Dzisiejszego dnia w Hearthstone pojawiła się nowa aktualizacja balansu. Prezentujemy 23.0 Patch Notes.

Dzisiejszego wieczora na tydzień przed premierą rozszerzenia Wyprawa do Zaginionego Miasta, deweloperzy wprowadzili patcha oznaczonego numerem 23.0, w którym wprowadza zmiany w Najemnikach, Ustawce, Starciach i na Arenie. Pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

Lista zmian w patchu 23.0

Nadchodzi Rok Hydry

Gdy Wyprawa do Zatopionego Miasta pojawi się 12 kwietnia, rozpocznie się kolejny rok Hearthstone: Rok Hydry! Nowy rok oznacza, że karty z Roku Feniksa (w tym z rozszerzeń Popioły Rubieży, Scholomancjum i Obłędny Festyn Lunomroku) znikną ze Standardu. Niektóre karty z zestawu bazowego również zostaną zastąpione innymi.

Więcej informacji na temat aktualizacji zestawu bazowego oraz innych planów związanych z Rokiem Hydry znajdziecie na naszym blogu.

Dzicz dziczeje

Niektóre zmiany balansu na przestrzeni lat zostały zaimplementowane ze względu na zbyt wielką moc kart w Standardzie. Nie zawsze jednak przekładało się to na ich użyteczność w Dziczy. Następujące karty zostaną przywrócone do poprzednich wersji 5 kwietnia przed ponownym dodaniem ich do Dziczy w trakcie premiery Wyprawy do Zatopionego Miasta 12 kwietnia:

  • Apoteoza
  • Uwięziony złomochlik
  • Uzbrojona pałkarka
  • Pomysłowość szperacza
  • Kael’thas Słońcobieżca
  • Korsarska skrytka
  • Jeździec kraba
  • Mo’arg artefaktor
  • Il’gynoth
  • Talia obłędu
  • Kastet Bagnokostny
  • Ukąszenie upiornego władcy
  • Mistyczka odłamków
  • Solaria Prime (generowana przez Astromantkę Solarię)
  • Zwierzęta strażnicze
  • Wrzącokrwisty oprych
  • Uwięziony antaen
  • Jandis Barow
  • Alura, Matka Przełożona
  • Wiedzący Polkelt
  • Ewokacja
  • Kapłanka furii
  • Kain Słoneczna Furia
  • Akolita kabalistów

Gracze w Standardzie będą mogli nacieszyć się tymi kartami jeszcze przez tydzień. W tym samym czasie ich wzmocnione wersje zaczną pojawiać się w Dziczy!

Diamentowy Drek’Tar już tu jest

Drek’Tar pragnie zemsty! Przymierze może i wygrało bitwę o Dolinę Alterak, ale dla zwartej i gotowej Hordy nadchodzi nowy dzień. Głoście z dumą swoją przynależność dzięki diamentowej legendarnej karcie Drek’Tara, dostępnej już teraz w sklepie. Za Hordę!

Zmiany w Ustawce

NOWY BOHATER I TOWARZYSZ

Ini Grzmihajster

  • MechGyver
    • Działanie pasywne. Gdy zginie 9 przyjaznych stronników, otrzymujesz losowego Mecha.

Szorowacz głębinowy (towarzysz Ini Grzmihajster)

  • [Karczma poziomu 2, Mech], 4/4. Otrzymuje +2/+2, gdy przyzwiesz Mecha.

Gracze posiadający bonusy w Ustawce otrzymają wczesny dostęp do tego bohatera i będą mogli wypróbować go w boju przed oficjalnym udostępnieniem 19 kwietnia.

ZMIANY BALANSU

  • Moc specjalna Vardenu Darzybrzasku – We dwoje raźniej
  • Stara wersja: Działanie pasywne. Po Odświeżeniu Karczmy Boba skopiuj i Zamroź jednego z jego stronników.  Nowa wersja: Działanie pasywne. Po Odświeżeniu Karczmy Boba skopiuj stronnika z najwyższego poziomu i Zamroź obu tych stronników.
  • Wodownik Vardenu (towarzysz Vardenu Darzybrzasku)
    • Stara wersja: „We dwoje raźniej” dodaje skopiowanemu stronnikowi statystyki równe twojemu poziomowi Karczmy.  Nowa wersja: „We dwoje raźniej” dodaje obu stronnikom statystyki równie twojemu poziomowi Karczmy.

AKTUALIZACJE PRODUKTÓW

„Zwieńczenia w Ustawce” mają teraz ujednoliconą nazwę. Oddaje ona funkcję tych przedmiotów i lepiej pasuje do trybu.

Nowe zwieńczenie w Ustawce – Potęga Fal pojawi się wraz z aktualizacją 23.0. Podczas premiery pojawi się także plansza w Ustawce – Zatoka Wraków oraz zestaw zawierający planszę i 8 zupełnie nowych tematycznych skórek dla bohaterów!

HS_Patch_23p0_InBlog_ProductBundle_GIF_486x350_SW01.gif

Zmiany w trybie Najemnicy

PRZEBUDOWA SYSTEMU ZADAŃ

Wraz z aktualizacją 23.0, ukończenie zadania najemnika spowoduje automatyczne przejście do kolejnego zadania na ścieżce rozwoju tego najemnika. Możecie kontynuować postępy aż do ukończenia całej ścieżki tej postaci!

Tajemniczy nieznajomy miał pierwotnie zapewniać więcej zadań, jednak ponieważ przejście do kolejnych etapów rozwoju będzie teraz automatyczne, ta Tajemnica będzie dostępna znacznie rzadziej. Nadal od czasu do czasu zaoferuje więcej zadań, jeśli porzucicie aktywne zadanie lub ukończycie postępy najemnika. I nadal będziecie mieć też możliwość uzyskania losowych nowych zadań, jeśli pozostawicie puste miejsce na normalne zadanie podczas codziennego odświeżenia.

Celem tej aktualizacji systemu jest zapewnienie graczom większej liczby pożądanych zadań i większą ich różnorodność. Dzięki temu gracze będą mogli poznawać ciekawsze elementy rozgrywki. Mamy nadzieję, że nowy system okaże się lepszy dla tych, którym zależy na postępach konkretnego najemnika oraz dla graczy preferujących grę z aktywnym zadaniem. Będziemy monitorować działanie nowego sytemu oraz wprowadzać konieczne poprawki. W międzyczasie pracujemy nad znacznie poważniejszą przebudową systemu zadań, o której opowiemy w niedalekiej przyszłości.

NOWY NAJEMNIK

Męcik (Epicki Zbrojny)

  • Maksymalne współczynniki: 11/79
  • Zdolności
    • Sporo śluzu 5 (Natura): (Szybkość 4) Zadaj 12 pkt. obrażeń wrogowi. Daj mu Prowokację do końca następnej tury.
    • Bąbelkowa bańka 5 (Natura): (Szybkość 4, czas odnowienia 1) Przywróć 13 pkt. zdrowia sąsiedniemu Murlokowi. Zamień się z nim miejscem i otrzymajcie Boską tarczę. Kombinacja Natury: Powtórz ten efekt.
    • Rozdymka 5: (Szybkość 7, czas odnowienia 1)
      • (Murlok) 15/10. Agonia: Zadaj obrażenia równe atakowi tego stronnika 3 losowym wrogom.
  • Wyposażenie
    • Czas na żabójstwo 4: Działanie pasywne: Gdy przyjazny Murlok Zaatakuje wroga z Prowokacją, daj mu +4 do ataku.
    • Uwaga: ślisko 4: Działanie pasywne: Gdy jedna z przyjaznych postaci straci Boską tarczę lub przestanie być Zamrożona, jej następna zdolność ma premię (3) do Szybkości.
    • Marsz murloków 4: Okrzyk bojowy: Przyzwij 2 Murloki 10/10.
HS_Patch_23p0_Mercs_Murky_GIF_180x219_SW01.gif

Męcik jest dostępny za darmo na ścieżce nagród z Wyprawy do Zatopionego Miasta. Portrety Męcika dostępne są jako część Karnetu Karczmarza z Wyprawy do Zatopionego Miasta. Męcik oraz jego portrety będą dostępne do zakupienia jako produkty w trybie Najemników po zakończeniu okresu trwania Wyprawy do Zatopionego Miasta.

ZNACZĄCE ZMIANY BOHATERÓW

Baron Geddon

  • Stara wersja: 10/82 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 10/86 (maksymalne współczynniki)
  • Stopione ostrze (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Przegrzanie zadaje o 4 pkt. więcej obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 4): Przegrzanie zadaje o 7 pkt. więcej obrażeń.

Król Mukla

  • Czas na przekąskę
    • Stara wersja (ranga 5): Szybkość 2, czas odnowienia 1  Nowa wersja (ranga 5): Szybkość 1, czas odnowienia 1
  • Orzeźwiające banany (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Banany dają dodatkowo +4 do zdrowia.  Nowa wersja (Ranga 4): Banany dają dodatkowo +5 do zdrowia.
  • Radioaktywne banany (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Banany dają dodatkowo +2 do ataku.  Nowa wersja (Ranga 4): Banany dają dodatkowo +4 do ataku.

Xyrella

  • Zadośćuczynienie
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 15 pkt. obrażeń. +3 pkt. obrażeń za każdym razem gdy przywrócisz 20 pkt. zdrowia.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 20 pkt. obrażeń. +3 pkt. obrażeń za każdym razem gdy przywrócisz 20 pkt. zdrowia.
  • Szaty czystości (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Zadośćuczynienie wymaga 5 pkt. uzdrowienia mniej do ulepszenia.  Nowa wersja: Zadośćuczynienie wymaga 10 pkt. uzdrowienia mniej do ulepszenia.

Skubas Rachciach

  • Stara wersja: 11/77 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 13/81 (maksymalne współczynniki)
  • Zlecenie od WW:7 (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Efekty Kombinacji Strategicznego uderzenia zadają o 4 pkt. więcej obrażeń.  Nowa wersja: Efekt Kombinacji Strategicznego uderzenia zadają o 8 pkt. więcej obrażeń.
  • Kamień ostrzący (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 1): Ostrze cienia daje najpierw +4 do ataku.  Nowa wersja: Ostrze cienia daje najpierw +10 do ataku.

Mełko Gromiłło

  • Stara wersja: 6/69 (maksymalne współczynniki)  6/74 (maksymalne współczynniki)
  • Większe tajemne pociski
    • Stara wersja (Ranga 5): Wystrzel trzy pociski w losowych wrogów, zadając każdym 15 pkt. obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 5): Wystrzel trzy pociski w losowych wrogów, zadając każdym 20 pkt. obrażeń.
  • Tajemny proszek (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Tajemna eksplozja zadaje o 4 pkt. więcej obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 4): Tajemna eksplozja zadaje o 5 pkt. więcej obrażeń, a wrogowie tracą Ukrycie.

Cariel Roame

  • Stara wersja: 11/78 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 12/78 (maksymalne współczynniki)
  • Cios krzyżowca
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Cios kończący: Przywróć 40 pkt. zdrowia temu Najemnikowi.  Nowa wersja: Zaatakuj wroga. Cios kończący: Przywróć 60 pkt. zdrowia temu Najemnikowi.
  • Księga Światłości (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Działanie pasywne: Gdy ten Najemnik ma Prowokację, ma też +8 do ataku. → Nowa wersja (Ranga 4): Działanie pasywne: Gdy ten Najemnik ma Prowokację, ma też +12 do ataku.

Uther

  • Dar ochrony
    • Stara wersja (Ranga 5): Przywróć 10 pkt. zdrowia przyjaznej postaci i daj jej Prowokację w tej turze.  Nowa wersja (Ranga 5): Przywróć 14 pkt. zdrowia przyjaznej postaci i daj jej Prowokację w tej turze.
  • Młot Światłodzierżcy (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Młot sprawiedliwości zadaje o 4 pkt. więcej obrażeń i dodatkowo zwiększa karę do Szybkości celu o (2).  Nowa wersja (Ranga 4): Młot sprawiedliwości zadaje o 6 pkt. więcej obrażeń i dodatkowo zwiększa karę do Szybkości celu o (2).
  • Lśniące naramienniki (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Gniew zemsty zadaje o 4 pkt. więcej obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 4): Gniew zemsty zadaje o 8 pkt. więcej obrażeń.

Garosz Piekłorycz

  • Stara wersja: 11/84 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 12/84 (maksymalne współczynniki)
  • Orkowy sztandar (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Ryk bitewny przywraca również 10 pkt. zdrowia twoim Orkom.  Nowa wersja (Ranga 4): Ryk bitewny przywraca również 15 pkt. zdrowia twoim Orkom.

Kapitan Galwangar

  • Stara wersja: 11/71 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 11/79 (maksymalne współczynniki)
  • Bolesne rozpłatanie
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeżeli nie wykonał żadnego działania w tej turze, zadaj mu i sąsiednim wrogom Krwawą ranę (8).  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeżeli nie wykonał żadnego działania w tej turze, zadaj mu i sąsiednim wrogom Krwawą ranę (12).
  • Dar Drek’Tara (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Zabójcze uderzenie zadaje również Krwawą ranę (5).  Nowa wersja (Ranga 4): Zabójcze uderzenie zadaje również Krwawą ranę (10).

Gniewion

  • Stara wersja: 12/73 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 12/79 (maksymalne współczynniki)
  • Postępujący obłęd
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. W następnej turze musi użyć innej zdolności, inaczej otrzyma 20 pkt. obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. W następnej turze musi użyć innej zdolności, inaczej otrzyma 25 pkt. obrażeń.
  • Łuski czarnego smoka (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Smagnięcie zadaje również Krwawą ranę (5).  Nowa wersja (Ranga 4): Smagnięcie zadaje również Krwawą ranę (10).

Vanessa VanCleef

  • Stara wersja: 10/75 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 13/75 (maksymalne współczynniki)
  • Szturm włamywaczy
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Kombinacja: Wykradnij mu 5 pkt. ataku.  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Kombinacja: Najpierw wykradnij mu 5 pkt. ataku.
  • Dodatkowe kieszenie (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Po użyciu Improwizowanej broni ten Najemnik zachowuje premię do ataku (maks. +5).  Nowa wersja (Ranga 4): Po użyciu Improwizowanej broni ten Najemnik zachowuje premię do ataku (maks. +10).

Tyrande

  • Tajemna salwa
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 8 pkt. obrażeń dwóm losowym wrogom.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 12 pkt. obrażeń dwóm losowym wrogom. Jeśli któryś z nich zginie, powtórz ten efekt.
  • Urok Eluny (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Tajemny strzał zadaje o 5 pkt. więcej obrażeń.  Nowa wersja (Ranga 4): Tajemny strzał zadaje o 15 pkt. więcej obrażeń, jeśli wróg wykonał już działanie.

Varian Wrynn

  • Rozrywające uderzenie
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Cios kończący: Daj twoim Ludziom +12 do ataku.  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Cios kończący: Daj twoim Ludziom +15 do ataku.
  • Heroiczny wyskok
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 14 pkt. obrażeń wrogowi. Twoi pozostali Ludzie mają na stałe premię (1) do Szybkości.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 14 pkt. obrażeń wrogowi. Twoi pozostali Ludzie w grze i w rezerwie mają na stałe premię (1) do Szybkości.
  • Rewanż
    • Stara wersja (ranga 5): Gdy wróg Zaatakuje w tej turze, otrzymaj +5 do ataku i Zaatakuj go.  Nowa wersja (ranga 5): Gdy wróg Zaatakuje w tej turze, otrzymaj +5/+5 i Zaatakuj go.
  • Wojenny sztandar (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Rewanż daje dodatkowo +4 do ataku.  Nowa wersja (Ranga 4): Rewanż daje dodatkowo +2/+10.

Gul’dan

  • Deszcz zniszczenia
    • Stara wersja: Szybkość 8, czas odnowienia 1  Nowa wersja: Szybkość 8, czas odnowienia 0.
  • Kostur chaosu (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Działanie pasywne: Otrzymaj Obrażenia Spaczenia +4, gdy zginie Ork.  Nowa wersja (Ranga 4): Działanie pasywne. Otrzymaj Obrażenia Spaczenia +4, gdy zginie Ork lub Demon.

Trigor

  • Oszalały atak
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeśli ten Najemnik otrzymał w tej turze obrażenia, zadaj 12 pkt. obrażeń losowemu sąsiedniemu wrogowi.  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeśli ten Najemnik otrzymał w tej turze obrażenia, zadaj 16 pkt. obrażeń losowemu sąsiedniemu wrogowi.
  • Odwet
    • Stara wersja (Ranga 5): Następnym razem gdy wróg zada obrażenia sąsiadowi, otrzymaj +5 do ataku i zadaj mu obrażenia równe atakowi tego Najemnika.  Nowa wersja (Ranga 5): Otrzymaj +5 do ataku. Za każdym razem, gdy wróg zada obrażenia sąsiadowi w tej turze, zadaj mu obrażenia równe atakowi tego Najemnika.

Szmondak

  • Stara wersja: 7/77 (maksymalne współczynniki)  Nowa wersja: 9/77 (maksymalne współczynniki)
  • Piła w ruch
    • Stara wersja (Ranga 5): Otrzymaj +6 do ataku na 2 tury. Zaatakuj losowego wroga.  Nowa wersja (Ranga 5): Otrzymaj +9 do ataku na 2 tury. Zaatakuj losowego wroga.
  • Czaszkowy pył (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Bzzz!!! zadaje Krwawą ranę (5).  Nowa wersja (Ranga 4): Bzzz!!! zadaje Krwawą ranę (10).
  • Dodatkowe ostrza (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Szmondak zaczyna z Piłą w ruch aktywną przez 1 turę.  Nowa wersja (Ranga 4): Okrzyk bojowy: Zaczynasz z Piłą w ruch 5 aktywną przez 2 tury.

Edwin, Herszt Nieskornych

  • Ostrze skrytobójcy
    • Stara wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeśli nie wykonał działania w tej turze, otrzymaj +5 do zdrowia i Zaatakuj go ponownie.  Nowa wersja (Ranga 5): Zaatakuj wroga. Jeśli nie wykonał działania w tej turze, otrzymaj +10 do zdrowia i Zaatakuj go ponownie.
  • Nagroda herszta
    • Stara wersja: Szybkość 4, czas odnowienia 2  Nowa wersja: Szybkość 4, czas odnowienia 1.
  • Czarna flaga (Wyposażenie)
    • Stara wersja (ranga 4): Działanie pasywne: Premia (4) do Szybkości sąsiednich Piratów.  Nowa wersja (ranga 4): Działanie pasywne: Premia (4) do Szybkości innych przyjaznych Piratów.
  • Równe udziały (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Nagroda herszta przywraca o 10 pkt. zdrowia więcej i działa na wszystkie przyjazne postacie.  Nowa wersja (Ranga 4): Nagroda herszta przywraca o 15 pkt. zdrowia więcej i działa na wszystkie przyjazne postacie.

Thrall

  • Burza z piorunami
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 10 pkt. obrażeń wszystkim wrogom.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 10 pkt. obrażeń wszystkim wrogom. Stracą Ukrycie.

Mannoroth

  • Zew grozy
    • Stara wersja (Ranga 5): Zmniejsz atak wszystkich wrogów o 15 pkt. w tej turze.  Nowa wersja (Ranga 5): Zmniejsz atak wszystkich wrogów o 15 pkt. w tej turze. Stracą Ukrycie.

Ragnaros

  • GIŃCIE, ROBAKI!
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 22 pkt. obrażeń losowemu wrogowi. Cios kończący: Powtórz to.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 22 pkt. obrażeń losowemu wrogowi. Straci Ukrycie. Cios kończący: Powtórz ten efekt.

Mistrz Wojenny Wun

  • Rzut toporem
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 8 pkt. obrażeń wrogowi i jednemu z jego sąsiadów.  Nowa wersja (Ranga 5): Zadaj 10 pkt. obrażeń wrogowi i jednemu z jego sąsiadów. Stracą Ukrycie.

Varden Darzybrzask

  • Nawałnica
    • Stara wersja (Ranga 5): Zadaj 6 pkt. obrażeń 3 losowym wrogim Najemnikom. W następnej turze mają karę (2) do Szybkości.  Nowa wersja (Ranga 5): Wystrzel trzy pociski w losowych wrogów, zadając każdym 7 pkt. obrażeń i dając karę (2) do Szybkości w następnej turze.
  • Mrożący amulet (Wyposażenie)
    • Stara wersja (Ranga 4): Agonia: Zadaj 8 pkt. obrażeń wszystkim wrogom. Zamrozisz losowego przeciwnika do końca następnej tury.  Nowa wersja (Ranga 4): Agonia: Zadaj 14 pkt. obrażeń wszystkim wrogom i Zamroź losowego wroga.

DODATKOWE AKTUALIZACJE

  • Gdy wykonujesz zlecenie, Obozowisko będzie teraz dostępne za jednym kliknięciem. Nie będzie już konieczne jego wstępne wybieranie.
  • Nagrody za zlecenie na Vaelastraza umożliwią teraz zdobycie monet dla Męcika zamiast monet dla Lady Anakondry.
  • Kolejne Krwawe rany będą teraz kumulować się do jednej wartości, którą będzie można zmniejszyć przez leczenie. Wcześniej były usuwane w całości.
  • Krwawa rana nie będzie już zadawać krytycznych obrażeń.
  • Dostosowano wyświetlanie karty Najemnika w celu zapewnienia czytelniejszego podglądu zdolności.

Zmiany Starć

ZMIANY OGÓLNE

  • 5 kwietnia zakończy się aktualny sezon Starć. Rankingi zostaną wyzerowane, a trwające serie się zakończą.
  • Również 5 kwietnia karty z Ligi Odkrywców oraz Wybawców Uldum zostaną dodane do tworzenia talii, koszyków i efektów Odkrycia.
  • Wyprawa do Zatopionego Miasta zostanie dodana do koszyków kart oraz efektów Odkrycia wraz z aktualizacją 5 kwietnia, jednak nie pojawi się w tworzeniu talii aż do premiery zestawu 12 kwietnia.
  • Wszystkie karty znikające z zestawu bazowego zostaną zbanowane 5 kwietnia do momentu aktualizacji zestawu bazowego 12 kwietnia. Karty z zestawu bazowego pozostające w nim po aktualizacji nadal będą grywalne, tak samo jak wszystkie nienależące do niego wersje kart, które dostępne są w innych zestawach. Dowiedzcie się więcej o aktualizacji zestawu bazowego z artykułu o Roku Hydry.
  • Bohaterowie wymienieni poniżej będą dostępni 5 kwietnia wraz z nowym sezonem Starć.
  • Teraz możliwe będzie wybranie spośród 5 bohaterów na początku podejścia zamiast 4.

NOWI BOHATEROWIE

Liga Odkrywców przybywa do Starć! Każdy z czterech członków ligi jest specjalnym dwuklasowym bohaterem, który łączy w sobie dwie inne klasy w nieoczywisty sposób. Reno Jackson to połączenie maga i łotra, Sir Płetwin paladyna i szamana, Eliza Astrowidząca druida i kapłana, zaś Brann Miedziobrody łowcy i wojownika. Po wybraniu jednego z tych bohaterów otrzymacie dostęp do kart obu wskazanych klas podczas tworzenia talii startowej i wyboru koszyków.

Po raz pierwszy w historii moce nowego bohatera oraz jego wyjątkowe skarby można odblokować rozgrywając Starcia lub odblokowując te same moce i skarby w przeznaczonym dla jednego gracza Grobowcu grozy z rozszerzenia Wybawcy Uldum. Wszelkie moce lub skarby odblokowane w grobowcu zostaną automatycznie przeniesione do Starć. Gracze, którzy zakupili wcześniej dostęp do grobowca mogą go znaleźć w trybie Przygody. Gracze, którzy nie posiadają dostępu do grobowca, mogą zakupić zawartość w sekcji Dziczy w sklepie w grze lub na stronie internetowej.

Reno Jackson ma 3 nowe moce specjalne, które można odblokować w czasie gry:

  • Mag amator
    • [Koszt 2] Zadaj 1 pkt. obrażeń. Kombinacja: Zamiast tego zadaj 2 pkt. obrażeń.
  • „Reliktolog”
    • [Koszt 1] Twoje następne zaklęcie w tej turze ma Obrażenia zaklęć +2.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 kart o koszcie 3 lub mniejszym.
  • Tajemny spryt
    • [Koszt 2] Wystrzel dwa pociski, które zadają po 1 pkt. obrażeń. Jeśli zginie stronnik, powtórz to.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Użyj swojej mocy specjalnej 30 razy.

Reno Jackson ma 6 nowych wyjątkowych skarbów, które można odblokować w trakcie gry:

  • Szczęśliwy kapelusz Reno
    • [Zaklęcie za 2 many] Daj stronnikowi +2/+2 oraz Obrażenia zaklęć +2.
  • Zmyślne lasso Reno
    • [Broń za 2 many] +3 atak, +2 wytrzymałość. Gdy twój bohater zaatakuje, skopiuj kartę z ręki przeciwnika.
  • Magiczna pochodnia Reno
    • [Zaklęcie za 2 many] Zadaj 4 pkt. obrażeń. Kombinacja: Wtasuj kopię tej karty do twojej talii. Zadaje o 2 pkt. obrażeń więcej.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Wybawców Uldum.
  • Starsza eksploratorka
    • [Stronnik za 4 many] 5/5. Okrzyk bojowy: Jeśli udało ci się zagrać w tej grze 5 Sekretów, twoja moc specjalna zmieni się na „Odkryj Skarb”.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Zatopionego Miasta.
  • Lei Ognista Łapa
    • [Stronnik za 4 many] 2/6. Gdy rzucisz pierwsze zaklęcie w każdej turze, rzuć je ponownie (na ten sam cel).
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Wybawców Uldum.
  • Czarabin
    • [Zaklęcie za 5 many] Rozdziel losowo 3 pkt. obrażeń między wszystkich wrogich stronników (ulepsza się z każdym zaklęciem rzuconym przez ciebie w tej grze).
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Zatopionego Miasta.

Sir Płetwin ma 3 nowe moce specjalne, które można odblokować w czasie gry:

  • Nowi „rekruci”
    • [Koszt 2] Przyzwij Odkrywczy amalgamat 2/2.
  • Wyrzutnia bąbelków
    • [Koszt 1] Odkryj stronnika szamana lub paladyna z Okrzykiem bojowym. Przeciążenie: (1).
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników z Okrzykiem bojowym.
  • Przypakowanie
    • [Koszt 2] Daj stronnikowi Boską tarczę i Furię wichru.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 20 kart ze słowem kluczowym Wyłów kartę.

Sir Płetwin ma też 6 wyjątkowych skarbów, które można odblokować w trakcie gry:

  • Hełm tropikalny Płetwina
    • [Zaklęcie za 2 many] Daj wszystkim przyjaznym stronnikom +2 do zdrowia. Wtasuj tę kartę do twojej talii.
  • Rączy rumak Maksym
    • [Stronnik za 5 many] 3/5. Zryw. Odrodzenie. Ma +2 do ataku za każdego pozostałego stronnika na polu bitwy.
  • Srebrytowa lanca
    • [Broń za 5 many] 3/1. Kradzież życia. Gdy Przeciążysz kryształ many, broń otrzymuje +1 do wytrzymałości.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Wybawców Uldum.
  • Starszy zwiadowca
    • [Stronnik za 5 many] 6/6. Zryw. Furia wichru. Na koniec twojej tury zadaj 6 pkt. obrażeń losowemu wrogiemu stronnikowi.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Zatopionego Miasta.
  • Rychu Zagubiony
    • [Stronnik za 8 many] 6/6. Okrzyk bojowy: Przyzwij sześciu Rekrutów Srebrnej Dłoni i daj wszystkim przyjaznym stronnikom Prowokację oraz Boską tarczę.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Wybawców Uldum.
  • Łuski Sprawiedliwości
    • [Zaklęcie za 5 many] Przemień wszystkich stronników w Murloki 1/1. Zapełnij twoją rękę losowymi Murlokami o koszcie (1).
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Zatopionego Miasta.

Eliza Astrowidząca ma 3 nowe moce specjalne, które można odblokować w czasie gry:

  • Potęga Elizy
    • [Koszt 2] Wybierz jedno: +2 do ataku w tej turze; lub otrzymujesz 2 pkt. pancerza.
  • Nauki druidów
    • [Koszt 2] Przywróć 2 pkt. zdrowia, a następnie dobierz kartę, jeśli cel ma pełne zdrowie.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 40 zaklęć.
  • Astrowidząca
    • [Pasywna moc specjalna] Gdy zagrasz 3 zaklęcia w jednej turze, dodaj „Księżycowy ogień” do twojej ręki.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zaatakuj bohaterem 10 razy.

Eliza Astrowidząca ma też 6 wyjątkowych skarbów, które można odblokować w trakcie gry:

  • Narzędzia Astrowidzącej
    • [Zaklęcie za 4 many] Odkryj stronnika i zaklęcie. Kosztują (2) mniej.
  • Maczeta Elizy
    • [Broń za 5 many] 3/3. Gdy twój bohater zaatakuje, przyzwij dwa Drzewce 2/2. Daj im Zryw.
  • Adara
    • [Stronnik za 7 many] 3/6. Okrzyk bojowy: Wtasuj wszystkich wrogich stronników do twojej talii.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Wybawców Uldum.
  • Starsza nawigatorka
    • [Stronnik za 5 many] 2/10. Za każdym razem gdy stanie się celem twojego zaklęcia kosztującego (2) lub więcej, dodaj kopię tego zaklęcia do twojej ręki.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Zatopionego Miasta.
  • Badania naukowe
    • [Zaklęcie za 3 many] Początek gry: Dobierz tę kartę. Otrzymujesz 1 kryształ many. (ulepsza się za każdym razem, gdy ginie przyjazny stronnik).
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Wybawców Uldum.
  • Kostur Odnowy
    • [Zaklęcie za 10 many] Wskrześ pięciu przyjaznych stronników o najwyższym koszcie. Daj im Prowokację.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Zatopionego Miasta.

Brann Miedziobrody ma 3 nowe moce specjalne, które można odblokować w czasie gry:

  • Strzał rozpryskowy
    • [Koszt 2]: Zadaj 1 pkt. obrażeń, a następnie 1 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi.
  • Solidne uzbrojenie
    • [Koszt 2]: Wyposaż bohatera w losową broń i ustaw jej wytrzymałość na 1.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 15 broni.
  • Tropienie dinozaurów
    • [Pasywna moc specjalna] Na początku twojej tury Odkryj kartę, którą dobierzesz.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Użyj Odkrycia 30 razy.

Brann Miedziobrody ma też 6 wyjątkowych skarbów, które można odblokować w trakcie gry:

  • Wierna pukawka
    • [Broń za 3 many] 4/2. Gdy twój bohater zaatakuje, zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim wrogom.
  • Siodło Branna
    • [Zaklęcie za 3 many] Daj przyjaznej Bestii +3/+3 oraz opis „Agonia: Daj Siodło Branna innej przyjaznej Bestii”.
  • Tytaniczna kotwiczka
    • [Zaklęcie za 4 many] Zniszcz dwóch losowych wrogich stronników. Otrzymujesz pancerz równy ich połączonemu atakowi.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Wybawców Uldum.
  • Starszy kopacz
    • [Stronnik za 5 many] 3/6. Okrzyk bojowy: Dobierz 3 karty. Dobrani stronnicy kosztują (4) mniej.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 stronników klasowych z Zatopionego Miasta.
  • Florcia Łupkołomka
    • [Stronnik za 6 many] 4/4. Okrzyk bojowy i Agonia: Dodaj losowy Skarb do twojej ręki.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Wybawców Uldum.
  • Epickie jajo Branna
    • [Stronnik za 7 many] 0/3. Gdy ta karta otrzyma obrażenia, przyzwij Króla Kruszora.
    • Kryteria odblokowania w Starciach: Zagraj 25 zaklęć klasowych z Zatopionego Miasta.

NOWE SKARBY PASYWNE

  • Wyłowione, nie kradzione — Pula 1
    • Gdy Wyłowisz kartę, dobierz kartę i przetasuj twoją talię.
  • Wijowe czary — Pula 1
    • Gdy zagrasz pierwszą Nagę w każdej turze, dodaj losowe zaklęcie o koszcie (1) do twojej ręki.
  • Optymalizacja polaryzacji — Pula 1
    • Gdy zagrasz pierwszego Mecha bez Magnetyzmu w każdej turze, dodaj losowego Mecha z Magnetyzmem o koszcie (1) do twojej ręki.
  • Przywołujący dwuróg — Pula 1
    • Gdy zagrasz pierwszego Pirata w każdej turze, przyzwij Kaprawe Oczko.
  • Ciastkowa chochla — Pula 1
    • Gdy zagrasz pierwszego Murloka w każdej turze, dobierz Murloka.
  • Zapomniane głębiny — Pula 1
    • Na początku gry umieść 3 Kolosy na spodzie twojej talii. Kosztują (3) mniej.

AKTUALIZACJE SKARBÓW

Za Przymierze!” oraz „Za Hordę!”

  • Wymagania potrzebne do odblokowania tych skarbów zostały usunięte.
  • Komentarz twórców: Dobra, 200 o chyba przesada, co?

Poskramiaczka Alessa

  • Stara wersja: 2/3  Nowa wersja: 2/5

Mo’arg wyrzutek

  • Stara wersja: [Koszt 4]  Nowa wersja: [Koszt 3]

Genialna grzybnia

  • Stara wersja: Odkryj kartę z „Wybierz jedno”. Twoje karty i moce z „Wybierz jedno” mają oba połączone efekty do końca tury.  Nowa wersja: Odkryj dwie karty z „Wybierz jedno”. Mają oba połączone efekty. Wtasuj tę kartę do twojej talii.

Strzykawka Slate’a

  • Stara wersja: Ukradnij maksymalnie 3 pkt. ataku i zdrowia wrogiemu stronnikowi. Daj te statystyki losowej przyjaznej Bestii.  Nowa wersja: Ukradnij maksymalnie 4 pkt. ataku i zdrowia wrogiemu stronnikowi. Daj te statystyki losowej przyjaznej Bestii.

Bryza Szurmacher

  • Stara wersja: Gdy rzucisz zaklęcie, przyzwij losowego stronnika o tym samym koszcie. Zginie po otrzymaniu obrażeń.  Nowa wersja: Gdy rzucisz zaklęcie, przyzwij dwóch losowych stronników o tym samym koszcie. Zginą po otrzymaniu obrażeń.

Smokomurmechon

  • Stara wersja: Agonia: Dobierz Smoka, Murloka i Mecha. Kosztują (2) mniej.  Nowa wersja: Agonia: Dobierz Smoka, Murloka i Mecha. Kosztują (3) mniej.
  • Komentarz twórców: O rany! Menażeria sporo na tym zyska!

Skromne błogosławieństwa

  • Stara wersja: [Koszt 4]  Nowa wersja: [Koszt 3]

Su Ołowiana Łapa

  • Stara wersja: [Koszt 4]  Nowa wersja: [Koszt 3]

As w rękawie

  • Stara wersja: [Koszt 3]  Nowa wersja: [Koszt 2]

Dziedzic głębin

  • Stara wersja: [Koszt 3] 2/2  Nowa wersja: [Koszt 2] 2/4

Joras Kres Zagłady

  • Stara wersja: Za każdym razem, gdy w tej turze zmieni się twoje zdrowie, przyzwij kopię tego stronnika.  Nowa wersja: Zryw. Za każdym razem, gdy w tej turze zmieni się twoje zdrowie, przyzwij kopię tego stronnika.

Kropla szaleństwa

  • Stara wersja: [Koszt 5]  Nowa wersja: [Koszt 4]

Dar Przedwiecznych

  • Stara wersja: [Koszt 6]  Nowa wersja: [Koszt 4]

Krępujące łańcuchy

  • Stara wersja: [Koszt 4]  Nowa wersja: [Koszt 3]

Księżycowa bestia

  • Stara wersja: 4/5. Twoje zaklęcia Zaćmień kosztują (0).  Nowa wersja: 4/6. Na koniec twojej tury dodaj losowe zaklęcie Zaćmienia do twojej ręki. Twoje zaklęcia Zaćmień kosztują (0).

Dzikuska Zukara

  • Stara wersja: 3/5  Nowa wersja: 3/6

Gniew kolekcjonera

  • Stara wersja: [Koszt 6]  Nowa wersja: [Koszt 5]
  • Komentarz twórców: Więcej wzmocnień dla Menażerii!

Fale płomieni

  • Stara wersja: Na koniec twojej tury zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim wrogom za każde zaklęcie Ognia rzucone przez ciebie w tej turze.  Nowa wersja: Na koniec twojej tury zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim wrogim stronnikom za każde zaklęcie Ognia rzucone przez ciebie w tej turze.
  • Komentarz twórców: Hej! Tak, ty! Zobacz, co przez ciebie musiałem zrobić!

Berło przywoływania

  • Berło przywoływania zostało przesunięte z puli 2 do ultrarzadkich skarbów z puli 2.

AKTUALIZACJE MOCY BOHATERÓW

Nikczemna mikstura (moc Infiltratorki Lilian)

  • Stara wersja: Daj stronnikowi Truciznę. Kombinacja: Daj mu również Ukrycie na 1 turę.  Nowa wersja: Daj stronnikowi Truciznę. Kombinacja: Daj mu również +1/+1 oraz Ukrycie na 1 turę.

ZMIANY W KOSZYKACH

  • Koszyk Menażerii został usunięty.
    • Komentarz twórców: Nieeeeee! Jak możemy to zrobić, kiedy te karty dopiero co zostały wzmocnione?!
  • Dodano nowe koszyki dla archetypów z Wyprawy do Zatopionego Miasta.

Aktualizacja Areny

Wraz z premierą rozszerzenia 12 kwietnia zakończą się trwające walki na Arenie i rozpocznie się nowy sezon. W puli zestawów kart Areny znajdą się następujące zestawy:

  • Karty bazowe
  • Liga Odkrywców
  • Przedwieczni Bogowie
  • Wielki Turniej
  • Zjednoczeni w Wichrogrodzie
  • Rozbici w Dolinie Alterak
  • Wyprawa do Zatopionego Miasta

Poprawki błędów i usprawnienia gry

  • Dodano zakładkę ostatnio zdobytych osiągnięć, aby łatwiej można było odebrać za nie nagrody.
  • Aby uniknąć negatywnych doświadczeń z użytkowania Blasku Aszary, zaktualizowany został efekt Niestabilnej ewolucji, który funkcjonuje teraz tak, jakby miał Echo (tzn. kolejne kopie po pierwszej nie mogą kosztować mniej niż 1). Tekst karty zostanie zaktualizowany o słowo kluczowe Echo w przyszłej aktualizacji. W wyniku tej zmiany Niestabilna ewolucja będzie podlegać pełnemu zwrotowi pyłu przez okres 2 tygodni od premiery aktualizacji 23.0.
  • Naprawiono błąd, przez który Kurtrus, Przywoływacz Demonów nie otrzymywał ulepszenia, jeśli atak nie spowodował obrażeń (np. przy ataku na stronnika z Boską tarczą lub Bastionem Azzinotha).
  • Naprawiono błąd, przez który Zionięcie snów nie przyznawało kryształu many, jeśli gracz posiadał 10 lub więcej kryształów dzięki Gufowi, Sercu Dziczy.
  • Naprawiono błąd, przez który Pradawne odbicia kopiowały efekty działające gdy cel jest ranny, jeśli pierwotny cel otrzymał obrażenia.
  • Zwiększono limit śmierci Woskowego furiata z 8 do 51 ze względu na sytuacje, w których ginąłby wielokrotnie od tego samego efektu, np. w przypadku Wiecznego płomienia lub Miotającej arkanistki.
  • Zaćmienie słońca otrzymało aktualizację opisu. Nie zmienia on funkcji karty.
  • Naprawiono błąd, przez który wyszukanie terminu „zwrot” w języku niemieckim nie dawało wyników.
  • Naprawiono błąd, przez który w niektórych językach tekst na tablicy w Karczemnej bójce był niewidoczny.
  • Naprawiono błąd, który powodował desynchronizację Ustawki. Przez to gracze i widzowie mogli widzieć różne wyniki tej samej walki.
  • Naprawiono błąd wizualny, przez który koszt tworzenia Najemników czasem wyświetlał się podwójnie.
  • Naprawiono błąd wizualny, przez który zadania najemników wyświetlały się jako „Zadanie 1” na ekranie tajemniczego nieznajomego.
  • Naprawiono błąd, przez który skarb Świetlista równowaga nie gwarantował odpowiednich premii do obrażeń Natury i Ognia.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał zdolności Czi-Dżi aktywację, gdy karta była w rezerwie.
  • Naprawiono błąd, przez który śmierć Gniewiona w postaci smoka nie liczyła się jako śmierć dla przyszłych zleceń ani jako zwycięstwo na Ringu Gladiatorów.
  • Naprawiono błąd, przez który zadanie 10 Gniewiona nie było poprawnie zliczane, gdy był on w formie smoka.
  • Zaktualizowano Plemienną wojnę Rokary. Teraz zadanie zlicza obrażenia zadane Plemienną wojną, tak jak sugeruje to tekst.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że obrażenia zaklęć ani Profesor Slate nie mieli wpływu na Chaos żywiołów w Starciach. 
  • Dokonano szeregu usprawnień optymalizacji oraz mniejszych poprawek, aby przyjemniej spędzało się wam czas przy kominku.

Tagi: , , , , , ,