PvP w Diablo IV. Szczegóły mechaniki
Podczas tegorocznego BlizzConu deweloperzy zaprezentowali mechanikę PvP w Diablo 4. Omawiamy jego szczegóły.
Luis Barriga, Game Director Diablo IV podczas BlizzCon 2021 zaprezentował nowe informacje o grze. Wśród najważniejszych znalazła się nowa klasa Łotrzycy, wspomnienie kolejny raz o otwartym świecie (Piekielny Kwartalnik) i obozach (BlizzCon 2019), oraz ujawniono jak będzie wyglądał mechanizm rozgrywki PvP.
Strefy PvP w świecie Sanktuarium
Diablo IV nie będzie posiadało odrębnych trybów rozgrywki PvP. Wszystko zawierać się ma w różnych lokalizacjach w świecie Sanktuarium. Strefy PvP będą zlokalizowane w konkretnych miejscach i będą nazwane Polami Nienawiści.
Samo przekroczenie Pól Nienawiści nie musi oznaczać walki z innym graczem. Deweloperzy zadbali o to, aby wymusić konkretne działania to rozpoczęcia takiej rozgrywki. Pola Nienawiści umożliwią graczom zdobycie tzw. Odłamków Nienawiści, artefaktu który otrzymamy za eliminację innych graczy, potworów, udział w różnych czasowych eventach czy otwierając skrzynie.
Odłamki Nienawiści wymagają jednak oczyszczenia jeśli gracz zechce je wykorzystać jako walutę na zakup nowego sprzętu. Można tego dokonać tylko w jednym miejscu, ołtarzu. Moment, w którym odłamki zaczynają być oczyszczane rozpoczyna jednocześnie rozgrywkę PvP. Właściciel odłamków nie może dopuścić, aby inny gracz odebrał naszą nagrodę. Jeśli uda nam się obronić, waluta jest nasza. Jeśli nie, nowym właścicielem waluty staje się gracz, który nas pokonał.
Gracz, który bardzo często będzie zdobywał Odłamki Nienawiści otrzyma tytuł Naczynia Nienawiści. Dodatkowo taka postać zostanie oznaczona w odpowiedni sposób na mapie i wszyscy potencjalni przeciwnicy również będą mogli zobaczyć tą postać. Gracz, który pokona innego gracza z tytułem Naczynie Nienawiści otrzyma dodatkowo premiowany bonus za zwycięstwo. Natomiast im dłużej uda się utrzymać ten tytuł, nagrody mają być równie sowite.
Powyższa mechanika ma jednak pewien minus. Aby móc odebrać odłamki danemu graczowi będziemy zmuszeni do przebywania w danej okolicy, aby zdążyć przed oczyszczeniem ich. Wprowadza to jednocześnie obawę, że gracze, którzy będą chcieli skupić się na PvP będą jedynie wyczekiwali na innych na Polach Nienawiści.