicznym następstwem tych wyścigów.
  • Wyścigi smoczych jeźdźców w Kalimdorze, a teraz we Wschodnich Królestwach, mają na celu wzbogacenie starego świata i zachęcenie graczy do ponownego odwiedzenia starożytnych obszarów, które w przeciwnym razie byłyby mało prawdopodobne do zbadania.
  • Jeśli gracze nadal będą cieszyć się wyścigami smoków w starych strefach, pojawią się kolejne wyścigi w różnych częściach świata.
  • Wiedza zdobyta dzięki rasom smoczych jeźdźców w Azeroth pomoże w przyszłości umożliwić jazdę na smokach w starym świecie. Na przykład, aby umożliwić wyścigi smoczych jeźdźców w Azeroth, limit wysokości skyboxa musiał zostać zwiększony, a efekty świetlne dostosowane w wielu starych strefach.

Sekrety Azeroth

  • Od 31 sierpnia do 14 września każdego dnia ujawniane będą nowe sekrety, które zapewnią wspaniałe nagrody, takie jak zwierzaki, przedmioty kosmetyczne, tytuły itp. Jeśli rozwiążesz wszystkie zagadki, odblokujesz osiągnięcie „Crime Stories” i otrzymasz alpakę „Pattie” jako wierzchowca.

Sety uzbrojenia Heritage

  • Musisz mieć poziom 50, aby rozpocząć linię zadań z zestawami Heritage Nocnych Elfów i Forsaken.
  • Linia zadań Forsaken wymaga również ukończenia serii zadań Powrót do Lordaeronu, ponieważ stanowi ona prequel do oryginalnej fabuły.
  • Rozszerzenie Dragonflight nie jest wymagane dla zestawów zbroi Nocnych Elfów i Forsaken.
  • Pandarenowie również powinni otrzymać swój własny zestaw pancerza Heritage.
  • Nowe opcje personalizacji postaci.
  • Planowanie i projektowanie nowych opcji personalizacji, takich jak nowe tatuaże Nocnych Elfów i odcienie skóry Porzuconych, w dużej mierze opiera się na prośbach i opiniach graczy (fora, ankiety itp.), ale także na pomysłach i prośbach deweloperów ze wszystkich działów.

Nowe opcje personalizacji postaci

  • Planowanie i projektowanie nowych opcji, takich jak nowe tatuaże Nocnych Elfów i odcienie skóry Forsaken, w dużej mierze opiera się na prośbach i opiniach graczy (fora, ankiety itp.), ale także na pomysłach i prośbach deweloperów ze wszystkich działów.
  • Celem Dragonflight zawsze było dodanie kilku nowych opcji personalizacji wraz z każdą aktualizacją zawartości. Pozwala to na wdrożenie większej liczby opcji w krótszym czasie niż czekanie, aż wszystkie opcje dla każdej rasy będą gotowe do wprowadzenia do gry jednocześnie.
  • Punkt handlowy służy jako kolejny sposób na dalsze dostosowywanie postaci za pomocą ich ekwipunku poprzez dodawanie specjalnych zestawów zbroi.
  • Opcja personalizacji „Straight Back” dla Forsaken jest obecnie omawiana wewnętrznie ze względu na prośby społeczności.