Starcraft 2 PTR Patch Notes – Nowe odznaczenia do wszystkich kampanii, White-Ra i Stone komentatorami, zmiany w misjach kooperacyjnych
Dzisiejszej nocy serwert testowy PTR Starcraft 2 został zaktualizowany o masę nowości. Wśród nich nowe odznaczenia w kampaniach, White-Ra i Stone jako komentatorzy oraz zmiany w misjach kooperacyjnych.
W związku z nadchodzącym 10-leciem Starcrafta 2 deweloperzy przygotowali masę nowości w grze. Poza opisywanymi przez nas niedawno ogromnymi zmianami Edytora Map deweloperzy wprowadzili kilka nowości, które gracze odczują podczas rozgrywki single, multiplayer i w misjach kooperacyjnych.
OGÓLNE
- Niestandardowe kampanie
- Do map z Salonu Gier dodano nowy gatunek map o nazwie „Kampania”. (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
- StarCraft II wspiera teraz przejście pomiędzy poczekalniami dwóch map w grach wieloosobowych. Zapraszamy tutaj po więcej informacji. (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
- Do zakładki „Dowolne” dodano nową podsekcję o nazwie „Kampania”, która wyświetla wszystkie opublikowane mapy z gatunku „Kampania”.
- Ulepszenia edytora (Wprowadzono w wersji 4.13 PST)
- Ta aktualizacja zawiera największą liczbę poprawek edytora, jaką kiedykolwiek wprowadziliśmy. Zapraszamy tutaj po więcej informacji.
- Nowe osiągnięcia w kampaniach
- Dodano nowe osiągnięcia w kampaniach dla każdej misji w Wings of Liberty, Heart of the Swarm, Legacy of the Void oraz Tajnych operacjach Novy. Po zdobyciu wszystkich osiągnięć w kampaniach na 10 rocznicę gry, gracze otrzymają nowego komentatora – Stone’a.
- Uwaga: te osiągnięcia można zdobyć nawet na poziomie normalnym. Jednakże, zostały zaprojektowane tak, by się skalowały i – choć jest to niezwykle trudne – są możliwe do zdobycia nawet na poziomie brutalnym.
- Zegar odliczający czas do rozpoczęcia
- Kiedy wszyscy gracze będą gotowi w trybie wieloosobowym, pojawi się zegar odliczający czas do rozpoczęcia rozgrywki.
- Wybór serwera gry przy tworzeniu poczekalni
- Gospodarze poczekalni mogą teraz wybrać serwer gry, tworząc niestandardową poczekalnię.
- Uwaga: wymagane jest włączenie tej opcji w zakładce „Język i region”.
- Nowy komentator: White-Ra
- „Więcej dobrej gry. Więcej umiejętności”.
- Uwaga: Komentatora White-Ra nie można odblokować na PST.
- Nowy komentator: Stone
- „Duch Dominium z tajemniczą przeszłością. Wszyscy mówią o nim po prostu Stone”.
- Uwaga: Odblokowanie komentatora Stone’a na PST nie umożliwia przenoszenia go pomiędzy regionami.
MISJE W TRYBIE WSPÓŁPRACY
- Prestiż dowódcy
- Dodano nowy system „Prestiżu”, który pozwala graczom rozegrać każdym dowódcą poziomy doświadczenia 1-15 dodatkowe trzy razy. Za każdym razem, gdy gracz aktywuje prestiż u danego dowódcy, odblokuje to talent prestiżowy, który można wykorzystać, by zmienić sposób gry danego dowódcy.
- Każdy dowódca może mieć aktywny tylko jeden talent prestiżowy. Talenty prestiżowe są opcjonalne, więc jeśli gracz nie użyje żadnego z takich talentów, dowódca otrzyma swoje standardowe uzbrojenie.
- Przykłady talentów prestiżowych:
- Abatur: Nieograniczony
- Można wykorzystać Najwyższe Stadium Ewolucji nieograniczoną liczbę razy. Jednak każde jego użycie wymaga 200 jednostek biomateriału, a sam biomateriał zapewnia połowę normalnych korzyści.
- Alarak: Wytwórca Dusz
- Kiedy suplikant ginie, na stałe zwiększa szybkość ataku i obrażenia zadawane przez jedną z pobliskich, mechanicznych, niebohaterskich jednostek Alaraka. W zamian, aktywne zdolności Alaraka zadają o 50% mniej obrażeń.
- Dehaka: Brat Szczepu
- Dehaka zyskuje brata. Jednak obaj mają zmniejszoną wartość zdrowia.
- Abatur: Nieograniczony
- Dzięki 18 dowódcom oraz 3 talentom prestiżowym na dowódcę, daje to nam 54 nowe talenty prestiżowe do wypróbowania.
- Warto zwrócić uwagę, że ZNACZĄCO zwiększyliśmy liczbę punktów doświadczenia przyznawanych za grę w trybie współpracy na PST, by umożliwić przetestowanie talentów prestiżowych.
- Dowódcy
- Abatur
- Zwiększono szansę na podwójny biomateriał na poziomie mistrzowskim z 2% do 3% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30% do 45%.
- Artanis
- Zwiększono zasięg przeciwlotniczego uzbrojenia orkanu z 6 do 10.
- Dehaka
- Zwiększono premię do czasu odnowienia Większego Pierwotnego Czerwia na poziomie mistrzowskim z 1,5% do 2% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 45% do 60%.
- Zmniejszono szansę na Mutację Genów z 2% do 1% za każdy poziom kumulacji. Jednak teraz zdolność ta sumuje się z podstawową cechą zamiast mnożyć, więc efektywnie maksymalna premia wzrasta z 32% do 50%.
- Han i Horner
- Galeony szturmowe z ulepszeniem hangaru posiadają teraz zdolność Trening wydolnościowy, która pozwala im regenerować życie poza walką.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez heliony z 15 pkt. (30 przeciw celom opancerzonym) do 15 pkt. (40 przeciw celom opancerzonym). Dostosowano również premie po ulepszeniu broni.
- Zwiększono podstawowy promień działania ładunków ogniowych z 3 do 4.
- Zwiększono promień działania ładunków ogniowych na poziomie mistrzowskim z 4,24 na 5,66.
- Karax
- Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 1 z 200/200 do 100/100.
- Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 2 z 250/250 do 150/150.
- Zmniejszono koszt ulepszenia Efektywność solarna poziomu 3 z 300/300 do 200/200.
- Ulepszenie poziomu 1 Efektywności solarnej zwiększa regenerację energii o 1 pkt. co każde 6 sek. (zmniejszono z 2 pkt. co 6 sek.).
- Ulepszenie poziomu 3 Efektywności solarnej zwiększa regenerację energii o 3 pkt. co każde 6 sek. (zmniejszono z 2 pkt. co 6 sek.).
- Zmniejszono koszt opracowania Ulepszonych systemów celowniczych ze 150/150 na 100/100.
- Zmniejszono koszt opracowania Optymalizacji uzbrojenia ze 150/150 na 100/100.
- Zmniejszono koszt opracowania Rekonstrukcji ze 150/150 na 100/100.
- Zmniejszono koszt opracowania Szybkiego doładowania ze 150/150 na 100/100.
- Zmniejszono koszt opracowania Działa cieni ze 150/150 na 100/100.
- Ulepszenie ognistej wiązki nie zmniejsza już szybkostrzelności broni kolosów.
- Zmniejszono koszt opracowania robotów naprawczych z 200/200 na 100/100.
- Nowe ulepszenie: Katapulty grawitonowe: Koszt 150/150: Sprawia, że lotniskowiec szybciej wypuszcza przechwytywacze. Zwiększa szybkość ataku przechwytywaczy o 25%.
- Zwiększono premię szybkości działania wiązki naprawczej na poziomie mistrzowskim z 1% na 3% za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30% do 90%.
- Zwiększono premię wytwarzania energii przez Falę Czasu na poziomie mistrzowskim z 1 na 3 pkt. energii za każdy poziom kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 30 pkt. energii do 90 pkt. energii.
- Mengsk
- Królewscy gwardziści rangi 0/1/2/3 podnoszą teraz poparcie dla Imperium o 1/1,5/2/2,5 na każdy punkt zaopatrzenia (zwiększono z 0,5/1/1,5/2).
- Zwiększono promień pola osłonowego z 3 do 5.
- Zwiększono premię do pancerza pola osłonowego z 3 do 5 pkt.
- Furia Niebios rangi 1+ w każdym trybie zadaje teraz 50 pkt. obrażeń jednostkom masywnym (zwiększono z 25 pkt. dodatkowych obrażeń).
- Nova
- Ulepszenia uzbrojenia pojazdów i statków zwiększają obrażenia zadawane przez Liberatora szturmowego o 13 pkt. obrażeń na ulepszenie (zwiększono z 5 pkt.).
- Stetmann
- Talent „Wielka Nieskończona Przyjaźń” przeniesiono z poziomu 5 na poziom 9.
- Talent „Postęp Egonologiczny” przeniesiono z poziomu 9 na poziom 15.
- Talent „Mechnum Opus” przeniesiono z poziomu 15 na poziom 5.
- Stiukow
- Zmniejszono koszt zainfekowanych marines z 25 do 15.
- Tychus
- Wzmocniono premię mistrzowską czasu odnowienia Dostępności banitów z 2 do 3 sek. za każdy punkt kumulacji. Zwiększono maksymalną premię z 60 do 90 sek.
- Abatur
POPRAWKI BŁĘDÓW
- Ogólne
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że dodawanie i wyłączanie jednostek z grupy kontroli o dużej liczbie jednostek powodował problemy z wydajnością.
- Misje w trybie współpracy
- Karax
- Nowo wybudowane nexusy teraz prawidłowo wykorzystują Zakrzywienie czasoprzestrzeni, kiedy Karax jest w grze.
- Zwiększono priorytet podgrupy energetyzatorów w trybie fazowania, by odpowiadał on priorytetowi zwykłych energetyzatorów.
- Mengsk
- Naprawiono błąd, który powodował, że Imperialne Łączniki z ulepszeniem Podwójne respiratory leczyły szybciej niż powinny.
- Stetmann
- Naprawiono błąd, który powodował, że egonergetyczne ładunki wybuchowe mecha-tępicieli mogły zadawać maksymalnie 50 pkt. obrażeń.
- Atak rozdzierający mecha-ultralisków działa teraz jak powinien.
- Tychus
- Naprawiono błąd, który powodował, że usunięcie banity z kolejki sprawiało, że gracz tracił jedno miejsce na banitę.
- Karax
- Tryb wieloosobowy
- Generatory osłon teraz prawidłowo wykonują polecenia „stop” na budowlach nieobronnych, gdy włączona jest funkcja automatycznego użycia.
- Generatory osłon ze wzmocnieniem Przeciążenie generatora nie mogą już przywracać osłon jednostkom wewnątrz transportowców.
- Poprawki edytora w wersji 4.13
- Ścieżkowanie działa teraz automatycznie przy klifach o wysokości większej niż 3.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre przyciski w ekwipunku się nie wyświetlały, a część przedmiotów mogła zawiesić grę po dodaniu następującej funkcji do klatki interfejsu ekwipunku:
- Dodano zerojedynkową właściwość UseAlertIcon do klatki CInventoryPanel.
- Po zaznaczeniu tej funkcji, przedmioty w ekwipunku będą pokazywać nazwę, ikonę oraz podpowiedzi wersji alarmowej przedmiotu. Po odznaczeniu, wyświetlana będzie normalna ikona.
- Jest to przydatne przy tworzeniu przedmiotów z innym opisem niż te, które można znaleźć w sklepie z przedmiotami.
- Funkcja jest domyślnie wyłączona.
- Dodano zerojedynkową właściwość UseAlertIcon do klatki CInventoryPanel.