Analityk firmy Niko Partners ujawnił, że Chiny stanowią aż 20% wszystkich graczy Overwach na świecie.

O tym dlaczego rynek azjatycki jest tak istotny dla Blizzarda świadczą ostatnio zaprezentowane wyniki sprzedaży gry w Chinach. Podczas BlizzCon 2019 dowiedzieliśmy się, ze Overwatch sprzedał się w ponad 50 milionach sztuk. Ile sprzedano do tej pory, nie wiemy, ale jeśli nie zaprezentowano kolejnego milestone oznacza, że nie przekroczyło 55 milionów.

Tymczasem jak donosi Daniel Ahmad, analityk Niko Partners, tylko w samych Chinach Overwatch sprzedał się w 10 milionach kopii.

Biorąc powyższe pod uwagę i podstawowe umiejętności matematyczne można wywnioskować, że gracze chińscy stanowią około 20% ogólnoświatowej populacji Overwatch.

I nie powinno to nikogo dziwić. Chiny są największym pod względem ludności krajem i stanowią aż 1/7 światowej populacji. Smuci natomiast fakt, że aby gra została zaakceptowana na tym rynku deweloperzy muszą się dwoić i troić aby połechtać rządzących krajem i uzyskać pozytywną decyzję w postaci akceptu gry w Chinach.

Ale to też dzięki Chinom o mikropłatnościom w grze deweloperzy mają środki by dalej wspierać swoją produkcję. I o tym też należy pamiętać.

Tagi: