Na oficjalnej stronie gry opublikowano pełen opis zmian w patchu 11.22, który zawitał dziś na serwerach live.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 11.22 w League of Legends. Jest to patch zawierający pierwszą część przedsezonowych aktualizacji gry. A w nim buffy i nerfy bohaterów, bugfixy i wiele więcej.

 Sezon 2021 zbliża się ku końcowi, ale impreza dopiero się rozkręca.

Kto wygra Mistrzostwa? Wszystko sprowadza się do tego, kto w 2021 r. wróci z ostatecznego boju Z TARCZĄ, a kto NA TARCZY. Wraz z końcem sezonu mamy dla was nagrody za Clash, skórki Arcane oraz Zwycięskiego Blitzcranka. Przygotowaliśmy także wzmocnienia i osłabienia bohaterów, a oprócz tego poprawki Chłeptacza Posoki. A na sam koniec… z racji tego, że w ten weekend nadciąga Arcane, będziemy mogli cieszyć się z wami całym mnóstwem ekscytującej zawartości i wydarzeń.

Otrzyjcie łzy po nietrafionych typowaniach, powodzenia podczas ostatecznej wspinaczki przed końcem sezonu i miłego oglądania serialu!

W krainie TFT pojawiły się nowe Bajery i Gadżety. Możecie zapoznać się z opisem patcha TFT tutaj!

JINA „AHRISOO” YOON
PAUL „RIOTAETHER” PERSCHEID

PATCH W SKRÓCIE

Zwycięski Blitzcrank będzie dostępny w tym patchu dla kwalifikujących się graczy w ramach nagród na koniec sezonu. Gracze będą mogli przez ograniczony czas zdobyć Jayce’a z Arcane, począwszy od 8 listopada 2021 r. oraz Vi z Arcane, począwszy od 15 listopada 2021 r.

W GŁĄB ARCANE

 W listopadzie podczas RiotX Arcane przyjrzymy się dokładniej światowi Arcane, świętując jego premierę! Dołączcie do imprezy na Summoner’s Rift dzięki wydarzeniu W głąb Arcane oraz wzorowanych na Arcane akcentom na mapach, darmowym skórkom inspirowanym Arcane, a także dwóm nowym interaktywnym doświadczeniom, które zostaną dodane w przyszłości w patchu.

Sprawdźcie stronę wydarzenia W głąb Arcane, żeby dowiedzieć się więcej! 

KONIEC SEZONU

Sezon rankingowy i zyskiwanie honoru w Summoner’s Rift zakończą się o 23:59 czasu lokalnego ostatniego dnia patcha 11.22. Nagrody rankingowe zostaną rozdane do 16 grudnia podczas patcha 11.23 we wszystkich regionach poza Chinami, gdzie nagrody zostaną rozdane w patchu 11.24. Więcej szczegółów możecie znaleźć na stronie Wsparcia Gracza tutaj!

Sezon Clash dla wszystkich regionów poza Azją Południowo-Wschodnią i Chinami także zakończy się o 23:59 czasu lokalnego ostatniego dnia patcha 11.22. Nagrody Clash dla tych regionów zostaną rozdane do 16 grudnia podczas patcha 11.23.

BOHATEROWIE

AKALI

Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia.

 Akali wciąż jest dość słaba, a fakt, że nadal nie pojawia się w rozgrywkach na najwyższym poziomie, sprawił, że mamy pewną swobodę we wzmocnieniu jej umiejętności biernej, która pełni ważną rolę w przypadku tej bohaterki. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PIĘTNO ZABÓJCZYNI

OBRAŻENIA 29-170 pkt. (zależnie od poziomu, +40% mocy umiejętności) ⇒ 35-182 pkt. (zależnie od poziomu, +55% mocy umiejętności)

GRAVES

Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.

 Unikalne ataki Gravesa mają bardzo dobre skalowanie trafienia krytycznego, ponieważ w starym systemie przedmiotów jego zestawy skupione na trafieniu krytycznym były ryzykownym wyborem. Zmiany przedmiotów w sezonie 2021 sprawiły, że nastawianie się na trafienia krytyczne jest dla Gravesa dużo bezpieczniejsze, dlatego ograniczamy skalowanie trafienia krytycznego jego kul. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — NOWY LOS

OBRAŻENIA PODSTAWOWE KUL PRZY TRAFIENIU KRYTYCZNYM 30% dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 20% dodatkowych obrażeń od ataku

KALISTA

E: zwiększone skalowanie obrażeń.

 Nagroda za dźganie swoich wrogów w późnej fazie gry Kalistą nie jest aż tak satysfakcjonująca, dlatego zwiększamy obrażenia jej popisowej umiejętności. Powinno to również umożliwić jej wypróbowanie zestawów przedmiotów skupionych w dużej mierze na obrażeniach od ataku. 


E — ROZDARCIE

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 60% obrażeń od ataku ⇒ 70% obrażeń od atakuSKALOWANIE OBRAŻEŃ OD KAŻDEJ KOLEJNEJ WŁÓCZNI 20/23,75/27,5/31,25/35% obrażeń od ataku ⇒ 23,2/27,5/31,9/36,3/40,6% obrażeń od ataku

KAYN

Q jako Darkin: zwiększone skalowanie obrażeń. R jako Darkin: zwiększone skalowanie obrażeń od maksymalnego zdrowia.

 Czerwony Kayn bardziej niż inni wojownicy odczuł zmniejszenie zadawanych obrażeń wraz z osłabieniami Chłeptacza Posoki w ostatnim patchu. Dlatego przywracamy część obrażeń zestawowi umiejętności Żniwiarza Cienia. Oprócz tego jego superumiejętność wydawała się nieco słaba we wczesnej fazie gry, dlatego podbijamy jej moc. 


Q — KOSZĄCE CIĘCIE

OBRAŻENIA FIZYCZNE JAKO DARKIN 65% obrażeń od ataku [+5% (+4% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu] ⇒ 65% obrażeń od ataku [+5% (+5,5% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu]


R — WTARGNIĘCIE UMBRY

OBRAŻENIA FIZYCZNE JAKO DARKIN 10% (+13% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu ⇒ 15% (+13% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu

KHA’ZIX

Q: zmniejszone skalowanie obrażeń.

 Jak to mawia nasz bohater: „Zmiany są dobre”. Jednak ten potwór przemknął się przez niemal cały sezon bez jakichkolwiek zmian! Ogólnie był dość silny, a ponieważ wielu rywalizujących z nim dżunglerów zostało osłabionych, zyskał na popularności. Właściwie ostatnio stał się wręcz przepakowany, dlatego musimy nieco ograniczyć jego obrażenia. 


Q — ZAKOSZTUJ ICH STRACHU

CAŁKOWITE OBRAŻENIA 60/85/110/135/160 pkt. (+130% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+115% dodatkowych obrażeń od ataku)OBRAŻENIA ZADAWANE ODIZOLOWANYM CELOM 126/178,5/231/283,55/336 pkt. (+273% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 126/178,5/231/283,55/336 pkt. (+241,5% dodatkowych obrażeń od ataku)

MAOKAI

Umiejętność bierna: zmniejszenie leczenia na niższych poziomach. W: zmniejszone obrażenia podstawowe.

 Zestawy przedmiotów dla wspierającego obrońcy Maokaia dawały radę w kolejce solo, a niekiedy biły na głowę jego i tak już potężne zestawy oparte na mocy umiejętności. Zmniejszamy presję wywieraną przez Spaczonego Drzewca we wczesnej fazie gry oraz wytrzymałość, jednocześnie przywracając je na późniejszym etapie w solowej alei (co także jest silną, lecz nie tak popularną opcją). 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — WYSSANIE MAGII

PROCENT LECZONEGO MAKSYMALNEGO ZDROWIA 7-15% (zależnie od poziomu) ⇒ 5-15% (zależnie od poziomu)


W — SPACZONE NATARCIE

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 70/95/120/145/170 pkt. ⇒ 60/85/110/135/160 pkt.

QIYANA

Zmniejszone podstawowe zdrowie, zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Q: zmienione obrażenia. E: zmienione obrażenia.

 Qiyana jest niesłychanie silna na elitarnym poziomie rozgrywek, lecz wypada słabo na przeciętnym poziomie, dlatego balansujemy tę bohaterkę zamiast bezpośrednio ją osłabiać. Elitarni gracze świetnie wykorzystują przewagę we wczesnej fazie gry i szybko zdobywają złoto. Z tego powodu zamieniamy część mocy Qiyany i skalowanie złota na początkowym etapie na moc opartą na jej poziomie, która będzie bardziej przystępna dla przeciętnego gracza Qiyany. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PODSTAWOWE ZDROWIE 590 pkt. ⇒ 520 pkt.PODSTAWOWY PRZYROST ZDROWIA 90 pkt. ⇒ 110 pkt.


Q — OSTRZE IXTAL

OBRAŻENIA 60/85/110/135/160 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/80/110/140/170 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku)


E — BEZCZELNOŚĆ

OBRAŻENIA 50/80/110/140/170 pkt. (+70% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/90/130/170/210 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku)

RENEKTON

W: zwiększenie czasu trwania ogłuszenia i blokady.

 Zmiany w ogłuszeniu Renektona w patchu 11.18 pomogły zmniejszyć jego popularność w profesjonalnych rozgrywkach, jednak odbyło się to zbyt wysokim kosztem. Cofamy te osłabienia i będziemy starać się w inny sposób sprawić, aby nasz krokodyl znów nie siał zniszczenia na profesjonalnej scenie. 


W — BEZWZGLĘDNY DRAPIEŻNIK

CZAS DZIAŁANIA WZMOCNIONEGO OGŁUSZENIA 1 sek. ⇒ 1,5 sek.CZAS DZIAŁANIA BLOKADY 0,375 sek. ⇒ 0,525 sek.

RIVEN

W: zwiększone obrażenia podstawowe. E: zwiększone skalowanie wytrzymałości tarczy.

 Osłabienia Chłeptacza Posoki mocno dotknęły Riven i była ona bardzo słaba w patchu 11.21, szczególnie na średnim poziomie. Mimo niewielkich wzmocnień Chłeptacza Posoki w tym patchu Riven nadal wymaga odrobiny uwagi, dlatego zwiększamy jej obrażenia i wytrzymałość tarczy. 


W — WYBUCH KI

OBRAŻENIA 55/85/115/145/175 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 65/95/125/155/185 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)


E — WALECZNOŚĆ

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 85/115/145/175/205 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 85/115/145/175/205 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku)

VARUS

E: zwiększone skalowanie obrażeń.

 Nasze osłabienia zabójczego Varusa były zbyt dotkliwe, więc zwracamy mu odrobinę mocy. Ten zabieg wesprze zabójczy styl gry bohatera, ale na nieco krótszym dystansie niż jego Q. Zestawy przedmiotów z obrażeniami przy trafieniu dobrze sprawdzają się u Varusa, a to wzmocnienie nie powinno go za bardzo dopakować. 


E — GRAD STRZAŁ

OBRAŻENIA 60/100/140/180/220 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/100/140/180/220 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku)

VI

Q i R: usprawnione w celu zwiększenia spójności.

 Vi przyda się trochę zmian, by mogła nadążyć za swoją siostrą. Naprawiamy więc pewne niespójności, jeśli chodzi o obieranie przez nią celów i nakładanie na nie efektów kontroli tłumu. Dzięki tym zmianom bohaterka nie będzie miała problemu z trafianiem wrogów, przy których znajdzie się za sprawą użycia Błysku w trakcie trwania swojego Q, a także będzie łatwiej podrzucała (i odpychała) swoje cele. Wszystko, co najlepsze, dla Najznamienitszej z Piltover. 


Q — NISZCZYCIEL SKARBCA

CZAS TRWANIA ODRZUCENIA 0,7 sek. ⇒ 0,75 sek.NOWOŚĆJEŚLI TRAFISZ W ŚCIANĘ Zasięg doskoku zostaje zwiększony o do 50 jedn., gdy przechodzi przez ścianę.ZAKTUALIZOWANOLICZY SIĘ KAŻDA MILISEKUNDA Przebyty dystans i zadane obrażenia zależą teraz od dokładnego czasu ładowania. Nie są już naliczane co każde 0,25 sek.ZAKTUALIZOWANOCZAS NA PUENTĘ Cele zostaną odrzucone natychmiast po wejściu w kontakt z Vi.


R – NIE STAWIAJ OPORU

CZAS DZIAŁANIA PODRZUCENIA 1,25-1,49 sek. ⇒ 1,4 sek.ZAKTUALIZOWANOSTARY DOBRY Zarówno podrzucenie celu, jak i samoogłuszenie Vi w trakcie jej superumiejętności mają teraz spójne czasy trwania i nie różnią się przy każdym rzuceniu.ZAKTUALIZOWANOWSAD Podrzucenie superumiejętności Vi aktywuje się, gdy odległość bohaterki od jej głównego celu wynosi 300 jedn. Odległość ta nie będzie się już wahać od 0 do 300 jedn. w odstępach czasu trwających 0,25 sek.ZAKTUALIZOWANOZ DROGI Wrogowie znajdujący się na drodze superumiejętności Vi zostaną odrzuceni natychmiast po wejściu w kontakt z bohaterką.

YUUMI

E: zmniejszenie skalowania prędkości ruchu i leczenia.

 Podczas Mistrzostw Yuumi pokazała pazur, jednak zanotowała bardzo wysoki wskaźnik banów w kolejce solo. Bierzemy na celownik Ziuum, ponieważ w dłuższych grach jest to jeden z najbardziej denerwujących aspektów tej bohaterki. Dzięki jej wzmocnieniom we wczesnej fazie gry w patchu 11.18 ta umiejętność nie musi być aż tak potężna. W gruncie rzeczy wszystkie zmiany powinny zachęcić Yuumi do większej aktywności i wspierania sojuszników w alei, a także pozwolić jej nie być aż tak irytującą dla przeciwników na późniejszym etapie gry. 


E — ZIUUM

PRĘDKOŚĆ RUCHU 15% (+10% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 15% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)LECZENIE 70/105/140/175/210 pkt. (+40% mocy umiejętności) ⇒ 70/100/130/160/190 pkt. (+35% mocy umiejętności)

PRZEDMIOTY

CHŁEPTACZ POSOKI

 W ostatnim patchu wprowadziliśmy dość konkretne zmiany w Chłeptaczu Posoki, jednak wygląda na to, że przesadziliśmy z osłabieniami. Jak wspominaliśmy w ostatnim opisie patcha, Chłeptacz Posoki został stworzony po to, by pozwolić posiadaczowi przetrwać dłużej niż jego wrogowie, dlatego wzmacniamy wytrzymałość i zdolność do utrzymywania się zapewniane przez ten przedmiot. Te zmiany powinny przywrócić go do łask, choć nie ma co liczyć na osiągnięcie takiej popularności, jak kiedyś. 

ZDROWIE 400 pkt. ⇒ 450 pkt.WSZECHWAMPIRYZM 8% ⇒ 10%


NIEUSTAJĄCY GŁÓD (PRZEDMIOT ORNNA)

ZDROWIE: 550 pkt. ⇒ 600 pkt.WSZECHWAMPIRYZM 13% ⇒ 15%

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • USUNIĘTO KLIENT LEAGUE Strona „Pomiń czekanie na statystyki” po zakończeniu gry została usunięta, by dokładnie odzwierciedlić stan klienta.
  • ZAKTUALIZOWANO SYSTEMY BEHAWIORALNE Zmiany w karach za brak aktywności będą dalej wprowadzane w Korei.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Wukong odpalał umiejętność bierną Tańca Śmierci — Przeciwstawienie, kiedy jego klon znikał.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego atakowanie Wybuchowej Szyszki przez gracza posiadającego Skupienie Horyzontalne sprawiało, że pobliscy sojusznicy otrzymywali osłabienie zapewniane przez ten przedmiot.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W — Powstańcie! Azira zapewniało ładunki Łzy Bogini, kiedy nie trafił on żadnych wrogów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Przypływ Życia aktywował Czujność Luciana przy drugim strzale umiejętności biernej — Miotacza Światła.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W — Obfite Żniwa Fiddlesticksa czasem nie zyskiwało częściowego skrócenia czasu odnowienia po pełnym użyciu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Xerath był w stanie przekierować obrażenia z R — Tajemnego Rytuału, nim pocisk trafił w cel.
  • Uleczenie sojusznika z pełnym zdrowiem, zanim uzyska on zabójstwo, zapewni teraz asystę.
  • Podstawowe linie dialogowe Miss Fortune i Zileana zostały zremasterowane — teraz brzmią czyściej.
  • Efekt dźwiękowy ładowania E — Przypływu Krwi Vladimira został przywrócony dla wszystkich skórek.
  • Naprawiono błędy z liniami dialogowymi PROJEKTU: Vayne, Yasuo Zwiastuna Nocy oraz niektórych skórek Zyry.

Tagi: , , ,