David Kim, weteran Blizzarda, po odejściu z firmy założył spółkę, w której będzie projektował nowego RTSa!

David Kim znany jest szczególnie fanom Starcrafta. Jego przygoda z grami Blizzarda zaczeła się od Starcrafta 1 gdy był jeszcze graczem. Później miał okazję pracować nad Starcraftem II, Diablo IV czy World of Warcraft. Ostatecznie po niemalże 14 latach spędzonych w Blizzardzie postanowił zrezygnować z pracy dla potentata gamingowego i założyć własną spółkę, w której postanowił poświęcić się tworzeniu gry RTS.

Wraz z Kimem w studio Uncapped Games znaleźli się inni weterani Blizzarda – Jason Hughes oraz Zhongshan Zhang. Studio zostało założone przy współpracy ze spółką zależną Tencent, Lightspeed i Quantum Studios. Jak sam twierdzi, pomysł na stworzenie nowego RTSa ciągnął się za nim przez ostatnią dekadę. Zaczął rozmawiać z ludźmi i firmami o swoim pomyśle i to właśnie Lightspeed zobaczył potencjał w jego pomyśle. Jak twierdzą włodarze:

Po prostu skup się na stworzeniu świetnego RTSa i nie martw się pozostałymi rzeczami. Czynnikiem sukcesu będzie to czy stworzymy taką grę.

Jak twierdzi Kim, mogąc stworzyć zupełnie nową grę nie są ograniczeniami jakie „musi posiadać” sequel. Pojawia się znacznie więcej możliwości od strony projektu gry, które można wdrożyć bez patrzenia przez plecy czy zgadza się to z mechaniką poprzedniej gry.

David Kim w wywiadzie dla GamesIndustry.biz podkreśla, że nowy RTS nie może opierać się na tym, kto szybciej wyklika batalię ten wygrywa. Zależy mu, aby zmodernizować całą mechanikę gry aby była dostępna dla każdego gracza, a rozgrywka zawodowa opierała się na strategii, a nie umiejętnościach manualnych.

Na podobnej filozofii opiera się również studio Frost Giant z innymi weteranami Blizzarda, którzy tworzyli Starcrafta. Być może to jest ten moment, w którym RTSy doczekają się rewolucji w rozgrywce, a dzięki uproszczeniu, więcej nowych graczy będzie mogło wypróbować swoich sił, co bezpośrednio przyczyni się do powrotu na tron gatunku.

Tagi: , ,