Dzisiejszej nocy podczas trwania finałów Overwatch League zaprezentowano rework Bastiona i Sombry. Ten pierwszy otrzymał granaty i moździerz, Sombra zaś wallhack i znacznie większe obrażenia!

Blizzard ujawnił kolejną aktualizację prac nad Overwatch 2. Podczas dzisiejszych finałów Overwatch League dowiedzieliśmy się jaki dokładnie rework przejdzie Bastion oraz Sombra. Będą to ogromne zmiany, które na pewno wymuszą zmianę podejścia do gry zarówno tymi bohaterami jak i przeciwko nim.

Rework Bastiona w Overwatch 2

Bastion to jedyny bohater, który przeszedł tak duże zmiany. Jego rework w Overwatch 2 obejmuje niemal cały zestaw jego umiejętności. Utracił możliwość samoreperacji, a zamiast tego pojawiła się nowa umiejętność ofensywna – granatnik. Jest to zdolność, która pozwala Bastionowi wystrzelić granat, który może odbijać się od ściany oraz przykleja się do przeciwników zadając duże obrażenia obszarowe po wybuchu z lekkim opóźnienie.

Kolejną dużą zmianą jaką przeszedł Bastion to możliwość poruszania się w postaci Wartownika. Bastion pod tą postacią będzie poruszał się wolniej niż w trybie Zwiadowcy jednakże zmiana ta daje ogromne możliwości taktyczne i ograniczona będzie cooldownem. Będąc przy trybie Zwiadowcy usunięty zostaje również rozrzut broni. Kosztem tego buffa będzie nerf obrażeń zadawanych w tym trybie

Ostatnią zmianą jest jego ultimate. Z gry usunięty zostaje tryb czołgu, a zastąpiony będzie przez moździerz (tryb altyleryjski). Bastion zmienia konfigurację, w której wybiera trzy miejsca na mapie, w które wystrzeliwuje potężne pociski. Każdy z pocisków zadaje ogromne obrażenia w centrum wynoszące aż 300 punków plus dodatkowe 300 obniżające się wraz z odległością działania umiejętności. Oznacza to, że w centrum uderzenia pocisk zadaje aż 600 punktów.

Rework Sombry w Overwatch 2

Sombra to kolejny bohater, który przejdzie duże zmiany. W jej przypadku zmiany nie są tak drastyczne jak u Bastiona, jednak bardzo mocno wzmacniające jej utility. Podstawową zmianą w jej zestawie umiejętności jest znaczące obniżenie cooldownu hakowania. Będzie mogła robić to częściej i skuteczniej.

Zhakowana postać będzie ograniczona teraz przez 8 sekund. Cały proces podzielony jest na dwa komponenty. Pierwszy polega na tym, że hakowana postać utraci możliwość używania umiejętności wyłącznie na 1 sekundę, a nie cały czas trwania hakowania. Drugi komponent zaś pozwoli Sombrze i jej sojusznikom widzieć pozycję zhakowanego przeciwnika.

Umiejętność hakowania posiada również nową pasywkę. Postać, która zostanie zhakowana będzie otrzymywała o 50% więcej obrażeń od Sombry niż pozostałe postacie. Pozwoli jej to jeszcze skuteczniej pozbywać się supportów na tyłach wroga czy zwiększyć jej skuteczność przeciwko tankom. Należy również dodać, że hakowanie będzie możliwe w trakcie niewidzialności. Co prawda Sombra będzie widoczna gdy hakuje jednak nie usunie efektu niewidzialności.

W przypadku jej ultimate, Sombra nie będzie miała już możliwości usuwania osłon przeciwników. Zamiast tego EMP będzie obniżało HP wrogów o 40% ich aktualnych punktów życia.

Trzeba przyznać, że zmiany tych bohaterów są całkiem spore i ciekawi mnie jak sprawdzą się w rzeczywistej rozgrywce.

Tagi: , , , ,