Blizzard uruchomił na serwerach PTR 9.1 „Chains of Domination” nowy mega-duengon: „Tazavesh, the Veiled Market”.

Dawno nie było w WOW nowego mega-duengonu, ale gracze w końcu doczekali się znacznie większej lokacji niż normalnie. Jest to wersja testowa na PTR i wiele mechanik może jeszcze ulec zmianie! Zapraszam do pierwszej części analizy zawartości tego co nas czeka w 9.1

Jest to 8-bossowy, 5-osobowy, w tej chwili mythic-only megaduengon. Prawdopodobnie po upływie jakiegoś czasu zostanie on udostępniony na niższym poziomie trudności. Tazavesh jest to tajemniczy rynek Brokerów, gdzie handluje się niezliczonymi dobrami, artefaktami oraz tajemnicami. Rolę odgrywają również wartości (wiedza, przedmioty lub materiały) zebrane ze wszystkich zakamarków i wymiarów wszechświata, gdzie tylko dotarły przebiegłe i ciekawskie Kartele Brokerów.

Nowa lokacja wykonana jest w zupełnie nowym i charakterystycznym dla Brokerów stylu, w nieznanym nam miejscu.
Jest ona pełna portali, z których możemy korzystać w razie śmierci, aby szybko wrócić w ten sektor rynku w którym zginęliśmy.

Aby zaoszczędzić sobie biegania należy tylko pamiętać o ich odblokowywaniu u Brokerów.

Rozgrywka toczy się na rynku, ale również dwukrotnie odwiedzamy inne lokacje. Odkrywamy fakt, że brokerzy trafili także i do naszego świata (Azeroth) w poszukiwaniu artefaktów. Musimy pokonać dwóch bossów na Azeroth. Jednym z nich jest strażnik artefaktu w Boralus (lokalizacji z dodatku Battle for Azeroth). W poszukiwaniu innego wrócimy również do Hellheim – małego kieszonkowego wymiaru utworzonego przez Odyna i Helię (który znamy z dodatku 'Legion').

Na ryneczku Tazavesh lądujemy magiczną łódką po wykonaniu krótkiej serii zadań u karczmarza Ta’rela w Oribos. To on skontaktuje nas z Al’dalil, który od czasu do czasu będzie pełnił rolę naszego przewodnika i wprowadzi nas w skomplikowany świat karteli brokerów i ich relacje.

Naszym zadaniem będzie pokrzyżowanie planów wielkiego skoku na artefakty zaplanowanego przez szefa kartelu SO – So’leah. Po wylądowaniu magiczną łódką w doku natychmiast przystępujemy do buszowania po okolicy i zaczynamy od strefy celnej.

BOSSOWIE:

Zo’phex the Sentinel

Pojawia się po oczyszczeniu pierwszej lokaizacji „strefy celnej' z trash mobów, trzeba zabić elitarnego moba aby pojawił się (zespawnował) boss. Zo’phex jest to quadropod (czworonóg) przypominający Gererała Greviousa z Gwiezdnych Wojen.

Jego umiejętności to:

  • Uruchomienie ostrzy w takim samym stylu jak Grevious i powolne przemieszczanie się do przodu.
  • Rzucanie jego ostrzy na pole walki, które się kręcą zadając obrażenia AOE.
  • Uruchamianie kierunkowego pola siłowego/tarczy, które przemieszcza się razem z bossem i osłania go od obrażeń z tego kierunku.
  • Kradzież/wybicie broni z rąk graczy i odrzucenie jej gdzieś na pole walki (broń jest oznaczona znacznikiem na ekranie) należy podbiec i podnieść swoją broń.
  • Przesłuchanie „Interrogation”- jest to skoncentrowanie/fixacja na jednym z graczy, gdzie Zofex zaczyna rzucać (castować) czar uwięzienia.
    Należy oddalać się od bossa (którego ruch jest spowolniony) i inni członkowie drużyny powinni trzymać się jaknajbliżej ofiary/celu umiejętności,
    ponieważ kiedy czar zostanie rzucony to gracz zostanie uwięziony i to więzienie należy zniszczyć zanim ofiara zostanie poszatkowana.

Interrogation: Zo’phex fixates a marked player for Interrogation, detaining them within a Containment Cell while slowly advancing towards them. While advancing, Zo’phex’s blades inflict 50 Arcane damage directly in front of the caster.

Armed Security: Zo’phex’s arms detach from his torso and begin to whirl violently, inflicting 8275 Physical damage every 1 sec to nearby players within 6 yds.

Fully Armed: Zo’phex replenishes the limbs of his torso, increasing Physical damage done by 25%.

Impound Contraband: Zo’phex confiscates a player’s weapon, silencing and pacifying them until they retrieve it.

Rotary Body Armor: Zo’phex is protected by rotating body armor activating once wounded. While this armor is between players and Zo’phex, it absorbs all attacks.

The Menagerie

Należy przejść przez rynek właściwy, gdzie będą pojawiać się patrole ochrony oraz będą uwalniać się z łańcuchów bestie będące tam na sprzedaż. Po dotarciu do Menażerii, gdzie odbywają się aukcje tych właśnie bestii walka rozpoczyna się po chwili wraz z rozpoczęciem 'demonstracji' zdolności sprzedawanego towaru. Jest to walka z trzema różnymi przeciwnikami następującymi po sobie, którzy mają swoje mechaniki.

Przeciwnikami w tej walce są:

  • ’Alcruux' – Devourer (Pożeracz) znany z wielu podstawowych lokalizacji Shadowlands.
  • ’Achillite' – Pummeler (okładacz) duży, mechaniczny strażnik Kyrian
  • ’Venza Goldfuse' – Goblińska poszukiwaczka przygód i artefaktów

Mechaniki walki są dość proste i podstawowe:

  • silny atak AOE o dużym okrągłym i odśrodkowym polu rażenia, od którego trzeba uciec
  • obszarowy czar AOE rzucany na ziemię, na który nie należy włazić
  • czar rzucany na jednego z graczy, od którego należy się odsunąć W pewnych momentach walki będą pojawiać się latające kule (orby), które jeśli trafią gracza to będą ograniczać jego obrażenia o 5% efekt będzie się 'stackował' czyli sumował – jeśli trafią cię 2 kule to twoje obrażenia spadną o 10% itd.

W tym czasie jeden z graczy będzie dostawać buff rzucany na losowego gracza znajdującego się blisko bossa.
W trakcie trwania tego buffa należy zbierać kule, aby zwiększyć zadawane przez siebie obrażenia.

Alcruux

Gluttony: Alcruux afflicts the nearest player with the essence of hunger for 21 sec, allowing them to safely absorb volatile anima but inflicting 10 Shadow damage every 1 sec to all other players within 5 yards.
Upon expiration, Gluttony is transfered to the nearest other player.

Devoured Anima: Increases all damage done by 5%. This effect stacks.

Grip of Hunger: Alcruux pulls all players to his location, then striked strikes with explosive force inflicting 16089 Shadow damage to all players within 20 yards.

Grand Consumption: Alcruux creates waves of consuming orbs that explode after 4 sec, leeching 16089 health from all players within 12 yards.

Achillite

Venting Protocol: Achillite vents its anima core, releasing Volatile Anima and inflicting 10 Holy damage to all players within 7.5 yards.

Flagellation Protocol: Achillite encases itself in a shield that absorbs 36567 damage and prevents interruption. It then begins pummeling its target, inflicting 8045 Physical damage every 0.5 sec for 5 sec.

Purification Protocol: Achillite afflicts 2 players with unstable anima, inflicting 1207 Holy damage every 1 sec for 7 sec. Explodes upon expiration, inflicting 40 Holy damage to all players within 25 yards.

Volatile Anima: Explodes on contact with a player, inflicting 35 Holy damage to players within 0 yds and decreasing their damage done by 5% for 1 min. This effect stacks.

Venza Goldfuse

Whirling Annihilation: Vincenza whirls madly with the Edge of Annihilation, drawing all players towards her and inflicting 24134 Physical damage every 1 sec to all players a 7 yards.

Chains of Damnation: Venza chains a random player in place, decreasing their speed by 100% until the chains are destroyed.

Mailroom Mayhem

Kolejnym bossem jest Bot Pocztowy „P.O.S.T. Master”. Jego umiejętności to:

  • Rzucanie na ziemię fiolek z trucizną zadającą obrażenia AOE, które należy 'soakować'
    czyli łapać zanim upadną na ziemię (odpowiednie miejsca są oznaczone na ziemi)
  • Rzucanie paczek z bombą w środku, które należy zebrać i odrzucić do specjalnych otworów
  • Bot czasami zaczyna kręcić się wokół własnej osi „FanMail” izadawać obrażenia AOE wokół siebie (melee)
model: wowhead

Unstable Goods: The P.O.S.T. Master activates the central mail portal, releasing packages of Unstable Goods that explode if not delivered within 30 sec. Players can walk over Unstable Goods to pick them up, reducing movement speed by 50% and granting the Throw Package ability.

Hazardous Liquids: The P.O.S.T. Master activates the central mail portal, releasing a shipment of Hazardous Liquids that spill on the floor unless caught by players.

Fan Mail: The P.O.S.T. Master goes haywire, firing letters in every direction that inflict 30 Physical damage every 1 sec to all players for 5 sec.

Money Order: The P.O.S.T. Master drops a ton of gold on a player, inflicting 60335 Physical damage to players within 6 yds, split evenly between all players hit.

Tagi: , , , , , , , ,